شهرک‌های شیلاتی در استان‌های ساحلی ایجاد می‌شود

شهرک‌های شیلاتی در استان‌های ساحلی ایجاد می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیرجهاد کشاورزی گفت: مجتمع‌های تولیدی در حوزه شیلات در استان‌های ساحلی کشور در قالب شهرک‌های شیلاتی ایجاد می‌شود که استان بوشهر در اولویت قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علیرضا اورنگی بعدازظهر امروز در نشست با مسئولان امورکشاورزی، شیلاتی و برنامه‌ریزی استان بوشهر با بیان اینکه مطالعات آمایشی نحوه استقرار شهرک‌های کشاورزی انجام شده اظهار داشت: برای این مهم 20 مشاور در انتخاب این شهرک‌ها با شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اساسنامه شرکت شهرک‌های کشاورزی تدوین شده گفت: براساس این اساسنامه اولویت ایجاد شهرک‌های کشاورزی در نقاط مختلف کشور مشخص و تعیین می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با بیان اینکه تاسیس این شهرک‌ها در چارچوب قانون ایجاد می‌شود افزود: باید بر اساس هدف‌گذاری وزارت جهاد کشاورزی در ایجاد شهرک‌های کشاورزی حرکت کنیم.

اورنگی از ساخت شهرک‌های شیلاتی خبرداد و گفت: اکنون مطالعات آمایش استان بوشهر برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی آغاز شده است.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اکنون در استان بوشهر نقاطی برای ایجاد شهرک‌های شیلاتی تعیین شده است افزود: این شهرک‌ها در نقاط ساحلی استان بوشهر که دارای ظرفیت‌های لازم در سطح بالای یک‌هزار هکتار هستند با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

وی، با بیان اینکه برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی دولت در زیرساخت‌های آن مشارکت می‌کند خاطرنشان کرد: برای ایجاد شهرک‌های کشاورزی و شیلاتی تسهیلات لازم از محل صندوق توسعه ملی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon