۱۵۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان اصفهان دارای سند شدند

150 هزار هکتار از منابع طبیعی استان اصفهان دارای سند شدند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان گفت: ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی و منابع طبیعی ‌اصفهان با کمک و تعامل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان دارای سند شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، محمود محمودزاده در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع طبیعی استان اصفهان با تأکید بر لزوم تک‌برگی شدن اسناد مالکیت دولت، موفقیت این اداره‌کل در اخذ اسناد اراضی دولتی را در 4 سال گذشته بیان کرد و اظهار داشت: 150 هزار هکتار از اراضی و منابع طبیعی استان اصفهان با کمک و تعامل منابع طبیعی و ثبت اسناد و املاک استان دارای سند شده‌اند.

وی افزود: بر اساس قانون، اگر دستگاه‌های دولتی، زمینی مازاد بر استفاده و نیاز داشته باشند، لازم است برای تعیین تکلیف و استفاده عمومی و اختصاصی بنا بر کاربری‌های درخواست شده و یا فروش از طریق مزایده به وزارت راه و شهرسازی واگذار کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در زمینه کارخانه ریسباف نیز اشاره‌ای داشت و بیان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه ‌امضا شده و مصوبات کمیسیون ماده 5 با کاربری فرهنگی و خدماتی برای باز‌تولید فضاهای شهری، مقرر بوده بانک ملی کارخانه مذکور را با شرایط معاوضه با زمین به وزارت راه و شهرسازی انتقال سند دهد، که متأسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز در این جلسه اظهار داشت: دستگاه‌های متولی نسبت به واگذاری‌های آینده نهایت دقت را داشته باشند و ضرورت و میزان واگذاری‌ها را مشخص کنند.

احمد خسروی‌وفا افزود: از همه دستگاه‌ها به عنوان کارگزاران استان می‌خواهیم که وظیفه اخلاقی خود را بدانند تا با حفاظت از بیت‌المال نظارت لازم را انجام دهند.

در این جلسه روسا و نمایندگان دستگاه‌های مربوطه نظرات خود را درباره بندهای دستور جلسه فوق اعلام کردند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon