دولت برداشت جدید از صندوق توسعه ملی را تأیید و تکذیب نکرد

دولت برداشت جدید از صندوق توسعه ملی را تأیید و تکذیب نکرد

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون برنامه و بودجه با تأکید براینکه ملاک تأیید برداشت دولت از صندوق توسعه ملی اظهارنظر افراد مختلف نیست، گفت: دولت برداشت ۱.۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را در سال جاری تایید و تکذیب نکرد.

علی محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در ارتباط با توضیح دولت برای گزارش های رسیده مبنی بر برداشت جدید از صندوق توسعه ملی طی سال جاری، اظهار داشت: ملاک مجلس برای تأیید یا عدم تأیید برداشت دولت از صندوق توسعه ملی اظهار نظر افراد نیست.

وی با بیان اینکه دیوان محاسبات بازوی نظارتی مجلس است، تصریح کرد: در مورد برداشت جدید دولت از صندوق توسعه ملی هم باید گزارشی از دیوان محاسبات به مجلس بیاید و بعد مجلس درباره آن تصمیم گیری خواهد کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: در مورد برداشت 4.1 میلیارد دلاری از همان ابتدا دولت واکنش نشان داد و اعلام کرد جابه جایی در پول ها انجام شده است. هرچند هر گونه جابه جایی در وجوه و تسویه آن قبل و بعد از سال باید با تصویب ستاد تدابیر ویژه انجام شود.

احمدی با اشاره به اخبار منتشر شده برای برداشت 1.8 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در سال جاری، افزود: در این خصوص هنوز گزارشی از دیوان محاسبات به مجلس نیامده و خود دولتی ها هم واکنشی به آن نشان نداده اند که جابه جایی انجام شده یا خیر و ظاهراً یک بار رئیس کل بانک مرکزی گفته برداشتی انجام نشده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه