طرح های اشتغال‌زایی مددجویان در داراب اجرا شد

طرح های اشتغال‌زایی مددجویان در داراب اجرا شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر کمیته امداد داراب از اجرای ۱۴۰ طرح اشتغالزایی توسط این نهاد از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

سعید عطوفت‌شعار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در داراب، با اشاره به اینکه امسال تعهد اشتغال این نهاد برای 280 مددجو است اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 140 مددجو با معرفی به بانک‌های عامل صاحب شغل شده‌ که 25 طرح در بخش مشاغل خانگی و 115 طرح هم در بخش خود اشتغالی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه باید تا پایان امسال مبلغ 4 میلیارد تومان به متقاضیان اشتغالزایی از طریق بانک‌های عامل پرداخت شود گفت: از ابتدای امسال تاکنون مبلغ 2 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از طریق بانک تجارت، ملی، سپه و صادرات به متقاضیان پرداخت شده است.

عطوفت‌شعار با اشاره به اینکه مبلغ پرداخت شده در اختیار مهارت‌دیدگان فنی‌وحرفه‌ای قرار گرفته است تصریح کرد: کمیته امداد شهرستان داراب از ابتدای امسال تا کنون در 2 بخش آموزشی بلندمدت و کوتاه‌مدت مددجویان مبلغ 50 میلیون تومان هزینه کرده است.

وی با اشاره به وجود موانع بی‌شمار در پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان گفت: یکی از مشکلات مددجویان برای دریاف تسهیلات تضمین‌های بانکی است.

مدیر کمیته امداد داراب با بیان اینکه حمایت و هدایت مددجویان جویای کار با تعامل بین کمیته امداد، جهاد کشاورزی و مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای میسر شده است اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 200 نفر از آموزش بلندمدت و 400 نفر هم از مزایا آموزش کوتاه‌مدت برخوردار شده‌اند.

مدیر کمیته امداد شهرستان داراب با بیان اینکه خانواده‌های تحت حمایت کمیته شهرستان داراب برای دریافت تسهیلات اشتغال در 2 بخش مشاغل خانگی و خوداشتغالی دسته‌بندی می‌شوند گفت: مبالغ هزینه شده برای دوره‌های آموزشی امداد از محل اعتبارات امدادی تأمین شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 40 درصد رشد داشته است.

عطوفت‌شعار با بیان اینکه سقف تسهیلات در بخش مشاغل خانگی 5 میلیون تومان است افزود: افرادی که نمی‌توانند وام‌های سقف بالا دریافت کنند و خانواده‌هایی که شرایط سنی ندارند مشمول دریافت تسهیلات بخش مشاغل خانگی می‌شوند.

وی مشمولان طرح‌های خوداشتغالی امداد را بیماران، فرزندان مددجو و سرپرستان خانوار دانست و افزود: اعتبارات بخش خوداشتغالی تا سقف 15 میلیون تومان است.

مدیر کمیته امداد شهرستان داراب اشتغال را از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد برای کاهش میزان فقر، آسیب اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی خانوار تحت حمایت برشمرد و گفت: فرایند اشتغال به داشتن مهارت نیاز دارد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon