ترکیه پیشنهاد مذاکره با مصر جهت حل اختلافات را مطرح کرد

ترکیه پیشنهاد مذاکره با مصر جهت حل اختلافات را مطرح کرد

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر ترکیه، روز گذشته پیشنهاد داد آنکارا و قاهره بایستی برای پایان دادن به اختلافات خود، با هم گفت‌وگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «آناتولی»، «احمد داود اوغلو» نخست‌وزیر ترکیه گفت: «درخصوص اتفاقات (در روابط) بین مصر و ترکیه، بهتر است به جای تبادل اتهامات بین خود، نشست برگزار کنیم و با یکدیگر گفت‌وگو کنیم. باید برای درک (مواضع) همدیگر تلاش کنیم.»

احمد داود اوغلو این سخنان را عصر دیروز در سخنانی در حاشیه چهل و پنجمین دور از نشست اقتصادی جهانی در «داووس» که در حال برگزاری است، ایراد کرد.

وی افزود «ثبات مصر تنها با رضایت ملت و مشروعیت (دولتی) که ملتش آن را انتخاب می‌کند، محقق می‌شود و تصمیم‌گیری (درخصوص سرنوشت کشورها) بر عهده ملت‌ها است.»

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه گفت: «ترکیه هیچ گروهی را بر گروهی دیگر در یک کشور ترجیح نمی‌دهد. بی‌تردید ما با مصر اختلاف دیدگاهی و مواضعی داریم.»

اوغلو خاطرنشان کرد «هیچ مشکلی بین ما و ملت مصر وجود ندارد ولی ما به دلیل احترام به ارزش‌هایمان، کودتای نظامی را به رسمیت نمی‌شناسیم و امیدوار هستیم ملت مصر دولتی جامع انتخاب کنند.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه، مصر را یکی از متمدن‌ترین کشورهای منطقه و مهم‌ترین عامل ثبات آن عنوان کرد و گفت: «نظر ما این است که اگر مصر قدرتمند باشد، منطقه نیز باثبات‌تر خواهد شد.»

براساس این گزارش، روابط دو جانبه مصر و ترکیه از زمانی که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری این کشور« محمد مرسی» را از قدرت برکنار کرد، تیره شد. حزب مرسی مرتبط با اخوان‌المسلمین بود که روابط نزدیکی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه ترکیه دارد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت