از آزادی بیانِ شایسته «نفرین» تا پاسخ شدید مسلمانان جهان به «شارلی ابدو»

از آزادی بیانِ شایسته «نفرین» تا پاسخ شدید مسلمانان جهان به «شارلی ابدو»

خبرگزاری تسنیم: علمای اهل تسنن و تشیع کشور با محکومیت شدید اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، بر حفظ اتحاد به‌عنوان تنها پاسخ کوبنده به این اقدام تأکید کردند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم, گروه استان‌ها نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» چهارشنبه گذشته کاریکاتور موهنی با مضمون اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص) در 3 میلیون نسخه به چاپ رساند که این اقدام از سوی علمای اهل تسنن و تشیع کشور و جهان اسلام به‌شدت محکوم شد.

علمای اهل تسنن کشور در این راستا در گفت‌وگو با تسنیم با محکومیت شدید اقدام موهن نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، بر حفظ «اتحاد» به‌عنوان تنها پاسخ کوبنده به این اقدام تاکید کردند.

ماموستا خدایی: امت اسلام به بهترین شیوه ممکن پاسخ گستاخی دشمنان اسلام را خواهد داد

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه سنندج، با اشاره به اهانت مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: اهانت به پیامبر اسلام(ص) توسط مشرکان قضیه‌ای تازه نیست و این گستاخی‌ها در صدر اسلام هم وجود داشت.

وی گفت: سناریوی از پیش طراحی شده حمله به نشریه موهن "شارلی ابدو" تنها با هدف اهانت به مقدسات اسلامی شکل گرفت تا عده‌ای به‌بهانه‌های نخ‌نمایی چون آزادی بیان به ساحت پیامبر مهر و رحمت(ص) اهانت کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: دشمنان دین اسلام وقاحت را به جایی رسانده‌اند که با خونسردی به مسلمانان سفارش می‌کنند با مسئله توهین به مقدسات خود با آرامش برخورد کرده و آن را در قالب آزادی بیان طبیعی بدانند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه آزادی بیان هیچ‌گاه نباید تا جایی پیش برود که به مقدسات یک ملت توهین کند، گفت: هیچ فرد آزاده و منصفی ولو اینکه مسلمان هم نباشد این جسارت را برنمی‌تابد و آزادی بیانی که نتیجه آن اهانت و گستاخی باشد شایسته «نفرین» است.

وی گفت: گردانندگان این سناریوی سخیف باید بدانند که امت اسلام به بهترین شیوه ممکن پاسخ گستاخی آنان را خواهند داد و اتحاد دنیای اسلام دیر یا زود به‌طور کامل محقق شده و بساط مشرکان و دشمنان دین خدا را در هم می‌پیچد.

امام جمعه سنندج افزود: قلب ملت مسلمانان ایران اعم از شیعه و سنی به‌خاطر این بی‌ادبی، بار دیگر جریحه‌دار شده و همه یک‌صدا این عمل سخیف و مشمئز کننده را محکوم می‌کنند.

ماموستا قادری: علمای اسلام در برابر زنجیر پوسیده توهین به مقدسات موضع‌گیری کنند

ماموستا ملاقادر قادری امام جمعه پاوه، نیز با محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" در اهانت به پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: چاپ و توزیع 3 میلیون نسخه از یک نشریه هتاک و تبلیغات برای چاپ 2 میلیون نسخه دیگر اقدامی برنامه‌ریزی شده از جانب دشمنان اسلام و نشان دهنده عمق حقد و کینه آنها به اسلام بود.

وی گفت: سابقه اسائه ادب به ساحت نورانی پیامبر اسلام(ص) محدود به عصر حاضر نیست و این عمل جاهلانه و از سر حقارت در زمان حیات رسول‌الله(ص) هم توسط برخی افراد بی‌خرد انجام می‌شد و نبی مکرم اسلام(ص) در برابر آن همه اهانت تنها صبر پیشه می‌فرمود. و به خدا توکل داشت.

امام جمعه پاوه به حمایت‌های سران استکبار از این عمل موهن اشاره و خاطرنشان کرد: توجیه حامیان این گستاخی آشکار به نام حمایت از آزادی بیان است البته این ادعا کاملاً مردود است چرا که اگر در این موضوع تنها یک درصد صداقت دارند در یکی از شماره‌های مجله "شارلی ابدو" مطلبی انتقادی در مورد هولوکاست چاپ و منتشر کنند بنابراین ادعای آزادی بیان رد است، از سوی هم آزادی بیان حدودی مشخص دارد و هیچ کس مجاز نیست با این توجیه به مقدسات دیگران اهانت کند.

وی گفت: آنچه نشریه فرانسوی هتاک انجام داد هر چند قلوب مسلمانان را جریحه‌دار کرد اما دشمنان اسلام بدانند اقدام "شارلی ابدو" در سایه عنایت الهی در نهایت به سود اسلام و مسلمانان است و در این موضوع تردیدی وجود ندارد.

ماموستا قادری به انفعال برخی سران کشورهای اسلامی در برابر این اقدام اهانت‌آمیز اشاره کرد و افزود: در حالی که همه ملت‌های مسلمان در برابر این اقدام وقیحانه موضعی مشترک اتخاذ کرده و یک‌صدا آن را محکوم کرده‌اند متأسفانه برخی حکام اسلامی هنوز واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

وی با عاقلانه خواندن اقدام «پاپ» در محکومیت این اقدام خاطرنشان کرد: رهبر کاتولیک‌های جهان و تمامی عقلای دنیا این اقدام را عملی سخیف و محکوم می‌دانند چرا که اهانت به مقدسات یک ملت در هیچ قالب اخلاقی و انسانی که غرب همواره مدعی آن است نمی‌گنجد.

امام جمعه پاوه به وظایف علمای اسلام در برابر زنجیر پوسیده اهانت به پیامبر(ص) و مقدسات اسلامی اشاره کرد و گفت: علمای اسلام باید به وظیفه خطیر خود در قبال این حرکات ناشایست عمل کرده و درباره این توطئه ریشه‌دار موضع‌گیری کرده و به روشنگری در میان مردم اقدام کنند.

وی با اشاره به نفوذ روز افزون اسلام در غرب افزود: سرعت نفوذ اسلام در کشورهای غربی مستکبران را وحشت زده کرده و همین امر سبب شده سردمداران جبهه کفر هر بار با دستپاچگی در برابر این قدرت نفوذ دست به اعمالی ناشایست بزنند غافل از اینکه این شیوه عمل حقانیت اسلام را بیش از پیش اثبات کرده و بر پیروان این آئین الهی می‌افزاید.

ماموستا خلیفه‌زاده: توهین به پیامبر(ص) صفات حیوانی استکبار را به نمایش گذاشت

ماموستا عبدالرحمن خلیفه‌زاده امام جمعه بوکان، با محکوم کردن اقدام شنیع و اهانت بار نشریه فرانسوی" شارلی ابدو" به پیامبر نور و رحمت(ص) اظهار داشت: جهان غرب به قدری آلوده به رذائل اخلاقی و پست و پلید خود است که اقدام به توهین به نبی‌مکرم اسلام(ص) کرده و صفات و بعد حیوانی خویش را بار دیگر به نمایش گذاشت.

امام جمعه بوکان افزود: خداوند متعال در آیه‌های متعدد قرآن کریم، اعمال کفار را به مسلمانان یادآور شده و فرموده که آنان دشمن سرسخت دنیای اسلام هستند.

وی تصریح کرد: باید دولت‌های اسلامی در واکنش به اقدام اهانت‌بار سران استکباری با یکدیگر متحد و یکپارچه شده و با تشکیل یک امپراتوری قدرتمند، بدخواهان جهان اسلام را بر سر جای خود بنشانند.

ماموستا خلیفه‌زاده بیان کرد: بی‌شک اقدام ناپسند و وقیحانه استکبار جهانی در هتک حرمت به ساحت مقدس نبوی ناشی از ضعف و سستی این دول و در راس آن آمریکا است چون ایالات متحده همواره در راس دول کفر بوده و بسیاری از سران استکبار مطیع امر آنان هستند.

ماموستا حیدری: آزادی بیان غرب، بهانه‌ای برای تاختن به عقاید مردم ‌سراسر دنیا است

ماموستا عبدالله حیدری امام جمعه بانه، اظهار داشت: آزادی بیان غرب بهانه‌ای برای تاختن به عقاید و باورهای مردم در سراسر دنیا است.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه اعمال جز دامن‌زدن به اختلافات و ترویج خشونت چیزی دیگر به بار نخواهد آورد، گفت: آنچه که امروز علیه این اقدامات خصمانه و هدف‌دار غرب انجام می‌شود در واقع چیزی جز بازتاب عملکرد خودشان نیست.

امام جمعه بانه با اشاره به رویه "شارلی ابدو" در اهانت به ساحت نبی اکرم(ص) این اقدام را مصداق بارز خدشه‌دار کردن باورها و عقاید مسلمانان دانست و تصریح کرد: عجیب است کسانی که احترام به باورها و عقاید را یک اصل ضروری برای خود می‌دانند و در ظاهر تبلیغ هم‌زیستی مسالمت‌آمیز همه باورها و نژادها در کنار همدیگر را تبلیغ می‌کنند، امروز گاه و بی‌گاه با حمله‌های برنامه‌ریزی شده و هدف‌دار خود باورها و عقاید مسلمانان قلوب آن‌ها را جریحه‌دار می‌کنند.

وی حفظ اتحاد و انسجام اسلامی را بسیار ضروری دانست و گفت: آنچه که امروز باید از جغرافیای اسلام به غرب مخابره شود، پیامی متحد و منسجم از باوری برخواسته از کتاب حق باشد.

ماموستا حیدری با تأکید بر اینکه نبی اکرم(ص) الگوی بارز و همیشه ماندگار برای اتحاد مسلمانان در تمام دوره‌ها بوده و خواهد بود، افزود: در حقیقت امروز غرب به این نیروی عظیم اعتقادی به پیامبر(ص) در بین مومنان پی برده و همین امر سبب شده در تمام چالش‌ها و مانع‌تراشی‌های دشمنان، دین باوری و ایمان به راه پیامبر(ص) راهنمایی قوی برای هدایت و رهایی مسلمانان باشد.

ماموستا حسین‌زاده: اقدام موهن «شارلی ابدو» عداوت ریشه‌دار استکبار با اسلام را اثبات کرد

ماموستا عبدالرحمن حسین‌زاده امام جمعه سقز نیز اظهار داشت: دشمنی استکبار جهانی با ملت‌های مسلمان تمامی ندارد و باید مسلمانان جهان با تأسی از راه و روش پیامبر گرامی اسلام (ص) پیام محکمی به آنان بدهند.

وی گفت: مجله "شارلی ابدو" با این اقدام سخیف خود تلاش کرد میزان پایبندی مسلمانان به عقایدشان را بار دیگر بسنجد که واکنش مسلمانان به این گستاخی مایه ناامیدی دوباره دشمنان اسلام شد.

امام جمعه سقز تصریح کرد: اسلام دین رحمت، بخشش و مغفرت است و همواره در جهت اتحاد و همدلی حرکت کرده و دسیسه‌های دشمنان در ادامه راه آنان که ادامه دهنده راه رسول الله(ص) است، خللی ایجاد نخواهد کرد.

وی گفت: دشمنان دین و قرآن، از همان صدر اسلام، دشمنی خود را با ملت‌های مسلمان نشان داده‌اند و این دسیسه‌های آنان هم پایانی ندارد و بر همین اساس، باید اتحاد و انسجام مسلمانان جهان در برابر دشمنان دین تقویت شود.

ماموستا حسین‌زاده گفت: اقدام موهن مجله "شارلی ابدو" عداوت ریشه‌دار استکبار با اسلام و مسلمانان را بار دیگر اثبات کرد.

وی خاطر نشان کرد: راه مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام به‌ویژه اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس رسول‌الله(ص) اتحاد دنیای اسلام است و مادامی که این اتحاد تقویت شود هیچ کدام از نقشه‌های شوم دشمنان اسلام به نتیجه نمی‌رسد.

ماموستا محمودی: هتک حرمت به پیامبر(ص) اوج کینه غرب نسبت به اسلام را نشان داد

ماموستا مصطفی محمودی امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اقدامات اخیر استکبار جهانی در هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت محمد(ص)، اظهار داشت: این نخستین مرتبه نیست که به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) توهین می‌شود چون در سال‌های گذشته نیز چنین اقدام شنیعی از سوی جهان غرب صورت گرفت.

امام جمعه پیرانشهر افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با توجه به ماهیت دین مبین اسلام در عدالت‌خواهی، استقلال‌طلبی و حمایت از مستضعفان، موجی از اسلام‌هراسی جهان کفر و استکبار را در بر گرفت و آنان دشمنی خود را به‌روش‌های مختلف نسبت به این دین آسمانی نشان دادند.

محمودی تصریح کرد: در اروپا همواره استعمارگران مسلط به دنیای اسلام بودند اما جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان نخستین جامعه‌ای مطرح شد که خود را از زیر یوغ و سلطه استکبار خارج کرده به استقلال رسید، برای همین جهان کفر قادر به تحمل آن نبوده و خواستار جلوگیری از آن هستند.

وی گفت: با توجه به گرایش روزافزون مردم جهان به اسلام، در اروپا و به‌ویژه فرانسه اقدام به رسم کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) شد تا به‌خیال خود مسلمانان را نسبت به این دین الهی سست و بی‌اعتقاد کنند، حتی در منطقه خاورمیانه گروه‌های تروریستی با همکاری کشورهایی همچون آلمان، فرانسه، انگلیس و با کمک آمریکا و کشورهای مرتجع عربی تشکیل دادند تا به تضعیف اسلام بپردازند.

امام جمعه پیرانشهر بیان کرد: بی‌شک این اقدام ناپسند و اهانت‌بار نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" نسبت به پیامبر رحمت(ص) با هدف مشغول کردن مسلمانان به خود و نابودی و سستی دین اسلام صورت گرفت، بنابراین مسلمانان باید بیش از هر زمان دیگر به وقایع و اتفاقات پیرامون خود هوشیار و آگاه بوده و با یکدیگر متحدتر و منسجم‌تر شوند تا عزت، قدرت و استقلال به مسلمانان بازگردد.

محمودی تصریح کرد: فرانسه یکی از کشور‌هایی است که دشمنی آشکاری با اسلام دارد چون در گذشته بر کشور الجزایر که یک کشور مسلمان است مسلط بوده و در لبنان نیز نفوذ داشت اما با توجه به اینکه هم‌اکنون نفوذ و تسلط خود در این کشورها را از دست داده و منافعش در خطر است کینه و دشمنی خود را به‌انحای مختلف نشان می‌دهد.

ماموستا غفوری: اهانت غرب به پیامبر اسلام(ص) از سوی همه مسلمانان جهان محکوم است

ماموستا عبدالله غفوری امام جمعه روانسر نیز ، اظهار داشت: از ابتدای خلقت انسان تاکنون دشمنان بشریت همچون فرعون، نمرود، قریش، یزید و خوارج کینه خود را بروز داده و در دنیای امروز نیز استکبار جهانی شیطان‌وار به مقابله با انسانیت و اسلام برخاسته است.

امام جمعه روانسر با بیان اینکه داعش، القاعده و گروه‌های تکفیری پرورش یافته استکبار هستند، عنوان کرد: همه مسلمانان به حقیقت توحید و یکتاپرستی و رسالت پیامبر اسلام(ص) ایمان و اعتقاد دارند بنابراین برای اهانت به ساحت مقدس ایشان داغدار هستند و آن را محکوم می‌کنند.

ماموستا غفوری با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) الگوی تمام مهربانی‌ها و راستی‌ها هستند، بیان کرد: کفار و استکبار به دنبال کمرنگ ساختن اسلام، کدخدایی در جهان و حفاظت از رژیم غاصب صهیونیست هستند و برای رسیدن به این هدف از هیچ حربه‌ای همچون اهانت به پیامبر(ص) گذشت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) توطئه‌ای همچون سایر توطئه‌‌های استکبار است خاطرنشان کرد: فرانسه و اروپا و دنیای استکبار از دیرباز با قتل و غارت عجین بوده و اکنون نیز اسلام‌‌ستیزی، کودک‌کشی و بی‌حرمتی به ساحت اسلام را سرلوحه اقدامات خود قرار داده‌اند.

ماموستا غفوری با اشاره به اینکه دنیا بصیرت، آگاهی و کفرستیزی را از جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دارد، افزود: مسلمانان باید وحدت و همبستگی خود را حفظ کرده و توطئه‌ و جنایات استکبار جهانی را محکوم کنند.

امام جمعه روانسر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از وجود مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمن را خنثی ساخته است، عنوان کرد: مسئولان و حکام باید در مقابل این توطئه‌ها بیدار باشند و با حفظ اتحاد جنایات استکبار را همچون گذشته پاسخ دهند.

ماموستا سهرابی: تنها پاسخ کوبنده به هتک حرمت پیامبر(ص) حفظ «اتحاد» است

ماموستا عبدالقادر سهرابی امام جمعه مهاباد ضمن محکومیت هتک حرمت به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: تمام منابع علمی، اقتصادی و فرهنگی در ملت‌ها و کشورهای مسلمان موجود است و دلیلی وجود ندارد که ممالک اسلامی به دولت‌های غربی وابسته باشند، این وابستگی سبب می‌شود آنها به جامعه مسلمانان نفوذ کنند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه دولت‌های استکباری مدافع و تقویت‌کننده روزنامه‌نگار توهین‌کننده به شخصیت پیامبر بزرگوار اسلام هستند، گفت: پیروان واقعی ادیان آسمانی حق تعرض به بزرگان دیگر ادیان را به خود نمی‌دهند.

ماموستا سهرابی خاطرنشان کرد: امروز تنها پاسخ کوبنده به هتک حرمت پیامبر بزرگوار اسلام(ص) حفظ اتحاد، یکدلی و برادری ممالک اسلامی است.

ماموستا جعفری: «داعش» و «شارلی ابدو» دو سوی جریان ضداسلامی وابسته به استکبار هستند

ماموستا جمال جعفری امام جمعه دهگلان با محکوم کردن اقدام اهانت آمیز نشریه "شارلی ابدو" اظهار داشت: اقدامات اهانت آمیز دشمنان علیه اسلام موضوع تازه‌ای نیست و این گونه اقدامات هر بار که انجام می‌شود اتحاد در جهان اسلام را بیش از پیش تقویت می‌کند.

وی گفت: اقدام موهن نشریه فرانسوی شارلی ابدو که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه همراه شده، موج جدید اسلام هراسی و توطئه جدید نظام سلطه علیه امت اسلام در جهان است.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: امروز گروه تکفیری داعش که مولود خونخوار تفکر غرب است، در فرانسه به جان خودشان ‌است به طوری که سران آنها را وادار به راهپیمایی نمایشی ضد تروریستی کرده است.

ماموستا جعفری افزود: افراطی‌گری ویژگی مشترک اقدامات داعش و هفته نامه فرانسوی شارلی ابدو است. این دو روی یک سکه و دو لایه یک جریان ضد اسلامی وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شاهد هستیم که از یک سو کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اکرم(ص) و از سوی دیگر گروه‌های تکفیری و تروریستی توسط مستکبران برای جنایت علیه اسلام حمایت می‌شوند.

امام جمعه دهگلان گفت: با عزم همه علما و بزرگان شیعه و سنی در مسیر تحکیم وحدت اسلامی حرکت کرده و با تحکیم وحدت اسلامی در برابر این اهانت‌ها قاطعانه می‌ایستیم.

ماموستا خالدی: اهانت‌های پی در پی استکبار نشانگر نفوذ اسلام در غرب است

ماموستا معروف خالدی امام جمعه اهل سنت بیجار نیز با محکوم‌کردن اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: اهانت‌های پی در پی استکبار نشانگر نفوذ اسلام در کشورهای غربی است.

وی توهین قدرت‌های استکباری از جمله فرانسه را از نشانه‌های نفوذ دین اسلام و پیشرفت آن در کشورهای غربی دانست و گفت: فرانسه سر منشاء اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) است اما رژیم غاصب صهیونیستی، آمریکا و انگلیس حامیان اصلی این اهانت هستند.

امام جمعه اهل سنت بیجار روی آوردن جوانان اروپایی به‌ویژه فرانسوی به دین مبین اسلام را از دلایل ترس و وحشت استکبار از گسترش اسلام در جهان برشمرد و خاطرنشان کرد: کشورهای اروپایی با توهین به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص)، توطئه‌ای را علیه اسلام به راه انداخته‌اند تا مانع از گرایش جوانان خود به دین رافت و مهربانی شوند.

وی اهانت کشورهای غربی به مسلمانان بویژه پیامبر اکرم(ص) را سکه‌ای 2 رو عنوان کرد و گفت: یک روی این ماجرا ضعف و زبونی قدرت‌های اروپایی است که نشانگر توطئه همیشگی صهیونیسم علیه اسلام است.

ماموستا خالدی با اشاره به دلیل دوم اهانت کشورهای غربی نسبت به پیامبر گرامی اسلام، افزود: ما باید این اهانت را آزمایشی از سوی خداوند بدانیم چرا که خداوند می‌خواهد با این رخداد مسلمانان واقعی را محک بزند تا بداند چه کسانی لیاقت دفاع از پیامبر(ص) را دارند.

امام جمعه اهل سنت بیجار بر دوری کردن از اختلافات جزئی بین اهل تسنن و تشیع تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید بیشتر از گذشته به پیامبر اسلام و اهل بیت(ع) اقتدا کرده تا با اتحاد و همدلی بیشتر در برابر اهانت استکبار به مقدسات اسلامی ایستادگی کنند.

ماموستا شیرزادی: جهان اسلام با ابزار فرهنگی به گستاخی «شارلی ابدو» پاسخ می‌دهد

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان با اشاره به اهانت نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: توهین این نشریه هتاک به پیامبر اسلام(ص) موضوعی جدید نیست و یک طرح برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: دشمنان اسلام در قضیه "شارلی ابدو" تلاش کردند در دو وجه به اسلام حمله کنند یکی با نسبت دادن حمله به مسلمانان چهره اسلام را خدشه‌دار کند و دیگر آن که با بهانه مضحک دفاع از آزادی بیان، بار دیگر به پیامبر اسلام(ص) اهانت کنند.

امام جمعه مریوان تصریح کرد: جهان اسلام در زمان مناسب و با ابزار فرهنگی خود به این گستاخی پاسخ می‌دهد و به هتاکان ثابت می‌کند که اسلام ابزار فرهنگی بی‌نظیری برای پاسخ به دشمنان خود دارد.

ماموستا شیرزادی افزود: هر چند اقدام موهن و سخیف نشریه "شارلی ابدو" قلوب مسلمانان را جریحه دار کرد اما از طرفی هم سبب شد مسلمانان به همدیگر نزدیک شده و در برابر دشمن موضع واحد اتخاذ کنند و این از برکات اسلام است.

وی گفت: دشمنان اسلام باید بدانند این اقدامات بی‌ارزش چیزی از عظمت پیامبر مهر و رحمت(ص) کم نخواهد کرد و اقدامات بی‌شرمانه آن‌ها با پاسخ محکم جهان اسلام مواجه خواهد شد.

ماموستا محمدی: سازمان‌های اطلاعاتی بیگانه برنامه‌های تفرقه‌انگیز منطقه را اجرا می‌کنند

ماموستا محمد محمدی امام جمعه اهل سنت کرمانشاه نیز در این راستا اظهار داشت: این دستگاه‌های اطلاعاتی با در اختیار داشتن منابع مالی و با تجهیز گروه‌های جاهل تندرو و تهدید گروه‌های آگاه خاموش و تحریک برخی از نهادها و اجتماعات دینی و سیاسی در افزایش و بزرگنمایی درگیری‌های منطقه نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه خاطرنشان کرد: استکبار جهانی و دشمنان اسلام دریافته‌اند که تنها راه نفوذ به امت اسلامی ایجاد تفرقه و جدایی است و با تشکیل گروه‌های تندور، متعصب و طیف‌های استحاله شده و جاهل اقدام به ایجاد اختلاف عقیدتی و تشکیک اعتقادی کرده‌اند.

ماموستا محمدی دلیل حمایت و سرمایه‌گذاری استکبار از گروه‌های تندرو را آسیب رساندن به اسلام دانست و گفت: دو طیف برخاسته از جهل و تفکر یا شیفتگی غربی با به چالش کشیدن اصول اساسی اسلام در مقابل فرهنگ متزلزل و اصول متغیر غربی به ترویج تفکر خود می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: این طیف‌ها با تندروی و تعصب ساختگی و طرح سئوالات بی‌اساس به همان توطئه اصلی خود که ایجاد شکاف عقیدتی و اختلاف فریقین است می‌پردازند و این موضوع خطری برای توحید و یکپارچگی مورد نظر دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به بیانات روشنگرانه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان به‌درستی با شناخت ادبیات، خط مشی رفتاری و گفتاری این گروه‌ها و پدیدآورندگان و حمایت‌کنندگان آنان از جامعه موحد اسلامی می‌خواهند تحت تاثیر تبلیغات و تئوری ‌پراکنی آنان قرار نگیرند و بدانند که دشمن قصد ضربه‌زنی به اسلام را در این لباس دارد.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس: توهین به پیامبر(ص) با هدف ایجاد تفرقه و اسلام هراسی انجام شده است

عبدالباسط آخوند نوریزاد امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: هر چند استکبار جهانی با این کار و هتک حرمت از مقدسات سعی در آزرده خاطر کردن مسلمانان دارد و به دنبال تفرقه بین مسلمانان است اما بداند با این کار محبت پیامبراکرم (ص) و اهل بیت(ع) بیش از پیش در قلوب مسلمین تقویت می‌شود.

وی افزود: توهین به پیامبرعظیم الشان اسلام توهین به اعتقادات همه مسلمین است و مسئولان مرتبط باید با روزنامه‌های داخلی همراه با این اقدام، برخورد لازم را داشته باشند.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس تصریح کرد: مسلمانان باید در برابر این مسائل تفرقه‌افکن هوشیار باشند و در مقابل اهانت‌های دشمنان اسلام به پیامبر اعظم(ص) عکس‌العمل نشان دهند.

آخوند نوریزاد افزود: نشر این مسائل در کشوری که ادعای حقوق بشر می‌کند نشان از دشمنی آشکار با اسلام و دروغ بودن همه ادعاهای آنها است.

وی اظهار داشت: دولت فرانسه نباید بگذارد این نشریه فعالیت کند چرا که شارلی ابدو به بیش از یک میلیارد و پانصدمیلیون مسلمان دنیا توهین کرده است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: توهین شارلی ابدو سبب شد قلوب مسلمین جریحه‌دار شود و ما مسلمانان هم حمله به نشریه شارلی ابدو و هم توهین این نشریه به پیامبر اسلام(ص) را محکوم می‌کنیم.

* همچنین جمعی از علمای اهل تشیع و کشیش‌های کلیساهای نقاط مختلف کشور نیز این اقدام موهن نشریه شارلی ابدو را محکوم کرده‌اند.

آیت الله هاشمی شاهرودی: پشت صحنه اهانت به پیامبر اسلام صهیونیست‌ها هستند

آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی نائب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز در ابتدای درس خارج فقه خود با محکوم‌کردن اهانت به پیامبر اعظم (ص) اظهار داشت: تکرار جسارت‌هایى که متاسفانه در کشورهاى غربى و غرب با تحریکات دشمنان اسلام خصوصا صهیونیست خبیث نسبت به پیامبر اسلام (ص) شکل مى گیرد مناسب است کلماتى عرض شود و باید گفت (انا لله و انا الیه راجعون) که این مسائل در جهان شکل مى گیرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه یکى از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام همین تخلق به اخلاق کریمه پیامبر اسلام (ص) بوده و از واجبات مهم دینى ما حرمت گذاشتن و احترام به انبیا الهى است افزود: اسائه ادب و سب انبیا مستلزم هدر دم سبّ کننده است فتواى ارزنده امام راحل (ره) هم در رابطه با سلمان رشدى این حقیقت را براى دنیا غرب هم آشکار کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فتوای امام درخصوص ارتداد سلمان رشدی تصریح کرد: امام (ره) در آن فتوا به حرمت انبیا هم اشاره کردند و پس از آن برخى از کشور‌ها قوانینى تصویب کردند و دستورات اجرایى و قضایى صادر کردند که هر گونه فیلمى یا نمایشى یا بیانى که دال بر اسائه به انبیا باشد ممنوع است ولیکن امروز مى بینیم با کمال وقاحت به ساحت مقدس پیامبر (ص) که پیامبر رحمت و صلح و دوستى و انسانیت است جسارت مى شود.

وی با تاکید براینکه پشت صحنه این گونه اقدامات دشمنان اسلام مخصوصا صهیونیست‌ها هستند عنوان کرد: دشمنان کمر به ضربه به اسلام بسته‌اند با این تفکر که آن‌ها غیر خودشان را بشر حساب نمى کنند و دیگران نزد آن‌ها مانند برده‌اند و این مبناى تفکر جریان صهیونیستى است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه این اتفاق‌ها و کارهاى شیطنت آمیز آن‌ها بود که در سابق مسیحیت را علیه اسلام شورانید و جنگ هاى ویرانگر صلیبى راه انداخته شد خاطرنشان کرد: امروز هم اصل تشکیل گروه هاى تکفیرى خارج از اسلام با توطئه و برنامه ریزى آن‌ها ایجاد شده است و هم از این راه خواستند چهره اسلام را در جهان تضعیف کنند و هم خواستند مقاومت اسلامى را در مقابل اسرائیل غاصب تخریب و تضعیف کنند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه همین اقدامات دشمنان بیدارى اسلامى را تحریف کرد افزود: آن‌ها سعی دارند جایگاهى که اسلام با پیروزى انقلاب اسلامى در کل جهان و منطقه ایجاد کرده بود را مخدوش کنند و بهترین راه ضربه زدن به این جریانات ایجاد گروه هاى تکفیر و حمایت از آن‌ها بود البته زمینه هم در داخل از قبل وجود داشت چون تکیه‌گاه این جریانات انحرافى از غیر مجراى ناب دستورات اسلامى و معصومین (ع) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید براینکه دشمنان تلاش دارند تا چهره اسلام را مشوش کنند وآن را خشن و ظالمانه و مجرمانه به جهانیان نشان دهند گفت: در این قضیه جسارت به ساحت رسول الله (ص)، خودشان سبب آن را ایجاد کردند تا این عکس العمل را شاهد باشند و دلیل زنده بر دست داشتن صهیونیسم در این جنایات حضور نتانیاهو خبیث در تظاهرات فرانسه بود که منجر به این کاریکاتور موهن شد و به دنبال آن منشأ اسلام هراسى و ایجاد فتنه و مشکل عظیمى براى مسلمانان مغرب زمین و یا مهاجرین زیادى که امروزه اهل آن مملکت هستند شد و فتنه عظیمی ایجاد کردند مبنى بر اینکه مسلمانان همگى این گونه بودند و هستند اسلامى که انتشارش و قدرتش در منطقش بوده نه در خشونت.

وی با تاکید براینکه انتشار اسلام در ملت‌ها و تاریخ به وسیله منطق زیباى اسلام بوده است اظهار داشت: اسلام با افکار ناب اسلام و آیات سراسر حکمت و معرفت قرآنکه هر شنونده اى را جذب مى کند و تمام مناطق اسلامى شرق کشور ما مثل اندونزى، مالزى، هند و پاکستان و بنگلادش و چین بر اثر رفت و آمد تجار و انتقال فرهنگ غنى اسلام بوده است نه لشکر کشى و جنگ.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه این کارهاى صهیونیست‌ها همیشه براى مخدوش کردن چهره اسلام بوده است خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامى حس کردند که اسلام احیا شده است اندیشه و فکر اسلام و عدالت خواهى و استکبار ستیزى و ظلم ستیزى اسلام و دشمنى با دشمنان اسلام در سراسر جهان اسلام احیا شده است که این‌ها بر اثر پیاده شدن اسلام از خلال حکومت اسلامى در دنیا جلوه مى کند و آرمانهاى اسلامى از قبل حمایت از مظلومین و پیروزى بر ظالمان خیلى در دل و جان مردم اثر دارد و اقبال به اسلام در سراسر جهان پس از پیروزى انقلاب و برپایى جمهورى اسلامى و صدور پیام‌ها و آرمان‌هاى امام (ره) و انقلاب فزونى گرفت و تشدید شد و محور مقاومت در مقابل اسرائیل و استکبار جهانى در منطقه به رهبرى جمهورى اسلامى ایجاد شد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: از روز اول صهیونیست‌ها احساس خطر کرده شروع کردن به ایجاد جریانات صلیبى در مسیحیت و مسیحیت صلیبى را در آمریکا ایجاد کردند که مبنایش بر دشمنى با اسلام است نه یهودیت که ضد مسیحیت بود و همه این تحریکات صهیونیستى و جریان امروز نیز همین است.

وی با تاکید براینکه امروز بر دوش علماى اسلام و جهان اسلام وحوزه هاى علمیه تکالیف سنگینى است تصریح کرد: بر علماى اسلام است که به مسائلى که مقاصد اصلى اسلام است که از آن به روح قرآن و اسلام تعبیر مى کنیم توجه کنند و نباید از نظر دور بماند و یا فراموش شود چرا که آن‌ها تکالیف مهم‌تر و اولویت دار‌تر است.

آیت الله هاشمی شاهرودی عنوان کرد: از بسیارى تکالیف فردى دیگر و یکى از امتیازات امام راحل (ره) و شهید صدر (ره) این بود که مقاصد اصلى اسلام و روح اسلام و قرآن را خوب تشخیص مى دادند و به آن‌ها مى پرداختند و به عنوان یک عالم دینى، مسئول تبلیغ اسلام به معناى جامعش یعنى حاکمیت و اقامه اسلام در جامعه بودند مثلا یک جریان کاپیتولاسیون در زمان شاه رخ مى داد و امام (ره عمق آن جنایت را درک مى کرد و این خطر را تشخیص مى داد و فریاد می‌زد و همه وجودش را در مقابل آن هزینه مى کرد و این از درک روح اسلام و آنچه از مقاصد بلند و عظیم اسلامى است نشأت مى گیرد.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه باید مواظب باشیم در لابلاى غوطه ور شدن در تحقیق‌های نظرى و علمى درس‌ها از روح اسلام و مقاصد بلند آن غافل نشویم تصریح کرد: این‌ها اهداف بزرگ و اساسى و استراتژیک اسلام است اگر آن‌ها از بین برود مقاصد جزیى هم بالتبع از بین مى رود و اگر این مقاصد جزیى هم باقى بماند در مقابل آن‌ها ارزش چندانى ندارد.

آیت الله هاشمی شاهرودی افزود:فرق ائمه (ع) و علماى ما با بقیه علماى مذاهب دیگر در همین نکته است که آن‌ها را شهید و یا مسموم و محصور مى کردند ولیکن علماى دیگر اسلامى را احترام مى کردند مثلاً منصور دوانیقى به مالک رئیس مذهب مالکى احترام مى کند و او هم کتاب موطا را براى حاکم عباسى مى نویسد ولیکن ائمه (ع) ما و اتباعشان را در حصر و زندان قرار مى دهد و از بین مى برد علتش این بود که ائمه (ع) ما چون توجه به این نکته اصلى مى دادند که حکومت آن‌ها حکومت جور است و اسلام را تحریف مى کند ولذا علماى مذاهب دیگر اسلامى در آن زمان چون کارى با سیاست نداشت مورد توجه بودند و از تعرض دیگران هم مصون بودند و به مجرد اینکه توجه به این مقاصد اصلى پیدا مى کردند مورد تعرض قرار مى گرفتند بنى امیه ابو حنیفه را شلاق زدند چون که فتواى خلاف مشى آن‌ها داده بود و در جریان قیام زید وقتى زید بر علیه حکومت ظالم و فاسق بنى امیه قیام کرد ابوحنیفه هم در کوفه فتوا داده بود که دادن زکات به اتباع و جریان زید جایز است و مجزى است براى همین شلاق خورد بنى امیه و بنى عباس و سایر حکومتهاى جور در تاریخ ائمه (ع) و علماى بزرگوار ما را شهید مى کردند چون به این مسائل توجه مى دادند این‌ها اصل و روح اسلام است.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه امروز حوزه‌ها علمیه و دانشجویان ما علاوه بر لزوم تحصیل علم و تهذیب نفس و سلوک که همه لازم است یک امر دیگر مهم ترى را نیز لازم دارند عنوان کرد: بنده از آن تعبیر مى کنم به درک و تشخیص و فهم روح و مقاصد اصلى اسلام که امثال شهید صدر‌ها (ره و مطهرى‌ها و در راس آن‌ها امام (ره) آن را خوب فهمیدند و در همین نقطه و همین محور است که شیطانهاى انس و جن متمرکز شده‌اند و دشمنى مى کنند زیرا که آن‌ها اهمیت آن را مى دانند آن‌ها مى دانند که در حکومت و حاکمیت جامعه همه چیز شکل مى گیرد و این محور‌ها وقتى در اختیار حکومت جور قرار مى گیرد به اهداف شوم خود و ظلم‌ها و فساد‌ها و ثروت اندوزى‌ها مى رسند و برعکس اگر در اختیار اسلام و حکومت اسلامى قرار بگیرد شیاطین انس و جن محروم مى شوند و این مقاصد اصلى و روح اسلام خیلى مهم و اساسى است که از آن به روح اسلام و قران تعبیر مى کنیم و بحث‌ها و مسائل زیادى را چه از ناحیه نظرى و فقهى و چه از ناحیه علمى و برنامه ریزى در بر دارد که مجال اشاره کردن به آن را نداریم.

آیت الله هاشمی شاهرودی با بیان اینکه  امروز استکبار و صهونیسم و نظام سلطه آمریکا این شیطان بزرگ به تعبیر امام (ره) همه همتش را گذاشته خرج مى‌کند تا بر جهان اسلام و منابع و منافع آن مسلط بشود افزود: ازهمین اجازه نمى‌دهد حرکتى ایجاد بشود که بخواهد از زیر سلطه خودش خارج شود و کلیه جریانات پس از پیروزى انقلاب اسلامی نقشه نظام سلطه و آمریکا در منطقه است و آن همه فتنه گرى‌ها و جنگ تحمیلى و تحریم‌ها و لشکر کشی‌ها و غیره از نقشه این شیطان است البته جریانات و دولتهاى دست نشانده و انحراف هایى که در داخل گروه‌ها در جهان اسلام است نیز ابزار این نقشه قرار مى گیرند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) جریان هاى بنى امیه که ریشه‌اش کفر و فساد و انحراف بود منافقانه وارد اسلام شدند و ضربه به اسلام و رهبران اصلى آن زدند تصریح کرد: آن‌ها صد سال جهان اسلام را در دست گرفتند و چه جنایتهایى در تاریخ اسلام ایجاد کردند و دست به تحریف اسلام زدند آن‌ها مى دانستند کجا را هدف قرار دهند و سراغ محور قدرت رفتند تا اهداف سوء و فاسد خودشان دست یافتنى باشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی با اشاره به اینکه اگر صلح امام حسن (ع) و قیام امام حسین (ع) نبود که آن‌ها را رسوا کرد و به ذلت کشاند اسلام را کاملاً منحرف مى کردند و اسلام همچون مسیحیت و یهودیت در تاریخ مى شد عنوان کرد: فهم این مسائل و فهم مقاصد اصلى اسلام و نقش ائمه اطهار (ع) و سیره آن‌ها در حفظ آن مقاصد در تاریخ اسلام بسیار مهم است و اشراف بر آن‌ها کمک مى کند.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری رشد و احیاى اسلام را وظیفه اصلى عالمان دینى که پیرو ائمه اطهار (ع) هستند، دانست و اظهار داشت: در این رابطه سیره بزرگان خودمان را باید الگو قرار بدهیم خصوصا امام (ره) و این مخصوص زمان ما نیست فقهاى بزرگوار سابق هم این چنین بودند مثلا مرحوم شیرازى (ره) که به تحریم تنباکو فتوا داد همین مطلب را تشخیص داده بود که قرارداد انگلیسى قرار داد تسلط بر امت اسلامى است از همین رو این فتوا را دادند و مرحوم میرزا محمد تقى شیرازى (رحمه الله) نیز که فتوا به جهاد با انگلیس‌ها داد پس از جنگ جهانى اول که عراق را اشتغال کردند و بر آن حاکم شدند و والى گذاشتند از همین باب بود لذا مرحوم میرزامحمد تقى شیرازى (ره) فتوا به جهاد داد و علماى شیعه و مردم شیعه عراق در جنگ بر علیه انگلیس شرکت کردند و افراد زیادى شهید شدند تا توانستند انگلیسی‌ها را از عراق بیرون کنند.

وی با بیان اینکه قبل از این تاریخ هم جریان صفویه را نگاه کنید که چگونه تمام علما بسیج شدند تصریح کرد: محقق کرکى (ره) و علماى جبل عامل آمدند و علماى ایران را جمع کردند و تحولى در ایران که قبلا تحت سلطه عثمانى فاسد بود ایجاد کردند و اگر آن نهضت علمى و فکرى و تبلیغى و سیاسى نبود نه مردم شیعه مى شدند و نه حکومت شیعى پا مى‌گرفت و در‌‌ همان زمان هم دشمن احساس شکست کرد.

آیت الله هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد: برخى علماى دربار عثمانى حکم به کفر شیعه را به عنوان رافضى صادر کردند و اصطلاح رافضى از آن تاریخ است و علماى بزرگ شیعه به رهبرى محقق کرکى (ره) جمع شدند و حوزه علمیه قزوین اصفهان و شیراز و غیره را تاسیس و با برنامه ریزى دقیق کار کردند و فعالیتهاى فکرى و تبلیغى و اجتماعى عظیمى که اگر نبود خسارات فراوانى به شیعه از هر نظر مى رسید بنابراین درک درست و دقیق مقاصد و روح اسلام و بر اولویت قراردادن آن‌ها راهى است که خود ائمه اطهار (علیه السلام) و علما و فقهاى بزرگ ما در تاریخ همین راه را رفته‌اند و ما باید‌‌ همان را دنبال کنیم تا امام زمان (عج) ظهور کنند و کل جهان را پر از عدل و قسط کرده و حکومت جهانى اسلامى را برپا کنند.

آیت‌الله جوادی آملی: انتشار کاریکاتور از پیامبر اسلام(ص) جاهلیت مدرن است

آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مرجع تقلید شیعیان نیز در درس اخلاق خود که در محل نمازخانه بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء، برگزار شد، انتشار کاریکاتورهای موهن از پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرد و این عمل را جاهلیت مدرن خواند.

مفسر بزرگ قرآن کریم  در خصوص شخصیت بی‌همتا و والای پیامبر خاتم(ص) اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به‌گفته خود ایشان، مظهر ذات اقدس اله است و مبعوث شده است تا کاری بالا‌تر از عیسای نبی انجام دهد؛ اگر حضرت عیسی(ع) مردگان را به‌اذن خداوند زنده می‌کرد، پیامبر گرامی اسلام مبعوت شدند تا خُلق را در افراد زنده کند و با کمک آن گوهری که خداوند در وجود انسان به ودیعه نهاده است انسان را به کمال حق تعالی برساند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: خداوند هرچه را بشر به آن نیاز داشت، به پیامبر گرامی اسلام آموخت و پیامبر با این سرمایه سنگین برای هدایت تمام مردم آمده بود لذا بیان داشتند: "بعثت لجوامع الکلم"، و لذا هیچ وقت یک انسان کریم، یک جامعه کریم، دست به اعمال توهین آمیزی، مانند آنچه امروز در غرب شاهد آن هستیم، نمی‌زند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: کشیدن کاریکاتور از پیامبری که مظهر کرامت و ادب است و آمده است تا آنچه را خداوند در ذات انسان گذاشته است، بارور کند و انسان را به رشد و کمال برساند، یک جاهلیت مدرن است. پیامبری که حتی قبل از رسیدن به مقام نبوت، هرگز غلامان را با این اسم صدا نمی‌کرد و به آنها فتا که در معنای خود جوانمردی را نیز به‌همراه دارد صدا می‌زد.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم فرمود: ﴿انّک لعلی خلق عظیم﴾، وصف پیامبر نشانهٴ آن است که او از آن جهت که اُسوه و الگوی ماست، پس ما هم باید در مسیر خُلق عظیم حرکت کنیم. رسیدن یک سالک و به حرکت در آوردن یک متحرّک، هم نیروی داخلی خود متحرّک را لازم دارد و هم رهبری توسط یک محرّک. که به‌تعبیر خداوند این نیروی داخلی در درون انسان‌ها به ودیعه گذاشته شده که انسان فطرتاً به‌سوی خدا حرکت می‌کند و پیامبر گرامی اسلام نیز چراغ هدایت این حرکت به‌سوی توحید هستند.

مفسر بزرگ قرآن کریم خاطرنشان کرد: بنابراین اگر کسی بخواهد راه فضیلت را طی کند خیلی دور نیست مقداری هم به درون خود سفر کند، یک مقداری هم با اسرار نهانی و نهایی خود گفت‌وگو کند تا راه را بهتربیابد.

کشیش کلیسای شرق آشور: دولتمردان فرانسوی به دنبال تفرقه‌افکنی میان ادیان توحیدی هستند

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه نیز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: متاسفانه این مرتبه نخست نیست که از سوی کشورهای غربی اقدام به قرآن‌سوزی و یا اهانت به پیامبر اسلام(ص) می‌شود و در این باره متاسفانه برخی گروه‌های خارجی به هیچ دین و مذهبی پایبند نبوده و مسیحیت، یهودیت یا اسلام برای آن‌ها هیچ ارزشی محسوب نمی‌شود.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه افزود: جای بسی تاسف است که دنیای غرب به بهانه آزادی بیان و کلام، دست به هر چیزی زده و این اقدام ناپسند، غیراخلاقی و وقیحانه را در هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: بی‌شک کشیدن کاریکاتور برای پیامبر مسلمانان توسط ملل اروپایی با مقاصد و نیات سیاسی انجام گرفته و آنان به آژانس‌هایی وابسته هستند چون به غیر از دامن‌زدن بین روابط ادیان و اقوام، سودی از این جریان نمی‌برند.

عزیزیان گفت: دنیای کفر و استکبار تنها به دنبال این مسئله هستند که بین ادیانی که هزاران سال در مشرق زمین و در کنار یکدیگر به زندگی مسالمت‌آمیز و همراه با مودت و دوستی پرداخته‌اند تفرقه ایجاد کنند تا از منافع مالی و اقتصادی که در اثر جنگ میان اقوام و ادیان به دست آورده‌اند، استفاده کنند.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه بیان کرد: حتی در کشورهای خارجی و در شهرک فیلم‌سازی هالیوود برخلاف عقاید مسیحیت به ساخت فیلم اقدام کرده و در آن به ساحت مقدس حضرت مریم(س) و در کل به اعتقادات مسیح و یهود نیز توهین می‌کنند.

وی افزود: این در حالی است که دین مسیحیت دین شایسته‌سالاری بوده و در آن اهانت به هیچ کسی روا نیست و در این باره یکی از پیام‌های مهم حضرت عیسی مسیح(ع) به پیروان خویش این است که نباید هیچ توهینی به هم‌نوع کرد، باید حتی همسایه مسلمان یا یهودی را مورد کرامت خود قرار داد.

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه اظهار داشت: پس این حرکت غیراخلاقی از سوی نشریه فرانسوی "شارلی ابدو" یک حرکت مسیحیت‌پسند محسوب نشده چون در هیچ کجای کتاب مقدس چنین چیزی وجود ندارد بنابراین برای کشور فرانسه و دولتمردان آنها متاسف هستیم که سعی در تفرقه‌افکنی میان ادیان توحیدی دارد.

مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا: "حقوق بشر سکولار" توهین به ادیان اسلامی را در دستور کار قرار داده‌ است

سهیل اسعد مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا، با اشاره عملکرد داعیه‌داران حقوق بشر اظهار داشت: عملکرد این افراد بین واقعیت و شعار درگیر است و دفاع از حقوق بشر در متن جامعه آن‌ها واقعیت ندارد؛ حقوق بشر در جوامع غربی و سکولار فقط به‌اندازه محتوای دانشگاهی وجود دارد.

مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا با اشاره توهین داعیه‌داران حقوق بشر به رسول اکرم(ص) افزود: آن‌ها دچار سوءتفاهم درباره حقوق بشر هستند زیرا خودشان نقض حقوق بشر می‌کنند و به ادیان آسمانی و رهبران آن توهین می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت شیعه و سنی در برابر دشمنان تصریح کرد: وحدت امت اسلامی در همه صحنه‌ها اثرگذار است چراکه اصل اسلام بر امت واحده مسلمانان تکیه دارد.

اسعد با اشاره به توهین به مقدسات در کشورهای غربی تأکید کرد: این کشورها دوستدار اسلام نیستند و از ورود اسلام به کشورهای خودشان هراس زیادی دارند به همین سبب سعی دارند با توهین به مقدسات و ادیان الهی-آسمانی کارهایی را انجام دهند که خشم مسلمانان را برانگیزند.

مدیر مراکز فرهنگی آرژانتین و اسپانیا افزود: مهم‌ترین نقش ما به‌عنوان مبلغ دین اسلام در کشورهای آمریکای جنوبی این است که آن‌ها را با رأفت اسلامی آشنا کنیم، باید سعی و تلاش جدی به کار گرفته شود تا مردم به‌واسطه آشنایی با مهربانی پیامبر(ص) مجذوب دین اسلام شوند که در این راستا می‌توان از ظرفیت مطالعاتی دانشمندان و فرهیختگان علمی آن کشورها استفاده کرد زیرا نخبگان علمی کشورهای غربی که نسبت به اسلام نگرشی منصفانه داشتند پیامبر(ص) را به‌عنوان یک مصلح جدی برای امت آن روزگار می‌شناسند و درزمینهٔ اخلاق عملی پیامبر(ص) تحقیق می‌کنند.

اسعد در خاتمه با اشاره به برخورد با اهانت به رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: مهم‌ترین راه مقابله با توهین‌کنندگان به ساحت رسول اکرم(ص) این‌که مسلمانان امت واحده باشند.

آیت‌الله غرویان: اقدامات ضد اسلامی دولت‌های غربی سبب اثبات حقانیت اسلام است

آیت‌الله محسن غرویان عضو هیئت علمی جامعه المصطفی نیز با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته به پیامبر (ص) توسط روزنامه فرانسوی اظهار داشت:‌‌ همان گونه که امروز ساخت بمب اتم صلح جهانی را به خطر می‌اندازد توهین به مقدسات ادیان هم این گونه است و باید در برابر این هجمه‌ها ایستادگی انجام شود.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با تاکید بر اهمیت حفظ اعتقادات دینی ادیان مختلف افزود: مردم جهان به اعتقادات دینی خود احترام می‌گذارند و اگر کسی بخواهد نسبت به آن بی‌احترامی انجام دهد خشم مسلمانان را بر می‌انگیزد که این موضوع نیز توسط مقام معظم رهبری مورد اشاره قرار گرفته است.

غرویان با اشاره به تبعات و پیامدهای حاصل از توهین به مقدسات بیان کرد: کسی که به مقدسات توهین کند پیروان دین مقابل را تحریک می‌کند و سبب جنگ و تفرقه می‌شود، ما توهین به مقدسات ادیان مختلف واقدام توهین آمیز مجله فرانسوی را محکوم می‌کنیم.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: اقدام توهین آمیز مجله فرانسوی سبب شد تا پاپ هم نسبت به این موضوع اعتراض کند و این عمل زشت را محکوم کند بنابراین بر اساس منشور سازمان ملل این اقدام زشت مجله فرانسه محکوم است.

وی تصریح کرد: قاعده‌ای داریم که می‌گوید هر موضوعی را می‌توان از ضد آن شناخت، اقدام ضد اسلامی فرانسه سبب می‌شود تا جهانیان نسبت به دین اسلام و پیامبر (ص) و قرآن علاقه‌مند شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به نفوذ دین اسلام در کشورهای اروپایی خاطرنشان کرد: امروز قرآن کریم در جهان در بالا‌ترین تیراژ ممکن در حال توزیع است، این گونه اقدامات ضد اسلامی که توسط افراد جاهل صورت می‌گیرد سبب می‌شود تا توجه بیشتری به دین اسلام صورت بگیرد و حقانیت آن برای ملت‌های مختلف اثبات شود.

آیت‌الله واعظ موسوی: مسلمانان سیره ارزشمند پیامبر (ص) را برای ملت‌های جهان تبیین کنند

آیت الله سید محمد واعظ موسوی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته توسط روزنامه فرانسوی به پیامبر (ص) اظهار داشت: استکبار برای تفرقه بیشتر و بهره گیری از برنامه‌های خود و به تضعیف کشاندن جبهه مسلمانان برنامه‌های زیادی را دنبال می‌کند که باید به مقابله با آن پرداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار تلاش می‌کند تا چهره پیامبر (ص) را که نزد بیش از یک میلیون مسلمان محبوبیت دارد تخریب کند، اتاق فکر استکبار تصور می‌کند که با چنین برنامه‌هایی می‌تواند اسلام ناب را نزد جهانیان تخریب کند و آن را از چشم ملت‌های دنیا بیندازد اما اقدام آن‌ها نتیجه عکس دارد و سبب محبوبیت بیشتر دین اسلام و پیامبر (ص) می‌شود.

آیت الله واعظ موسوی با اشاره به اهداف شکل‌گیری داعش توسط استکبار بیان کرد: دشمنان اسلام با ایجاد گروهک داعش و اقدامات فجیع این گروهک تلاش می‌کنند تا اسلام را نزد جهانیان مخدوش کنند.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم وحدت میان مسلمانان عنوان کرد: مسلمانان وظیفه دارند تا با حفظ آرامش اطلاع رسانی مناسبی از سیره ارزشمند پیامبر (ص) برای ملت‌های جهان داشته باشند و با منطق خویش بهترین دفاع را انجام دهند و اجازه سوء استفاده به استکبار را ندهند تا استکبار در راه رسیدن به مقاصد خویش ناکام بماند.

وی تصریح کرد: مسلمانان باید با حفظ انسجام و اتحاد مشت محکمی به استکبار بزنند و باید حقانیت پیامبر (ص) را در این برهه مهم به اثبات برسانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این گونه حرکات وقیحانه که توسط دشمنان اسلام صورت می‌گیرد آثار خوبی برای اسلام و طرفداران آن دارد چون سبب اثبات حقانیت دین اسلام می‌شود، این از حماقت دشمنان اسلام است که نمی‌توانند برنامه‌ای برای مقابله با دین اسلام انجام دهند و هربرنامه‌ای که علیه دین اسلام انجام می‌دهند نتیجه عکس دارد و به نفع اسلام تمام می‌شود.

آیت الله واعظ موسوی خاطرنشان کرد: با این گونه حرکات مظلومیت و حقانیت دین اسلام به دست دشمنان آن در منظر همه رهپویان حق قرار می‌گیرد، این برنامه حرکت ناپخته‌ای از سوی دشمنان است که نتیجه عکس دارد و سبب می‌شود تا چهره مردمی پیامبر (ص) و دین اسلام برای همه نمایان شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon