سوریه میدان برخورد سیاست‌های راهبردی قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای


سوریه میدان برخورد سیاست‌های راهبردی قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای

خبرگزاری تسنیم: دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه سوریه میدان برخورد سیاست‌های راهبردی قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای است، گفت: ایران با حمایت‌های معنوی، سیاسی و مستشاری خود نقش‌آفرین اصلی در پیروزی سوریه محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار سید یحیی رحیم‌صفوی در نشست روشنگری و بصیرت افزایی جامعه مهندسین بسیجی استان اصفهان  به تحلیل راهبردی مسایل سیاسی و امنیتی کنونی غرب آسیا به ویژه سوریه پرداخت و اظهار داشت: منطقه جنوب غرب آسیا شامل کشورهای پاکستان، افغانستان، ایران، ترکیه، سوریه، لبنان، فلسطین اشغالی، اردن عراق، شش کشور همکاری خلیج‌فارس و یمن است.

رحیم‌صفوی بیان داشت:  با سقوط پادشاه ایران در واقع قطار این حکمرانی به پایان رسیده است بنابراین عدم ثبات رژیم‌های پادشاهی منطقه از دیگر ویژگی‌های این منطقه است.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی وضعیت منطقه و جهان اسلام را تحت تأثیر قرار داده است،افزود: در مقاله‌ای آمریکایی بیان شده که انقلاب ایران همچون اژدهایی است که کشور ایران سر آن، سوریه کمر و لبنان همانند دم آن است بنابراین باید پا را روی کمر اژدها گذاشت.

وی اضافه کرد:  بر این اساس سوریه، آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای عربی مانند قطر، عربستان صعودی و ترکیه به نیابت از آمریکا سعی در ایجاد بدل بیداری اسلامی را در سوریه داشتند و حدود 40 هزار نیروی مزدور از مرزهای لبنان، ترکیه و اردن به سوریه اعزام و پول، سیاست، سلاح، تبلیغات در اختیار آنها گذاشتند.

رحیم صفوی ادامه داد:  در واقع جنگ سوریه  سیاست آمریکایی‌ها به مدیریت ترکیه و با تأمین مالی عربستان  و قطر است به گونه‌ای که تاکنون قطری‌ها پنج میلیارد دلار برای ایجاد بحران در سوریه به ترکیه کمک کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مشخص است که آمریکایی‌ها قصد دارند با سرنگونی بشار اسد و سپس حزب‌الله و نوری مالکی در عراق به سراغ ایران بیایند.

وی تصریح کرد: سوریه میدان برخورد سیاست‌های راهبردی قدرت‌های بزرگ و منطقه‌ای است و در این میدان آمریکا یک طرف و روسیه و چین به عنوان قدرت‌های جهانی در سوی دیگر قرار دارند و ایران نیز به عنوان قدرت منطقه‌ای در برابر پول و مزدوران رژیم صهیونیستی، قطر و عربستان صعودی قرار دارد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد حکومت لائیک در عراق بودند، گفت به لطف الهی و تدبیر رهبر انقلاب و علمای عراقی دشمنان در رسیدن به هدف خود موفق نشدند و در افغانستان نیز دوام نمی‌آورند.

وی تاکید کرد: اکنون دو دشمن بزرگ ایران یعنی طالبان و صدام از میان رفته‌اند و آثار پیروزی در سوریه نیز نمایان است.

رحیم‌صفوی اضافه کرد:  ایران با حمایت‌های معنوی، سیاسی و مستشاری نقش‌آفرین اصلی این پیروزی محسوب می‌شود و آمریکا نیز از این مسئله عصبانی است چرا که ایران اکنون بازوی قدرتمند منطقه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در زمان کنونی حزب‌الله بازوی بلند قدرت  دفاعی ایران در بالای سر رژیم صهیونیستی است و قدرت دفاع عمیق راهبُردی ایران را تشکیل می‌دهد.

مشاور عالی فرمانده کل قوا تاکید کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر صهیونیست‌ها مشکلی برای ایران ایجاد کنند حیفا و تل‌آویو با خاک یکسان می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به سال حماسه سیاسی اظهار داشت:  انتخابات ایران تداخل عمیقی با امنیت ملی و منافع آن دارد بنابراین حضور تمام گروه‌ها و آحاد ملت ایران و انتخاب اصلح تضمین‌کننده امنیت ملی، اقتصاد، منافع و پیشرفت و آبادانی کشور ماست.

رحیم صفوی با اشاره به اینکه فتح خرمشهر نقطه تابناکی در تاریخ هشت ساله دفاع مقدس است، تصریح کرد: این پیروزی دستاورد حماسه بزرگی است که برای حفظ این حماسه ملت ما باید با همان شاخصه‌های پیروزی خرمشهر حماسه سیاسی خردادماه امسال را بیافریند.

وی افزود: همان‌گونه که دشمنان داخلی و خارجی از پیروزی خرمشهر متحیر شدند ملت ایران باید در 24 خردادماه حماسه‌ای غیرقابل تصور برای دشمنان خلق کنند.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به شاخصه‌های اصلی فرد اصلح برای ریاست‌جمهوری تاکید کرد: این شاخصه‌ها در سخنان رهبر معظم انقلاب در سال 84 به وضوح مشخص است.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اصلی کاندیداهای ریاست‌جمهوری از دیدگاه رهبر کارآمدی و توانایی اداره کشور است که 15 بار در سخنرانی‌های سال 84 آن را نقل کرده‌اند.

رحیم‌صفوی تاکید کرد: اهل سیاست باید این شاخص‌های رهبری را در وجود کاندیداها بررسی کنند و با عقلانیت در این باره تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: 34 سال است در کشور ما انتخابات برگزار می‌شود و لازم است کاری کنیم که مردم ما در سال‌های آینده آرامش داشته و دیگر تنشی را حس نکنند.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب رئیس‌جمهور آینده تاکید کرد: رئیس‌جمهور نباید حاکمیت دوگانه در کشور برقرار کند به این معنا که رئیس‌جمهور باید نفر دوم کشور محسوب ‌شود.

وی اضافه کرد: بنابراین افرادی که خود را نفر نخست کشور دانسته و با رهبری زاویه دارند  شایسته این مقام نیستند.

رحیم‌صفوی تصریح کرد: همچنین فردی که بگوید مجلس را قبول ندارد و یا قانون را اجرا نکند از چارچوب قسم به قانون خارج شده،  قانون‌شکن است و شایسته این مقام نیست.

وی در ادامه  تاکید کرد: شورای  نگهبان مایه اقتدار نظام است هر که از این چارچوب خدا و اصول انقلاب خارج شود را کنار می‌گذارند.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب ادامه داد: تصمیم شورای نگهبان مطابق قانون اساسی و وظایف آن بوده است اما برخی ممکن است به آن ایراد بگیرند در حالی که اگر عاقل و متدین باشند به قانون تن درمی‌دهند.

انتهای پیام/م

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon