حضور نیروی دریایی ایران در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند دائمی است

حضور نیروی دریایی ایران در خلیج عدن و شمال اقیانوس هند دائمی است

خبرگزاری تسنیم: فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ظرف چند سال گذشته نیروی دریایی برای مقابله با تروریسم دریایی در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن حضور یافته و این حضور مستمر و همیشگی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار سرلشکر سالم بن مسلم بن علی قطن ضمن تقدیر از نیروی دریایی عمان به‌جهت همکاری همه‌جانبه با نیروی دریایی کشورمان گفت: ظرف چند سال گذشته نیروی دریایی برای مقابله با تروریسم در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن حضور یافته و این حضور مستمر و دائمی خواهد بود. اما در انجام این مأموریت بزرگ در تأمین امنیت منطقه، نیروی دریایی عمان نهایت همکاری را با نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران داشته‌ است.

وی با اشاره به اهمیت منطقه شمال اقیانوس هند و امنیت این محور افزود: مذاکره در این موضوع به این دلیل است که دانشجویان بالاترین مقطع تحصیلی دانشکده دفاع ملی عمان بر این نشست حضور دارند و مسائل راهبردی را دنبال می‌کنند.

رئیس دانشکده دفاع ملی عمان نیز در این دیدار ضمن تقدیر از فرماندهی نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: ما از روابط نیروی دریایی دو کشور به‌خوبی مطلع هستیم بنابراین در مقابل ورود غیرقانونی، تروریسم و قاچاق همکاری لازم با ایران را ادامه می‌دهیم و امیدواریم این روابط همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش تسنیم، رئیس دانشکده دفاع ملی عمان و هیئت همراه در طول سفر خود به جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار با فرماندهان عالی‌رتبه نظامی به تبادل نظر پیرامون مباحث آموزشی و توسعه مناسبات دفاعی راهبردی دو کشور پرداختند.

در این دیدار نشان ویژه دانشکده دفاع ملی عمان به امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

انتهای پیام/*

واژه های کاربردی مرتبط
واژه های کاربردی مرتبط
پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon