بازار مانیتور در حال لوکس شدن


بازار مانیتور در حال لوکس شدن

خبرگزاری تسنیم: بازار مانیتور به سمت لوکس و شیک شدن در حال حرکت است؛ اکنون نیاز قالب بازار به سمت مانیتورهای ۱۸.۹ اینچ تا ۲۱ اینچ است و همه دنبال مانیتورهای بزرگتر و نازکتر با حاشیه کمتر می‌گردند.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،فرخ امیری در گفت‌وگو با فارس، با تشریح وضعیت بازار مانیتور در ایران اظهار داشت: بازار جهانی مانیتور به دلیل محبوبیت عرضه تبلت‌ها به شدت در حال کاهش بود، اما اکنون ثابت شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف دو سال آینده 10 تا 20 درصد رشد کند.

این فعال بازار مانیتور ادامه داد: به تبعیت از بازار جهانی، این روند در ایران نیز اتفاق افتاده، به این معنی که در دو سال اخیر، فروش مانیتور به شدت افت داشت و اکنون به سطح ثابتی رسیده است و پیش بینی نمی‌شود بیش از این کاهش یا افزایش یابد.

امیری ادامه داد: در حال حاضر تقریبا تمام مانیتورهای CRT قدیمی با LCD و LED  جایگزین شده‌اند.

وی با تشریح نیازهای بازار مانیتور ایران تصریح کرد: هم اکنون در بازار ایران تغییراتی مشابه بازار موبایل در حال جریان است؛ به این معنی که بازار مانیتور به سمت لوکس و شیک شدن در حال حرکت است و این نیاز بخشی از بازار فعلی را پوشش می‌دهد.

این تولیدکننده و واردکننده مانیتور  گفت: اکنون نیاز قالب بازار به سمت مانیتورهای 18.9 اینچ تا 21 اینچ است و همه دنبال مانیتورهای بزرگتر و نازکتر با بزل (حاشیه) کمتر می‌گردند. حتی شاید تا یک سال دیگر مانیتورهای 17 اینچ دیگر تولید نشوند.

امیری یادآور شد: اما همچنان آموزش و پرورش، بانک‌ها و سازمان‌های دولتی در مناقصات خود به دنبال قیمت هستند و روی مانیتورهای 17 اینچ تمرکز دارند.

وی گفت: یکی دیگر از نیازهای فعلی مانیتور در ایران، به مانیتورهای کرو (خمیده) اختصاص دارد که فروش این مانیتورها عالی است. این مانیتورها علی‌رغم گرانی اما به دلیل زیبایی و قابلیت‌های ناشی از بزرگی، پاسخگوی برخی نیازها هستند.

وی گفت: علاوه بر این، مانیتورهای با قابلیت تلویزیون از دیگر نیازهای فعلی بازار است.

امیری اضافه کرد: بخش دیگری از نیاز روز مربوط به کاربران تبلت و نوت‌بوک است که هم‌اکنون اتصال کاربران تبلت و نوت‌بوک به مانیتور به عنوان نمایشگر بزرگتر در حال رایج شدن است.

انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon