پروانه تاسیس ۱۲ شهرک‌ کشاورزی در کشور صادر شد


پروانه تاسیس 12 شهرک‌ کشاورزی در کشور صادر شد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور گفت: در پی اجرایی شدن شهرک‌های کشاورزی در نقاط مختلف کشور اکنون ۱۲ پروانه تاسیس شهرک‌های کشاورزی در کشور صادر شده است.

علیرضا اورنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با بیان اینکه شهرک‌های کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری در توسعه و سالم‌سازی محصولات کشاورزی دارد، اظهار داشت: حرکت به سمت شهرک‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای برای استفاده حداقلی از انرژی و استفاده حداکثری از منابع، اتخاذ رویکردهای صادراتی و افزایش ارزش افزوده است.

وی، با اشاره به ضرورت توسعه گلخانه‌ها افزود: با توجه به کمبود آب در کشور ایجاد گلخانه‌ها و شهرک‌های کشاورزی یکی از راه‌های حل این مشکل است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان این‌که شهرک‌های کشاورزی نقش مهم و تاثیرگذاری در ابعاد گوناگون کشاورزی دارد، تاکید کرد: همان‌طور که به فکر تولید هستیم باید به فکر صادرات نیز باشیم که یکی از مهم‌ترین محورهای ایجاد شهرک‌های کشاورزی این موضوع است.

اورنگی با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های کشاورزی سبب تحول اساسی در افزایش محصولات، کاهش مصرف آب، توسعه اشتغال و سالم‌سازی محصول می‌شود افزود: اکنون 12 پروانه تاسیس شهرک کشاورزی در 8 استان کشور صادر است که اجرای این شهرک‌های زنجیره کامل تولید در بردارد.

وی با بیان اینکه شهرک‌های کشاورزی در 3 بخش کشاورزی، شیلات و دامداری راه اندازی می‌شوند، گفت: دولت بستر سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی را در شهرک‌های کشاورزی را فراهم، و سرمایه‌گذار کار خود را در آن بستر آغاز می‌کند.

عضوهیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان این‌که شهرک‌های شیلاتی در قالب شهرک‌های کشاورزی ایجاد می‌شود، گفت: در مکانی که شهرک کشاورزی احداث می‌شود تمام مراحل  زنجیر تولید باید سرمایه‌گذار انجام دهد که شهرک شیلاتی نیز در قالب شهرک‌های کشاورزی ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon