محصولات کارخانه دخانیات سقز به عراق صادر می‌شود

محصولات کارخانه دخانیات سقز به عراق صادر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دخانیات شهرستان سقز گفت: هم اکنون یک کارخانه مدرن تولید سیگار در دخانیات سقز در مراحل نصب است که با راه‌اندازی این خط تولید که در ۳ شیفت فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات آن به عراق صادر می‌شود.

امجد ربانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در سقز، اظهار داشت: هم اکنون یک کارخانه مدرن تولید سیگار در دخانیات سقز در مراحل نصب اولیه است که  با راه اندازی این خط تولید که در 3 شیفت فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، برای نیروی کار منطقه نیز ایجاد شغل می‌کند.

وی گفت: وجود شرکت دخانیات در شهرستان سقز فرصتی برای تولید سیگارهای داخلی و خارجی فراهم می‌کند و تولیدات این شرکت علاوه بر تامین بخشی از بازار داخلی، به کشورهای همسایه از جمله عراق نیز صادر خواهد شد.

رئیس دخانیات شهرستان سقز با بیان اینکه، سیگارهای خارجی که به صورت قاچاق و با قیمت‌های بالا وارد کشور می شود ضمن خروج ارز از کشور، برای سلامتی نیز بسیار مضر بوده، چون از بدترین توتون استفاده می‌کنند.

وی گفت: این شرکت در این شهرستان در سال زراعی جدید اقدام به صدور مجوز کشت توتون کرده است و برنامه‌ای نیز برای پرداخت تسهیلات با کم ترین بهره را برای کشاورزان فراهم خواهد کرد.

ربانی افزود: سیگارهای خارجی موجود در بازار ایران در نگاه اول دارای یک بسته بندی زیبا هستند ولی در عین حال بی کیفیت و برای سلامتی بسیار مضر است.

وی با اشاره به اینکه، کشت توتون تقریباً آب بیشتری نسبت به سایر تولیدات کشاورزی نیاز دارد افزود: با بهره‌گیری از روش‌های نوین تلاش شده است از توتون های استفاده شود که میزان مصرف آب آنها به مراتب کمتر است.

رئیس دخانیات شهرستان سقز با بیان اینکه، نشاء مورد نیاز برای کشت توتون توسط دخانیات سقز در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت، افزود: توتون‌های تولیدی کشاورزان هم با قیمت خوب و با تضمین از آنان خریداری خواهد شد.

وی گفت: مجتمع دخانیات سقز در زمینی به مساحت 4 و نیم هکتار در شهر سقز قرار دارد و راه اندازی این کارخانه گام مهمی در ایجاد اشتغال برای مردم شهرستان خواهد بود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon