اخبار انتخاباتی «سعید جلیلی»

اخبار انتخاباتی «سعید جلیلی»

خبرگزاری تسنیم: اخبار انتخاباتی مربوط به «سعید جلیلی» تا پایان کامل فرآیند انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم لحظه به لحظه در این خبر به‌روز می‌شود.

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم به‌منظور دسترسی مناسب‌ و آسان‌تر مخاطبان گرامی به اخبار انتخاباتی هر یک از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری، تمامی اخبار مربوط به این کاندیداها را به صورت جداگانه برای هر کاندیدا در یک خبر گردآوری می‌کند که این خبر تا پایان کامل فرآیند انتخابات ریاست جمهوری سال 92 لحظه به لحظه به‌روز می‌شود.

آخرین اخبار انتخاباتی مربوط به سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را می‌توانید در این خبر بخوانید:

در حال بروزرسانی...

25 خرداد:

21:10: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم با صدور پیامی، پیروزی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت. (لینک خبر)




22 خرداد:

21:33: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع هواداران خود در ورزشگاه حیدرنیا با بیان اینکه عده‌ای با انحراف از چارچوب نظام خارج شوند و صحبت از دوستی با مردم اسرائیل و واژه مجهول مکتب ایرانی کردند و خواستند در روند پیشرفت کشور خلل ایجاد کنند، تصریح کرد: ولی ملت این اجازه را به آنها نداد و امروز پس از جریان فتنه و انحراف شاهد جریان تردید هستیم. (لینک خبر)


17:56: همایش حامیان مردمی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ار دقایقی پیش در ورزشگاه حیدرنیا تهران با حضور حامیان و طرفداران سعید جلیلی و با تلاوتی از آیات کلام‌الله مجید آغاز شد. (لینک خبر)


16:48: 112 نفر از اساتید و پژوهشگران علوم اقتصادی دانشگاه‌های سراسر کشور در حمایت از گفتمان اقتصادی سعید جلیلی (مقاومت و پیشرفت) بیانیه‌ای صادر کردند. (لینک خبر)


15:51: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی‌اش و در آخرین روز از مهلت قانونی‌ تبلیغات به  پاکدشت رفت و در جمع مردم این شهر گفت: اگر دولت موانع را از پیش پای خود و مردم بردارد، در این صورت است که خود مردم مشکلات‌شان را حل می‌کنند و لازمه این کار راه‌اندازی عدالت ساختاری در بدنه دولت است، به طوری که منابع به صورت عادلانه در کشور توزیع شود. (لینک خبر)


14:55: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در حوزه علمیه امام صادق(ع) اظهار داشت:هر کجا که می‌روم، آن چیز که از مردم از ما می‌خواهند، این است که پشت سر رهبر معظم انقلاب حرکت کنیم.

وی افزود: البته زندگی همراه با عزت و اقتدار هزینه‌هایی دارد که ما نیز آن هزینه‌ها را می‌پردازیم. مثلاً با وجودی که در فلسطین حتی یک شیعه وجود ندارد، ما پای آن ایستاده‌ایم و هزینه می‌دهیم و افتخار هم می‌کنیم. (لینک خبر)


12:51: کامران باقری لنکرانی در سنندج گفت: ایجاد موج اقبال به سعید جلیلی باعث انتشار اخبار کذب در مورد وی شد و گرنه جلیلی فرسنگ‌ها با تفکر انحرافی فاصله دارد. (لینک خبر)


08:53: کامران باقری‌لنکرانی شب گذشته در جمع حامیان سعید جلیلی در  مسجد آذربایجانی‌های بوشهر گفت‌: با ایجاد یک سونامی حمایت از جلیلی در سه روز گذشته جریان‌های رقیب اقدامات تخریب گسترده‌ای علیه وی به راه انداخته‌اند. (لینک خبر)


09:53: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی یکی از نامزدهای اصولگرای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تخریب‌های صورت گرفته در چند روز اخیر و خصوصا طی ساعات گذشته علیه سعید جلیلی گفت: جریان عظیم اقبال عمومی به گفتمان ناب انقلاب اسلامی با چنین اقدامات سخیف و بد اخلاقی‌های انتخاباتی مخدوش نخواهد شد. (لینک خبر)


09:37: ‌آیت‌الله ‌روح الله قرهی مؤسس و متولی حوزه علمیه امام مهدی(عج) درپیامی، ضمن تقبیح تخریب در فضای انتخابات تأکید کرد: اینجانب آقای دکتر جلیلی را اصلح دانسته و این انتخاب را حجت شرعی می‌دانم. (لینک خبر)




21 خرداد:

23:03: محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شامگاه سه‌شنبه در جمع مردم اهواز در مسجد اعظم این شهر، تاکید کرد: همان سیاست‌زدگانی که در دوران دفاع مقدس هرگز به جبهه نیامدند و به تعبیر شهید چمران که فرمود "زمانی که شیپور جنگ زده شد فرق بین مرد و نامرد مشخص شد." و افرادی در صف نامردها ایستادند، ما یادمان نرفته‌ است که حتی می‌آمدند ما را به فرهنگ جهاد و شهادت دعوت می‌کردند اما ما آنها را یک بار در خط مقدم، شملچه و طلائیه ندیدیم و آنها هیچ‌گاه پشت خط نیامدند. (لینک خبر)


22:51: محمدباقر قالیباف کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با صدور پیامی پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل لبنان را تبریک گفت. (لینک خبر)


22:00: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم گرگان، یکی از راه‌های خدمت به مردم را ایجاد عدالت ساختاری معرفی کرد و گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که در توزیع منابع ناهماهنگی وجود نداشته باشد تا تعداد محدودی از افراد از منابع زیادی برخوردار نباشند، اما افراد عادی در به دست آوردن منابع بسیار کمتر با مشکل روبرو شوند که یکی از نمونه‌های آن علاوه بر معوقه‌های بانکی معوقات مالیاتی است. می‌بینیم که کارمندان مالیات‌های خود را پرداخت می‌کنند، اما کسانی که صدها برابر کارمندان درآمد دارند، حتی نصف میزانی که کارمندان مالیات می‌دهند، مالیات نمی‌دهند. (لینک خبر)


19:59: ستاد انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با صدور اطلاعیه‌ای از انتشار  برخی شایعات و بداخلاقی‌های انتخاباتی انتقاد کرد. (لینک خبر)


19:01: 360 فعال دانشجویی دانشگاه تهران در نامه‌ای به غلامعلی حدادعادل از مواضع انقلابی او در ایام تبلیغات انتخاباتی تقدیر و اعلام کردند با انصراف وی از سعید جلیلی تنها پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامی حمایت می‌کنند. (فارس)


18:54: سعید جلیلی هم‌اینک در شبکه سوم سیما در حال پاسخگویی به سوالات جوانان است. (لینک خبر)


18:29: سعیدجلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که عصر امروز در مسجد جامع ساری و در جمع مردم این شهر حاضر شده بود، با بیان اینکه برای شکل‌دهی حماسه اقتصادی 12 گام حماسی را تعریف کرده‌ایم، گفت: اولین گام این است که در کنار سفرهای استانی، سفرهای وزارتخانه‌ای را نیز شکل دهیم تا ورارتخانه‌ها نیز غل و زنجیرها را از دست خود باز کنند و مورد بعدی نیز عدالت ساختاری است چراکه اگر می‌خواهیم ظرفیت بالایی را آزاد کنیم، باید در ساختارها عدالت را توزیع کرده باشیم. (لینک خبر)


16:56: سعید جلیلی پس از ورود به شهر ساری به زیارت مزار شهدا در گلزار شهدای ساری رفت و ‌بعد از ظهر نیز با آیت‌الله روح‌الله طبرسی نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه ساری دیدار کرد. (لینک خبر)


16:20: 264 حقوقدان با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از جلیلی به عنوان کاندیدای اصلح در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.(لینک خبر)


15:34: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر به استان مازندران بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد سورک با بیان اینکه در راه فرودگاه تا به اینجا اشتغال و بیکاری مورد تاکید مردم و جوانان زیادی بود، اظهار داشت: خداوند منابع زیادی در خطه مازندران قرار داده و بهترین جوانان این منطقه در لشکر 25 کربلا در جبهه‌ها حضور داشتند و حماسه‌آفرینی می‌کردند و امروز نیز اگر برنامه‌ریزی داشته باشیم، جوانان نیز می‌توانند حماسه‌های جبهه‌ها را در عرصه‌های دیگری تکرار کنند. (لینک خبر)


14:47: سعید جلیلی در دیدار با منتخبین تشکل‌های رضوی در راستای امضای میثاق‌نامه اخلاقی «رقعه ای از آفتاب» در مشهد با اشاره به اهمیت مقوله گفتمان انقلاب و جاری کردن آموزه های اسلام ناب در عرصه حکومت، خاطر‌نشان کرد: چنانچه اخلاق سیاسی برگرفته از این نکات در میان کارگزاران حکومت اسلامی شکل بگیرد، بسیاری از حاشیه هایی که امروزه به سبب فاصله گرفتن از برخی نکات اخلاقی دچار آن شده ایم، از میان می رود. (لینک خبر)


15:17: سعید جلیلی کاندیادی یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فردا (چهارشنبه) در شهرستان پاکدشت سخنرانی می‌کند. (لینک خبر)


14:18: سعید جلیلی‌ نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم شهرستان میاندرود مازندران با اشاره به ظرفیت طبیعی فراوان در خطه شما‌ل اظهار داشت: چرا باید با وجود امکانات بالقوه خدادادی مشکل بیکاری و اشتغال گریبانگر جوانان منطقه شود.(لینک خبر)


12:52: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، دقایقی پیش وارد شهرستان ساری شد. (لینک خبر)


10:28: سعید جلیلی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز به مازندران و گلستان سفر می کند. (لینک خبر)


10:06: کامران باقری لنکرانی چهارشنبه با حضور در سنندج در جمع هواداران سعید جلیلی سخنرانی می‌کند. (لینک خبر)


08:42: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه‌های سفر به شهر مقدس مشهد با آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان مقدس رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد. (لینک خبر)


00:49: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع دانشجویان، طلاب و اساتید مشهدی در تالار راضی دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاضر شده بود، در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: دوستان به من می‌گویند چرا کلمه ظرفیت را مدام تکرار می‌کنی، اما بهترین راه در مقابل ایجاد تردید در ظرفیت‌های ملت همین است و باید بدانیم اگر می‌خواهیم نارسایی‌های امروز را حل کنیم، بدون اسلام ناب نمی‌شود و این بی‌هنری است کسی به‌جای اینکه دم از ظرفیت‌ها بزند، مدام از تهدیدها و کاستی‌ها سخن به زبان بیاورد البته اگر می‌خواهیم بر کاستی‌ها فائق بیاییم، باید تهدیدها و کاستی‌ها را ببینیم اما روی آنها متوقف نشویم و بر ظرفیت‌ها تکیه کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دانشجویی مبنی بر اینکه "چه تضمینی وجود دارد که شما منحرف نشوید؟" گفت: هیچ‌کس از منحرف شدن تضمینی ندارد و ملت نیز با کسی عهد و اخوت نبسته است البته ما نیز نباید دنبال قهرمان بگردیم چراکه قهرمان، گفتمان اسلام ناب و همه ملت هستند و هرکسی که در این چارچوب حرکت کند، قهرمان است. (لینک خبر)




20 خرداد:

20:45: کامران باقری لنکرانی عصر امروز 20 خرداد ماه با حضور در مسجد بروجردی شهر کرمانشاه و در جمع حامیان سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: من جلیلی را اصلح‌ترین گزینه در میان هشت کاندیدا می‌دانم اما این گفته من به معنای نفی دیگر کاندیداها نیست. (لینک خبر)


20:39: ستاد تداوم دولت مردم ‌حامیان سعید جلیلی با صدور بیانیه‌‌ای درباره جریان تردید تاکید کرد: جریان تردید همان جریانی است که چند سال است از اصول گفتمان انقلاب که در عصر ما در گفتمان سوم تیر‌ متجلی شد، عدول کرده است و می‌خواهد ما را به ذلت دوران سازندگی و اصلاحات بازگرداند. (لینک خبر)


20:32: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در سالن شهید بهشتی مشهد مقدس و در جمع مردم این شهر ضمن تبریک به مناسب حلول ماه شعبان در تشریح مهمترین وظیفه رئیس‌جمهور گفت: رئیس قوه مجریه باید سازوکاری را که در جبهه‌های حماسه خلق می‌کرد را به ادارات بیاورد، تا نه تنها مشکل اقتصادی امروز همچون بیکاری و گرانی حل شود بلکه باید به گونه‌ای پیشرفت کنیم تا الگوی مناسبی برای بیداری اسلامی و تمدن اسلامی باشیم و اگر به خوبی برنامه‌ریزی کنیم و از ظرفیت‌های موجود استفاده حداکثری کنیم، بسیاری از مشکلات خود‌به‌خود حل می‌شود. (لینک خبر)


17:47: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای خود در میان استقبال هوادارانش وارد مشهد شد. (لینک خبر)


16:54: همایش انتخاباتی کمیته بانوان جبهه پایداری انقلاب اسلامی برای حمایت از سعید جلیلی فردا (سه‌شنبه) با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی برگزار می‌شود. (لینک خبر)


15:54: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امروز دوشنبه در ارتباط تلفنی با هوادارانش در مسجد انقلاب بجنورد گفت: تلاش بر این است تا در دولت یازدهم به‌گونه‌ای عمل شود که بتوان از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور و نیز با استفاده از ظرفیت‌های حماسه ‌سیاسی‌ای که در 24 خردادماه توسط مردم خلق می‌شود، حماسه ‌اقتصادی رقم بخورد. (لینک خبر)


15:10: نشست طرح و تبیین برنامه‌های اقتصادی سعید جلیلی صبح امروز در دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی با همت حامیان دانشجویی این کاندیدای ریاست جمهوری و با حضور هیئت اقتصادی این کاندیدا ‌در صدر آنها مسعود درخشان عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و متولی تدوین برنامه اقتصادی جلیلی، به همراه روستا آزاد دانشگاه صنعتی شریف، مهدی زریباف پژوهشگر اقتصاد اسلامی، اسکندری و رزاقی به عنوان کارشناسان اقتصادی برگزار شد. (لینک خبر)


14:30: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: جلیلی همانطور که در کنفرانس خبری در یاسوج مطرح کرده به هیچ عنوان قصد انصراف و یا ائتلاف با کسی را ندارد. (لینک خبر)


13:59: سعید جلیلی که قرار بود تا ساعتی دیگر به خراسان شمالی سفر کند، سفرش لغو شد و حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری به‌جای وی به این استان سفر می‌‌رود. (لینک خبر)


11:57: همایش مردمی حمایت از سعید جلیلی فردا با حضور مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در هیئت ابوالفضلی بیرجند برگزار می‌شود. (لینک خبر)


11:24: مهدی فضائلی با بیان اینکه من به آقای جلیلی ارادت دارم و وی را از اکثر نامزدها باصلاحیت‌تر می‌دانم، تأکید کرد: با این حال هیچ جا اعلام نکرده‌ام که آقای دکتر جلیلی را اصلح می‌دانم. (لینک خبر)


09:03: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود یکشنبه شب در جمع مردم هرمزگان درباره حق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه گفت: همانطور که در برنامه های هسته‌ای کشور تا کنون با کسی یا کشوری شوخی نداشته و نداریم، در بحث حاکمیت بر این جزایر نیز با کسی یا کشوری شوخی نخواهیم داشت.(لینک خبر)




19 خرداد:

19:53: سعید جلیلی، کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پس از سفر شیراز خود امشب در بندرعباس حاضر شد. (لینک خبر)


18:54: سعید جلیلی عصر امروز در ورزشگاه آیت الله دستغیب شیراز گفت: برخی‌ها می‌خواهند با مطرح کردن مکتب ایرانی و دوستی با مردم اسرائیل مسیر ملت را تغییر دهند. (لینک خبر)


18:28: کامران باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همایش حوزه سلامت، رفاه و خدمات اجتماعی که با حضور اساتید و دانشجویان حامی سعید جلیلی برگزار می‌شود، سخنرانی می‌کند. (لینک خبر)


18:27: دومین فیلم مستند تبلیغاتی سعید جلیلی با عنوان «نقطه عطف» امشب راس ساعت 20:10 از شبکه اول سیما پخش خواهد شد. (حیات طیبه)


17:28: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، فردا دوشنبه در ادامه سفرهای استانی خود به استان خراسان رضوی سفر می‌کند. (لینک خبر)


17:24: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه "پرس‌وجو" که از رادیو جوان پخش شد، به تشریح دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مربوط به جوانان پرداخت. (لینک خبر)


16:18: انجمن دانش‌آموختگان علوم اجتماعی دانشگاه تهران با صدور اطلاعیه‌ای لیست علما، نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه که به حمایت از سعید جلیلی پرداخته‌اند را منتشر کرد. (لینک خبر)


16:02: برنامه پرس‌وجو با حضور سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هم‌‌اینک از رادیو جوان پخش شد. (لینک خبر)


15:30: بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در نامه‌ای از مواضع اصولی و انتخاباتی حداد عادل و سعید جلیلی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تشکر کردند. (لینک خبر)


15:28: حجت‌الله عبدالملکی نماینده اقتصادی سعید جلیلی یکی از 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری به تشریح برنامه‌های اقتصادی این نامزد ریاست جمهوری پرداخت. (لینک خبر)


15:16: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در دیدار با خانواده شهید عنایت اله مرادی ازشهدای کربلای 5 در یاسوج، با تجلیل از مقام شامخ شهیدان خطاب به مادر شهید مرادی گفت: یکی از مهمترین سخنان بنده درمناظره‌ها تأکید بر جایگاه و نقش زنان در جامعه بود و اعتقاد دارم که شما مادران شهدا، هدیه‌های ارزشمندی تقدیم جامعه کردید.

جلیلی همچنین با حضور برمزار آیت‌الله ملک‌حسینی، نماینده فقید کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، به وی ادای احترام کرد و از وی به عنوان پرچم‌دار مبارزات انقلابی نهضت اسلامی درخطه جنوب یاد کرد.(لینک خبر)


15:02: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برخی‌ها در این کشور نمی‌خواهند امکانات و منابع عادلانه تقسیم شود و برای همین است که در کشور منابع مالی بلوکه شده در دست 6 نفر است و پس داده نمی‌شود ولی یک کشاورز زحمتکش تولید کننده برای دریافت مبلغی تسهیلات ناچیز شاهد سختی‌ها، بی‌مهری‌ها و بی‌اعتنایی‌های زیاد است. (لینک خبر)


14:41: مسئول ستاد جلیلی در شیراز گفت: جلیلی عصر امروز وارد شیراز می‌شود و در جمع حامیانش، برنامه‌های دولت خود را تشریح می‌کند. (لینک خبر)


11:23: رضا بخشی عضو کارگروه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی کشور در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرگزاری تسنیم، به تشریح عملکرد شورای‌عالی امنیت ملی و سعید جلیلی در حوزه‌های اقتصادی و موضوع مقابله با تحریم‌ها پرداخت. (لینک خبر)


10:58: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد در فرودگاه یاسوج در پاسخ به سئوال خبرنگاری به تشریح برخی از برنامه‌های خود پرداخت و گفت: در کنار سفرهای استانی، سفرهای وزارتخانه‌ای را توسعه می‌دهم و به رونق مسکن مهر البته با این نگاه که قیمت مسکن دچار نوسان نشود، کمک می‌کنم و بستر را برای ظرفیت‌های مغفول مناطقی که مورد بی‌مهری واقع شده‌اند، فراهم خواهم کرد.

جلیلی درپاسخ به انعکاس خبری مبنی بر اینکه آیا شما در صورت پیروزی احمدی‌نژاد را معاون اول خود خواهید کرد، تاکید کرد: نه، اینطور نیست و این خبر را تکذیب می‌کنم. (لینک خبر)


10:44:سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز وارد یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شد و در بدو ورود به فرودگاه یاسوج، جمعی از هواداران وی با لباس محلی و نواختن سازهای محلی از کاندیدای متبوع خود استقبال کردند. (لینک خبر)


09:22: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شنبه شب در مؤسسۀ فرهنگی-قرآنی نور در تبریز، در پاسخ به سؤالی دربارۀ علت طرح مسائل مربوط به کشته شدن بعضی افراد در حوادث سمیرم و امثال آن در سومین مناظرۀ هشت نفرۀ کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، گفت: این مطالب آن سال‌ها در رسانه‌ها آمده بود؛ بارها مطرح و بر سر آن بحث شده بود. بعضی‌ها می‌خواهند بگویند که حالا فلان جریان می‌خواهد بیاید و فضا را پلیسی کند؛ گویی که این کار قبلا نمی‌شده است. منظور من هم این نیست که این کار (پلیسی شدن فضا) خوب است. (لینک خبر)




18 خرداد:

22:16: سعید جلیلی شامگاه شنبه در ورزشگاه شهید پورشریفی تبریز در جمع مردم اظهار داشت: مردم ایران نشان داده اند که شاخص خود را ولایت فقیه قرار داده اند و هیچ گونه زاویه و انحراف از ولایت فقیه را از هیچ کس بر نمی تابند.

جلیلی در ادامه گفت: بعد از فتنه و انحراف، امروز خطر جریان دیگری ما را تهدید می کند که خطر جریان تردید است و این جریان می‌خواهد نقاط قوت ما را نقاط ضعف معرفی کند و ما را از مقاومت در برابر دشمنان باز دارد. (لینک خبر)


21:44: کنفرانس خبری تنی چند از جوانان فعال فرهنگی اقتصادی و سیاسی حامی سعید جلیلی با حضور خبرگزاری‌های داخلی و خارجی به همت کمیته نخبگان حامی سعید جلیلی، برگزار می‌شود. (لینک خبر)


20:08: سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی پاسخ به 3 کارشناس که ساعت 18:10 از شبکه چهارم سیما پخش شد، در پاسخ به این سوال که برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم در منطقه خاورمیانه که ابعاد سیاست آن ابعاد فرامنطقه‌ای دارد، چه ظرفیت‌هایی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی برای سیاست خارجی ما وجود دارد، گفت : سیاست خارجی هر کشوری اصول، اهداف، ارزش‌ها، حقوق و منافعی دارد؛ دستگاه سیاست‌خارجی و سایر دستگاه‌های کشوری که در کار سیاست‌خارجی هستند باید یک درک دقیقی از اینها داشته باشند. (لینک خبر)


17:58: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر امروز خود به استان اردبیل، در دیدار با جانبازان این شهر از جانبازان و ایثارگران خواست دوباره مانند صحنه جنگ به میدان بیایند و با به نمایش گذاشتن دلباختگی خود به نظام از ظرفیت خود در اعتلای این کشور استفاده کنند.

در این دیدار جمعی از جانبازان و ایثارگران شهرستان اردبیل نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در مورد مهم‌ترین مسایل جامعه و مطالبات خود را از رئیس جمهور آینده مطرح کردند. (لینک خبر)


17:49: کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در جمع اعضای ستاد جوانان انتخاباتی سعید جلیلی، اظهار داشت: ضمن احترام به همه کاندیداها، علت اینکه جلیلی را اصلح می‌دانیم این است که نصرت دین خدا توسط فردی ایجاد می‌شود که دعوت به خودش نکند و مدام "منم، منم" نگوید و خودش را جدای از مردم نبیند و قائل به مقاومت باشد و به اجرایی کردن عالم‌ها و باورها ایمان داشته باشد نه اینکه هر کجا اجرای آرمان‌ها سخت شد، از آنها کوتاه بیاید. (لینک خبر)


16:54: کامران باقری لنکرانی که عصر امروز در جمع اعضای ستاد انتخاباتی جوانان سعید جلیلی حاضر شده بود، در جمع خبرنگاران در مورد نوع فعالیت‌ها در ستاد انتخاباتی جلیلی تصریح کرد: در ستاد انتخاباتی جلیلی هدفمان این است که با قلوب صحبت کنیم و چون هدف ما این است، تلاش ما در این جهت است که ابزاری به کار بگیریم که قلوب مردم متوجه جهت‌گیری‌های صحیح باشد و دعوت ما در ستاد انتخاباتی جلیلی دعوت به فرد نیست، بلکه به گفتمان انقلاب اسلامی است. (لینک خبر)


14:46: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در نشست خبری خود که صبح امروز در شرکت تعاونی مطبوعات تهران برگزار شد، به سؤالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد. (لینک خبر)


13:00: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری انحراف از ولایت را نقطه توقف پیشرفت ملت دانست و با تأکید بر اینکه باید افکار عمومی را اقناع کنیم که گفتمان اسلام ناب موجب پیشرفت کشور می‌شود، گفت: باید ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران را شکوفا کنیم. (پنجره)


11:44: همایش فعالان اقتصادی صنعتی حامی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود. (لینک خبر)


11:41: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، فردا یکشنبه به استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، فارس  و هرمزگان سفر می‌کند. (لینک خبر)


10:34: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ضمن حضور در برنامه رادیو ورزش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه با توجه به تاکید مسئولان بر توسعه ورزش قهرمانی آیا برنامه‌ای برای بهبود اخلاق در ورزش دارید، گفت: یکی از مواردی که توجه مرا جلب کرده است و در رادیو و تلویزیون و روزنامه‌های ورزشی دیده می‌شود این است که متاسفانه در ورزش حاشیه بر متن غلبه دارد. یعنی حاشیه‌پردازی بیشتر از متن است.  (لینک خبر)


09:44: رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در خراسان شمالی از سفر این کاندیدای ریاست جمهوری به بجنورد، در روز دوشنبه خبر داد. (لینک خبر)




17 خرداد:

22:57: گردهمایی حامیان سعید جلیلی برای دور چهارم تبلیغات میدانی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، فردا (شنبه) با سخنرانی کامران باقری لنکرانی برگزار می‌شود. (لینک خبر)


16:00: سومین مناظره  8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش با موضوع سیاست داخلی و خارجی برگزار و از شبکه اول سیما و رادیو ایران و همچنین شبکه‌های العالم و پرس‌تی‌وی بصورت زنده پخش شد. (لینک خبر)


00:39: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دروه انتخابات ریاست جمهوری در جمع مردم اصفهان در مسجد سید این شهر سخنرانی کرد. (لینک خبر)




16 خرداد:

22:42: یکی از ‌مناظره‌های انتخاباتی‌ امشب با حضور نمایندگان سعید جلیلی و حسن روحانی حول موضوع سیاست داخلی و خارجی در «دیروز، امروز، فردا» با اجرای رنجبران برگزار شد. علی باقری به‌نمایندگی از سعید جلیلی و محمود واعظی به‌نمایندگی از روحانی روبه‌روی یکدیگر قرار گرفته در مورد مسائل مختلف، از جمله پرونده هسته‌ای ایران به مناظره پرداختند. (لینک خبر)


21:07:سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز به زیارت گلزار شهدای تخته‌فولاد اصفهان رفت و پس از قرائت فاتحه بر مزار شهیدان مصطفی ردانی‌پور، احمد کاظمی و حسین خرازی در جمع جوانان حاضر در این گلزار شهدا  سخنرانی کرد. (لینک خبر)


19:39: سعیدجلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز پنجشنبه با حضور در گلزار شهدای شهرستان نجف‌آباد و قرائت فاتحه بر مزار این شهیدان، در جمع مردم این شهرستان سخنرانی کرد.(لینک خبر)


17:45: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز پنجشنبه در جمع مردم شهرکرد در مسجد صاحب الزمان عجّل اللّه فرجه این شهر حاضر شد و سخنرانی کرد. (لینک خبر)


17:36: ستاد مردمی حامیان جلیلی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تفکرات جلیلی از شجره طیبه انقلاب اسلامی نشأت گرفته و وی مطیع ولایت مطلقه فقیه است. (لینک خبر)


16:39: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفرهای انتخاباتی خود به 2 استان آذربایجان شرقی و اردبیل خواهد رفت. (لینک خبر)


14:21: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، در جریان سفر به ‌استان اصفهان، در مسجد الزهرا خمینی‌شهر‌ بین نماز‌ ظهر و عصر گفت: اولین موردی که بخواهم وعده بدهم، این است که سازوکار دولت و دستگاه اجرایی باید عوض شود تا ادارات برای حل مشکلات مردم برنامه‌ریزی کنند و آنها به مردم مراجعه کنند تا مشکلاتشان را حل کنند یعنی ادارات ما باید سراغ تولید حداکثری در جامعه باشند اما اگر سازوکار ماشین دولت را عوض نکنیم، مرتب دچار مشکل خواهیم شد. (لینک خبر)


14:02: کامران باقری لنکرانی شنبه شب در مسجد صاحب الزمان «عج» شهر یزد برای حامیان سعید جلیلی ‌سخنرانی خواهد کرد. (ایلنا)


13:10: نشست خبری علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در شرکت تعاونی مطبوعات برگزار می‌شود. (لینک خبر)


13:07: اولین تبلیغات میدانی حامیان سعید جلیلی‌کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ستاد "مقاومت؛ رمز پیشرفت" ساعت 16 عصر امروز پنج‌شنبه از چهارراه ولی‌عصر به سمت میدان انقلاب تهران آغاز می‌شود. (لینک خبر)


12:33: سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر استانی خود به استان‌های اصفهان و چهار محال‌ و بختیاری، ظهر امروز در آسایشگاه اعصاب‌ و روان جانبازان اصفهان بازدید و به سخنان و این جانبازان گوش داده و با آنها ابراز همدردی کرد. (لینک خبر)


11:57: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان سفر به استان اصفهان و زیارت مزار شهدای روستای احمد‌آباد شهرستان درچه این استان که بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرده است، در جمع مردم این روستا اظهار داشت: اینجا تنها قطعه‌ای از بهشت نیست و روستایی که با 1200 نفر جمعیت بیش از 60 شهید تقدیم انقلاب کرده است، یک روستا نیست بلکه نماد و الگویی برای همه جهان است که می‌خواهند مقاومت کنند.(لینک خبر)


11:27: سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود، یکشنبه هفته آینده با سفر به استان فارس، در سالن شهید دستغیب شهر شیراز و در جمع مردم سخنرانی می‌کند. (نسیم)


11:15: همایش حامیان مردمی سعید جلیلی از ساعت 9:30 صبح فردا جمعه 17 خرداد در محل سالن ورزشی مهران مشهد برگزار می‌شود و کامران باقری لنکرانی نامزد انصراف داده یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و وزیر اسبق بهداشت و درمان دولت نهم در این همایش سخنرانی می‌کند. (لینک خبر)


10:38: سعید جلیلی ‌نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که سفرهای انتخاباتی خود را از ابتدای هفته جاری آغاز کرده، در هفته پایانی تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ‌به استان مازندران  سفر می‌کند. (لینک خبر)


10:34: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در راستای سفرهای انتخاباتی خود، دقایقی پیش وارد استان اصفهان شد. (لینک خبر)




15 خرداد:

23:47: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری امشب در جمع مردم شهرستان ورامین گفت: به جای آنکه تسهیلات را در اختیار برخی از دلالان قرار دهیم، باید آن را در اختیار کشاورزان قرار دهیم که اگر این کار را انجام دهیم، مشکل تولید به راحتی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه نباید فقط یک تیم خاص برای همه تصمیم بگیرد بلکه معتقدم باید از تمامی ظرفیت‌ها در گوشه و کنار کشور استفاده کرد، گفت: مقاومت فقط در عرصه سیاست خارجی نیست بلکه برای ما مقاومت در برابر رانت‌خواری و تبعیض مهم است. (لینک خبر)


21:51: برنامه فرهنگی مد نظر سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری برای دولت یازدهم رونمایی شد. (لینک خبر)


20:18: رابطان استانی حامیان سعید جلیلی در جبهه فرهنگی تمدن اسلامی معرفی شدند. (لینک خبر)


16:00: متن کامل مهمترین محورهای مناظره 8 نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که امروز از شبکه یک سیما پخش شد، لحظه به لحظه در این خبر درج شده است. (لینک خبر)


15:57: سایت حیات طیبه خاطره‌هایی از یکی از نزدیکان سعید جلیلی از وی را منتشر کرده‌ است. (لینک خبر)


14:55: سخنرانی و سفرهای استانی کامران باقری لنکرانی در حمایت از سعید جلیلی از ابتدای هفته آینده آغاز می‌شود. (لینک خبر)


14:19: 51 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه باقرالعلوم در آستانه مناظره فرهنگی نامزدهای ریاست جمهوری با صدور بیانیه‌ای تحلیلی، ضمن تحلیل فضای فرهنگی کشور و تاکید بر تولید علوم اسلامی، سعید جلیلی را فرد اصلحی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و اداره کشور مبتنی بر علوم انسانی اسلامی دانسته‌اند. (لینک خبر)


13:45: دومین فیلم مستند انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم توسط نادر طالب‌زاده ساخته می‌شود. (لینک خبر)


12:16: سعید جلیلی کاندیدای دوره یازدهم انتخابات ریاست جمهوری، فردا (پنجشنبه) به استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری سفر می‌کند. (لینک خبر)


10:28: در راستای حمایت از سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ، سه همایش با عنوان " مقاومت رمز پیشرفت" امروز چهارشنبه در استان بوشهر برگزار می‌شود. (لینک خبر)




14 خرداد:

22:30: برنامه گفت‌وگوی ضبط شده سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در شبکه خبر آغاز شد. (لینک خبر)


08:30: مستند رادیویی غلامعلی حدادعادل کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری قرار بود ساعت هشت و سی دقیقه صبح امروز چهارشنبه از رادیو ایران پخش شود اما مجری این رادیو اعلام کرد که ستاد انتخاباتی حدادعادل این مستند را به این رادیو ارائه نکرده است.


20:28: سعید جلیلی دقایقی پیش در سالن ورزش امام علی (ع) زاهدان اظهار داشت: گفت: حماسه فقط منحصر به دفاع مقدس نیست، رئیس جمهور نیز می‌تواند با مدیریت مدبرانه خود در کشور حماسه ایجاد کند.

وی تاکید کرد: جوان سیستانی و بلوچستانی نه تنها به دنبال کار نباید باشد، بلکه باید کارآفرین باشد. (لینک خبر)


18:02: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی زاهدان شد و مورد استقبال هواداران فارس و بلوچ و سران طوایف قرار گرفت. (لینک خبر)


17:32: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فردا چهارشنبه به ورامین، قرچک و پاکدشت سفر می‌کند.


17:06: شب گذشته محمد هادی زاهدی وفا به عنوان نماینده اقتصادی جلیلی به بیان دیدگاههای اقتصادی این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. (لینک خبر)


14:51: مناظره علی باقری، نماینده سعید جلیلی و محمود واعظی، نماینده حسن روحانی با موضوع روند مذاکرات هسته‌ای‌در برنامه "دیروز، امروز،  فردا" پنجشنبه هفته جاری از شبکه سه سیما پخش می‌شود. (لینک خبر)


12:14: عصر امروز همایش مردمی حمایت از سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مشهد برگزار می‌شود.(لینک خبر)


10:15: سعید جلیلی شامگاه دوشنبه در منطقه عین 2 اهواز در جمع سران، شیوخ و عشایر عرب منطقه، اظهار داشت: خوزستان مشکلات زیادی از جمله آب و گرد و غبار را دارد که برخورداری از آن و رفع مشکلات جز ملزومات اولیه‌ای است که دولت‌ها باید برای مردم این خطه فراهم سازند. (لینک خبر)




13 خرداد:

17:21: نشست خبری ستاد دانشجویی سعید جلیلی "ستاد مقاومت؛ رمز پیشرفت" عصر امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. (لینک خبر)(لینک خبر)(لینک خبر)


16:29: محسن اخوان  یکی از عوامل ساخت مستند سعید جلیلی درباره حذف بخش‌هایی از مستند جلیلی اظهار داشت: ما در بخشی از این مستند عملکرد یکی از نامزدهای انتخابات در زمینه پرونده هسته‌ای را به صورت روشنگرانه مطرح کرده بودیم، که حذف شد چراکه نباید به سایر کاندیداها در مستند اشاره می‌شد. (فارس)


15:46: حامیان سعید جلیلی عصر امروز با حضور در میادین اصلی شهر ‌به تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و تبلیغ سعید جلیلی می‌پردازند و فردا نیز با حضور در حرم مطهر امام،‌ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های ایشان و امام خامنه‌ای به تبلیغ و تبیین گفتمان انقلاب می‌پردازند.


15:32: مسعود درخشان استاد اقتصاد و عضو تدوین برنامه‌های اقتصادی سعید جلیلی در همایش حضور جلیلی در جمع دانشگاهیان که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد جلیلی نشان داده که به مسیر ولایت فقیه به صورت روشن، شفاف و متعهدانه اعتقاد دارد و در گفتمان سیاسی وی اشاره به اقتصاد مقاومتی و الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مشهود است البته ممکن است بگوییم برخی دیگر از کاندیداها نیز چنین ویژگی‌هایی را دارند، اما نکته دیگر اخلاق اسلامی وی است و کشور به فردی نیاز دارد که با اخلاق اسلامی و مدیریتی با موازین اسلامی باشد و این مورد در شخصیت جلیلی پررنگ است.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی‌های برنامه اقتصادی جلیلی اشاره کرد و گفت: ویژگی برنامه اقتصادی جلیلی راهبردی بودن آن است و تاکنون برنامه‌هایی را که داشتیم نقاط مثبت خوبی داشتند، اما به خوبی اجرا نشدند و اجرایی نشدن آنها را با ید در حمایت نکردن نظام سیاسی از نظام اقتصادی جستجو کرد. (لینک خبر)


15:15: رضا روستا‌آزاد مسئول کمیته دانشگاهیان ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در همایش حضور جلیلی در جمع دانشگاهیان که صبح امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، ‌ با اشاره به آماده‌شدن برنامه اقتصادی جلیلی گفت: این برنامه اقتصادی وی توسط اساتیدی همچون درخشان، زاهدی‌وفا و زریباف و دیگر افراد تهیه شده و آماده است و ما نیز برنامه علم و فناوری را تهیه می‌کنیم و در مراحل آخر قرار دارد. (لینک خبر)


14:21: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که صبح امروز در جمع دانشگاهیان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران حاضر شده بود، با بیان اینکه انتخاب مردم ما در 34 سال گذشته نشان داده که همواره اسلام ناب و ولایت فقیه را انتخاب می‌کنند، گفت: در مسیری که به سمت تعالی و پیشرفت است، لغزش‌گاه‌های زیادی وجود دارد و هر کس که فکر کند که دچار لغزش نمی‌شود، همان لحظه سقوطش است. پس باید در این عرصه بسیار هوشیار بود تا با اسلام ناب و ولایت فقیه زاویه پیدا نکنیم.

جلیلی با تاکید بر اینکه انتخاب مردم گفتمان اسلام ناب است گفت: باید در مواقعی که احساس خطر می‌کنیم، نظارت مستمر و پیگیری و کنترل کردن با این خط را داشته باشیم و اصل خود این گفتمان است و نه افراد، و مردم گفتمان را انتخاب می‌کنند و به فرد رای نمی‌دهند و فقط یک فردی بنا به اقتضائات به عنوان تابلوی این جریان مطرح می‌شود. البته باید در همه عرصه‌ها هوشیار بود تا دچار انحراف و انفعال نشویم. (لینک خبر)




12 خرداد:

21:12: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در همایش طلاب حامی سعید جلیلی که بعدازظهر امروز یکشنبه در حسینیه قهرودی‌ها برگزار شد، گفت: اکثر مردم وظایف دبیرخانه شورای امنیت را نمی‌شناسند. هر مسئله‌ای که از روند عادی خارج می‌شود، تحت کنترل دبیرخانه شورای امنیت قرار می‌گیرد و با توجه به اینکه در این سال‌ها و به خصوص بعد از سال 88 و جریان خانه‌نشینی احمدی‌نژاد در جلسات شورای امنیت شرکت نمی‌کرد، اداره شورای عالی امنیت ملی بر عهده جلیلی بوده است. جلیلی هم تیم و هم برنامه دارد و همچنین اشراف بیشتری به وضعیت و مشکلات کشور دارد و به این مشکلات با دید اجرایی می‌نگرد‌ اما اهل جنجال رسانه‌ای نیست و شخصیت آرامی دارد.

رسایی تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم جلیلی را دوست دارند، این است که وی به نماد عزت تبدیل شده است البته احمدی‌نژاد نیز چنین بود اما بعد از خانه‌نشینی‌اش موضع سیاست خارجی وی عوض شد. (لینک خبر)


20:42: ستاد تبلیغاتی جلیلی رفتار یک روزنامه صبح را در تحریف سخنان این نامزد انتخاباتی و همچنین طرح ادعا علیه رئیس این ستاد را غیر حرفه‌ای دانست و ادعاهای منتشره را تکذیب کرد. (لینک خبر)


17:28: سعیدجلیلی امروز در جمع مردم جیرفت در حسینه حضرت رقیه(س) با بیان اینکه هر موفقیتی در سطح بین‌المللی و اقتداری در سطح منطقه‌ و هر پیشرفتی در سطح کشور به خاطر پیروی از خط امام و رهبری است، اظهار کرد: امروز موفقیت‌های به دست آمده از کشور در تاریخ این مرز و بوم بی‌نظیر است.

وی با اشاره به اینکه همه نیروهای انقلاب باید در خط امام و رهبری حرکت کنند افزود: دشمن به دنبال فاصله گرفتن نیروی انقلاب از این خط است. (لینک خبر)


17:03: آیت‌الله خزعلی در دیدار با جلیلی با تحسین رفتار شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها گفت: "من همان روز اول اعلام صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان گفتم که من آقای جلیلی را انتخاب کردم. به همه دوستان هم بحمدالله اعلام کردم که من منتخبم آقای جلیلی است، چون شما پشتیبان ولایت فقیه هستید. مجالسی هم خدمت شما رسیده بودم و خیلی دوست داشتم شما را" (لینک خبر)


12:07: نشست خبری محمدهادی زاهدی‌وفا مسئول تدوین برنامه‌های اقتصادی سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در خبرگزاری تسنیم برگزار شد. (لینک خبر)


12:06: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا دوشنبه با اساتید دانشگاه و دانشگاهیان دیدار می‌کند. (لینک خبر)


09:39: سعید جلیلی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دقایقی پیش از مسیر بندرعباس، به صورت زمینی وارد جنوب استان کرمان شد. (لینک خبر)


08:50: ستاد تداوم دولت مردم  با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام موجودیت، حمایت خود را از سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد. (لینک خبر)




11 خرداد:

22:38: آیت‌الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، خبر انتصابش به عنوان مسؤول کمیته طلاب و روحانیان ستاد سعید جلیلی کاندیدیار انتخابات یازدهم که از سوی برخی از رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده بود، را تکذیب کرد و گفت که این مسئله  تنها یک تشابه اسمی بوده است.

حجت الاسلام محمدعلی کعبی به عنوان مسؤول ستاد استان خوزستان سعید جلیلی منصوب و معرفی شده است که موجب شد برخی رسانه‌ها به اشتباه در خبر خود آیت الله کعبی را به عنوان مسؤول کمیته طلاب و روحانیان ستاد جلیلی معرفی کنند. (لینک خبر)


20:00: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور‌ عصر امروز در جمع مردم رشت در مهدیه این شهر در پاسخ به ابراز احساسات و تعریف‌هایی که از وی می‌شد، گفت: وقتی حضرت امام با آن عظمت روحی زمانی که از ایشان تعریف و ابراز لطف می‌کردند، نگران می‌شدند که این تعریف‌ها باعث لغزش شود، امثال بنده که جای خود را دارد و امیدوارم که ابراز لطف شما باعث لغزش بنده نشود.

وی تاکید کرد: در دستگاه‌های دولتی باید این اصل باشد که کمترین هزینه را داشته باشند و بیشتری خدمت را انجام دهند و زمانی که بحث از انقباض بودجه می‌شود، در ابتدا نباید سراغ مردم رفت بلکه در ابتدا باید هزینه‌های دولت را کم کنیم تا آنها با صرفه‌جویی و از بین بردن اسراف‌ها بودجه کمتری دریافت کنند و تا جایی که ممکن است باید برای عموم مردم رفاه ایجاد کرد و این وظیفه دولت است اما نباید کارگزاران اینگونه باشند. رفاه آنها باید در حداقل باشد تا بتوانند وظیفه خودشان را انجام دهند. (لینک خبر)


18:19: مسئولان دو کمیته ستاد طلاب و روحانیون و کمیته فرهنگ و هنر ستاد جلیلی معرفی شدند.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله کعبی به عنوان مسئول کمیته طلاب و روحانیون و علیرضا قزوه به عنوان مسئول کمیته فرهنگ و هنر ستاد انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری منصوب شدند. (لینک خبر)


17:07: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری ظهر امروز وارد شهر رشت شد. این سفر در راستای سفرهای انتخاباتی وی انجام شده است.

وی در بدو ورود به شهر رشت، برای ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس به گلزار شهدای این شهر رفت. وی فردا (یکشنبه) به استان کرمان سفر می‌کند. (لینک خبر)


16:41: «در مذاکرات قبل وقتی تهدید کردند اگر کوتاه نیایید به ایران حمله می کنیم، سعید جلیلی پای مصنوعی خود را درآورد، روی میز گذاشت و گفت: این پا را در جنگ قبلی دادم، پای دیگرم را هم در جنگ بعدی می‌دهم و سالن را ترک کرد.»

این عبارت به کرات در اینترنت کپی – پیست شده است. عبارت تکان‌دهنده‌ای‌ است برای بعضی‌ها. فقط یک نکته درباره آن وجود دارد که خلاف واقع است و صحت ندارد. در مذاکرات هسته ای هیچ وقت چنین اتفاقی نیفتاده است.

در بعضی از روایات مطرح شده در باب مذاکرات نقل شده که وی به نشانه اعتراض به مسئله‌ای سالن مذاکره را ترک کرده است در حالی که ایشان در مذاکرات هسته‌ای هیچ وقت سالن مذاکره را ترک نکرده‌اند. ضمنا ماجرای حافظ قرآن بودن ایشان هم که در برخی پایگاههای اینترنتی نوشته شده واقعیت ندارد.... (لینک خبر)


16:34: اسماعیل جلیلی عضو هیئت رئیسه فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره دعوت این فراکسیون از سعید جلیلی اظهار داشت: دعوت انجام شد اما به خواست فراکسیون برگزار نشد، چراکه خواست جلیلی این بود که یکبار به مجلس بیاید و در واقع نشست عمومی وی با نمایندگان و مجمع فراکسیون رهروان یکجا برگزار شود.

وی ادامه داد: اعضای فراکسیون رهروان می‌خواستند دعوت کننده‌ باشند و متقاضی دعوت بودند، اما جلیلی از سوی نمایندگان دیگر دعوت شده بود، لذا برنامه‌ای برای حضور وی در مجمع عمومی فراکسیون هماهنگ نشد، البته ممکن است در هفته آینده هماهنگی‌ها صورت بگیرد و جلیلی به دعوت فراکسیون در مجمع عمومی حضور یابد.(لینک خبر)


16:02: جلیلی مناظره اول پیرامون برنامه های اقتصادی را از نظر محتوایی خوب توصیف کرد. وی با تأکید بر اینکه مناظره باید به‌گونه‌ای باشد که مردم بتوانند در پایان آن به انتخاب اصلح برسند، گفت: در این مناظره‌ها باید از نظر شکلی و ساختاری بازنگری شود. (حیات طیبه)


14:51: سعید جلیلی نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری دوشنبه 13 خرداد در جمع اساتید دانشگاه‌ها در باره آخرین مواضع انتخاباتی خود سخنرانی می‌کند. (فارس)


14:17: علی مسجدیان رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با تایید خبر سفر جلیلی به اصفهان اظهار داشت: این سفر روز پنج شنبه 16 خرداد ماه انجام خواهد شد البته هنوز زمان سفر قطعی نشده است، اما سفر و حضور وی در اصفهان قطعی است.

وی گفت: دیدار با علما و مراجع تقلید و همچنین دیدار با طلاب، دانشجویان و نخبگان و دیدار عمومی با مردم از برنامه‌های سفر یک روزه جلیلی به اصفهان است. (لینک خبر)


14:14: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی ظهر امروز شنبه با حضور در یک نشست خبری، طی سخنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شائبه‌هایی مطرح شده که سعید جلیلی کاندیدای پنهان دولت است، اظهار داشت: سابقه نظری جلیلی و تالیفاتی که در این زمینه داشته، التزام عملی وی را نسبت به ولایت فقیه و حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری را نشان می‌دهد؛ همچنین در سیره اجرایی و عملی جلیلی، به عینه مشاهده می‌کنید که نه تنها شبهه‌ای در این زمینه وجود ندارد، بلکه دلایل بارز و آشکاری نیز در رد این مسئله وجود دارد.

وی افزود: ‌هرگونه شائبه‌ای که نشان‌دهنده ذره‌ای انحراف از گفتمان امام و رهبری و مقام معظم رهبری باشد، نه تنها نفی شده بلکه قابل پذیرش هم نیست. (لینک خبر)


14:06: احمد خسروی سخنگوی ستاد جلیلی در زاهدان گفت: جلیلی با توجه به محدودیت زمانی از میان تمام استان‌ها، 11 استان را برای سفر انتخاب کرده که سیستان و بلوچستان یکی از آنهاست و چهارشنبه مهمان سیستان و بلوچستان خواهد بود.

خسروی خاطرنشان کرد: دیدار دانشجویی از برنامه‌های ‌جلیلی در زاهدان خواهد بود. (لینک خبر)


11:22: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص انتسابش به جریان انحرافی اظهار داشت: ما هرگونه انحراف از ولایت فقیه را به شدت محکوم می‌کنیم.(لینک خبر)




10 خرداد:

21:09: در همایش طلاب و روحانیون حامی گفتمان مقاومت که روز یکشنبه 12 خرداد برگزار می‌شود، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در جمع طلاب و فضلای حامی سعید جلیلی در استان‌های تهران و البرز و شهرستان‌های تابعه سخنرانی می‌کنند.(لینک خبر)


20:59: برنامه‌های اقتصادی و اصلاح ساختار اجرایی سعید جلیلی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای اداره دولت یازدهم در صورت پیروزی در انتخابات منتشر شد.(لینک خبر)


20:00:  سعید جلیلی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور در سازمان صدا وسیما در اولین مناظره 8 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل اقتصادی کشور پرداخت. (لینک خبر)


02:01: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی پنجشنبه شب در مسجد امام موسی بن جعفر(ع) درباره برنامه اقتصادی جلیلی گفت: جلیلی با اشراف بر مسائل اقتصادی تاکیدش این است که این گره‌ها را باز کند و در کنار آن به توانمندی داخلی در این کار تکیه دارد البته اخیرا تیم اقتصادی جلیلی جزئیات برنامه‌هایش را تشریح کرده و جلیلی خود نیز در جلسات مفصلی با اقتصاددانان داشته است.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود جلیلی منتسب به دولت و یا منسب به رهبری است، گفت: رابطه جلیلی با ولایت فقیه مشخص و روشن است، هم سیره نظری و هم سیره عملی جلیلی نشان دهنده التزام عملی وی به ولایت فقیه است. حتی در رسانه‌های بیگانه نیز یکی از ویژگی‌های جلیلی را همین موضوع مطرح می‌کنند.

وی در باره انتساب جلیلی به دولت نیز تأکید کرد: این حرف اساسا موضوعیت ندارد، چون جلیلی اعتقادش این است که هر گفتمانی با انقلاب اسلامی کوچکترین نوسانی داشته باشد، مورد نظرش نیست.

به گفته باقری، چند هفته قبل که قرار بود برای مذاکرات به استانبول برویم، تیم مستندساز جلیلی برای ضبط فیلم تمایل داشتند که به استانبول بیایند و جلیلی نیز قبول کرد و گفت پول بلیت‌تان را "خودتان" باید بدهید. (لینک خبر)




9 خرداد:

22:06: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در جریان سفر به استان اراک به در روستای معصومیه این استان نیز سفر کرد.

وی طی سفر به این استان ابتدا به گلزار شهدای این شهرستان رفت و سپس نماز مغرب و عشاء را در مسجد این روستا اقامه کرد و پس از نماز سپس به منزل شهیدان محمد رحیم و مسلم میرطیبی حاضر و با مادر این شهیدان گفت‌وگو کرد.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نباید در تحریم دچار اشتباه بشویم، گفت: اگر بهترین مذاکره کننده جهان، پشتوانه شهدای روستای معصومیه را نداشته باشد، هیچ قدرت دیگری نخواهد داشت؛ اینکه روستایی در زمان جنگ با 200 خانوار 25 شهید را تقدیم می‌کند، زرادخانه جمهوری اسلامی ایران این روستاست و مسئولان نظام به پشتوانه این ظرفیت مقابل قدرت‌ها ایستاده و "نه" می‌گویند. (لینک خبر)


21:46: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری که عصر امروز در مسجد الزهرا(س) اراک در بین مردم حاضر شده بود، با اشاره به فتنه سال 88 گفت: در فتنه 88 عده‌ای می‌خواستند رای مردم را وتو کنند و می‌گفتند چرا باید ارزش رای همه مردم با هم یکسان باشد و یا همه مردم باید نظر آنها را داشته باشند و یا می خواستندن جمهوریت وتو شود. چرا که اشرافیت آنها، رای مردم را برنمی‌تافت. اما "ولایت فقیه در برابر آنها ایستاد و اجازه وتوی جمهوریت را نداد".

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری، یکی از دغدغه‌های عموم مردم را بحث‌هایی همچون تورم و گرانی و اشتغال عنوان کرد و با اشاره به ریشه‌های چشمگیری تورم اظهار داشت: وقتی تورم شکل می‌گیرد که نتوان نقدینگی را کنترل کرده و به ازای آن کالا تولید کرد که از آن به عنوان مالیات تورمی یاد می‌شود و مردم به صورت غیرمستقیم مالیات بیشتری می‌دهند و نامگذاری سال گذشته توسط مقام معظم رهبری مبنی بر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به همین خاطر بود؛ تمام ظرفیت‌های کشور می‌تواند تولیدی را در تراز ملی فراهم کرده و نباید مشکلی در این زمینه داشته باشیم اما ساز و کارها مقابل آن هستند.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به گفته برخی افراد که پرداخت یارانه نقدی را دلیل تورم می‌‌دانند، گفت: این افراد چرا  70 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی را نمی‌بینند که از این 70 هزار میلیارد تومان 5 هزار میلیارد تومان آن فقط دست 6 نفر است و زمانی که خدمت آیت‌الله دری نجف‌آبادی رسیده بودم، وی می‌گفت در اراک فردی است که 440 میلیارد تومان معوقه بانکی دارد و آنرا پرداخت نمی‌کند. (لینک خبر)


18:50: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری دقایقی پیش در دومین سفر انتخاباتی خود وارد شهر اراک شد و پس از ادای احترام به مقام شهدا، به دیدار آیت‌الله دری نجف‌آبادی امام جمعه اراک و نماینده ولی‌فقیه در این شهر رفت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی پس از دیدار جلیلی را شخصیتی دوست‌داشتنی، متعهد و ولایتمدار خواند.

همچنین در این دیدار جلیلی ابراز امیدواری کرد که بتواند در فرصت مناسب‌تری با حجت‌الاسلام در‌ی نجف‌آبادی دیدار کند و این دیدار را تنها بهانه‌ای برای دیدار مجدد با ایشان عنوان کرد. (لینک خبر)


11:29: ستاد فرزندان شاهد و ایثارگر حامی سعید جلیلی با صدور بیانیه‌ای راه‌اندازی شد. این ستاد ‌با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: با استعانت از پروردگار متعال و نظر حضرت ولی عصر (عج) و با توجه به نام گذاری سال 1392 به نام سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» بر خود واجب می‌دانیم تا همانند همیشه با اقتدار و تمام توان لبیک گویی فرامین ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) باشیم. (حیات طیبه)


10:47: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه 11 خرداد در ادامه سفرهای استانی خود به قزوین و رشت سفر می‌کند. جلیلی امروز نیز به استان اراک سفر می‌کند. (لینک خبر)




8 خرداد:

23:34: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که امشب در جمع حامیانش در مسجد شهید بهشتی تهران سخن می‌گفت، تصریح کرد: امروز مردم با چند مشکل گرانی، بیکاری، مسکن درگیر هستند اما اگر ظرفیت‌هایمان را به خوبی به کار بگیریم، دیگر شاهد چنین مشکلاتی نیستیم؛ آیا ظرفیت‌های کشور نمی‌تواند این موارد را مدیریت کند؟ این مشکلات را می‌توان به خوبی حل کرد که جوانان نه تنها دنبال کار باشند بلکه خود کارآفرینی کنند.

وی ادامه داد: چرا دستور مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و سرمایه ایرانی را اجرا نکردیم؟ اگر می‌خواهیم تولید را حمایت کنیم، باید واردات کالاهای خارجی را مدیریت کنیم که اگر اینگونه نباشد، حتما تولیدکننده داخلی را تضعیف کرده‌ایم.‌

جلیلی اضافه کرد: اگر چند مورد را اصلاح می‌کردیم و به کشاورزانمان آموزش می‌دادیم، تولید داخلی گندم را از 11 میلیون تن می‌توانستیم به راحتی به 22 تن برسانیم که در این صورت علاوه بر تامین نیاز داخل می‌توانستیم صادرات هم داشته باشیم. در شرایطی که ارز را به زحمت جمع می‌کنیم، فقط در سال 90، 39 میلیون دلار را صرف واردات چوب بستنی کردیم، در صورتی که می‌توانستیم همان را در روستاهای خودمان تولید کنیم و با این 39 میلیون دلار تولید شغل کنیم. (لینک خبر)


20:39: محمد سلیمانی عضوی شورای مرکزی جبهه پایداری از تشکیل جلسه تیم اقتصادی سعید جلیلی با حضور وی، داودی، کاظمی، اسکندری، درخشان و زاهدی‌وفا در ظهر امروز خبر داد و اظهار داشت: در این جلسه عده زیادی از اساتید حوزه و دانشگاه حضور داشتند و مباحث مختلف اقتصادی و برنامه‌های اقتصادی جلیلی مورد گفت‌وگو قرار گرفت.

سلیمانی گفت: در این جلسه درباره مسایلی نظیر نقدینگی، مهار تورم و مدیریت نقدینگی، توسعه و رابطه آن با عدالت، موضوع رشد اقتصادی، کاهش فاصله طبقاتی و توانمندسازی عموم مردم و دسترسی آنها به منابع اطلاعاتی و منابع سرمایه‌ای، ‌چگونگی مبارزه با فساد، اصلاحات نظام بانکی و شفافیت امور بحث و بررسی شد.(فارس)


20:21: زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی عصر امروز چهارشنبه در همایش بانوان حامی سعید جلیلی، طی سخنانی گفت: سعید جلیلی یکی از پدیده‌های استقامت و پایداری در دوران معاصر است و ما به دلایل مختلف اعتقادمان این است که وی تنها معرف گفتمان مقاومت و ایثار است و وجه تمایز جلیلی گفتمان سازش‌ناپذیری وی در مقابل آمریکاست.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: جلیلی با رفتار خود نشان داد که در چارچوب انقلاب حرکت می‌کند. وی در مذاکرات، از پای میز به خاطر نماز‌جمعه‌ای که قرار است در آلماتی برگزار شود، بلنده شده و به نماز جمعه می‌رود، این رفتار شعار و نماد ارزش‌گذاری فرهنگی است. (لینک خبر)


20:07: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،‌ در همایش بانوان حامی وی که عصر امروز به همت خواهران ستاد "مقاومت؛رمز پیشرفت" در سالن اجتماعات تفاهم برگزار شده بود، گفت: اخیراً نگاهی شکل گرفته است و در فیلم‌ها نشان داده می‌شود که مثلاً خانمی در جنگ تحمیلی در حال آرپیجی زدن است که این نگاه صحیحی نیست، حضور زنان در عرصه‌های مختلف انقلاب مجاهدانه بوده است.

جلیلی افزود: در زمانی‌که معاونت اروپا و آمریکای وزارت خارجه را برعهده داشتم، در مصاحبه‌های گوناگون این موضوع را اعلام می‌کردم که غرب شان زن را پایین آورد و به آن بی‌حرمتی کرد و امروز باید ما مدعی حقوق زن در جهان باشیم و یکی از بحث‌های اساسی که هر کس منتخب مردم می‌شود، باید آن را دنبال کند، همین بحث است که مبتنی بر نگاه اسلامی به حضور زن و نقش اساسی آن در خانواده از ظرفیت‌های زنان استفاده شود. (لینک خبر)


15:02: سیدمجتبی نعیمی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با بیان اینکه جلیلی شنبه بعد از نماز مغرب و ‌افزود: هنوز مکان سخنرانی وی  قطعی نشده است ولی به احتمال زیاد در مهدیه رشت با مردم گیلان و شهرستان رشت دیدار خواهد کرد، ستاد مردمی جلیلی در استان گیلان نیز آمادگی لازم برای استقبال باشکوه از وی ‌را دارد. (لینک خبر)


13:56: علیرضا زاکانی در دیدار اعضای شورای مرکزی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی با حداد عادل عضو ائتلاف پیشرفت که بعد از ظهر امروز در دفتر این جبهه برگزار شد، طی سخنانی گفت: اعضای شورای مرکزی جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی در روزهای آینده نشستی با سعید جلیلی برای گفت‌وگو و شنیدن برنامه‌های وی برگزار می‌کند. (لینک خبر)


13:50: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فردا پنج‌شنبه در دومین سفر استانی خود به اراک سفر می‌کند. جلیلی در این سفر علاوه بر سخنرانی در مسجد الزهرا(س) این شهر، به زیارت گلزار شهدای اراک می‌رود و سپس با امام جمعه این شهر دیدار و گفت‌وگو می‌کند. (لینک خبر)


11:44: همایش بانوان حامی سعید جلیلی بعد از ظهر امروز چهارشنبه برگزار می‌شود. این برنامه در تالار تفاهم واقع در بلوار کشاورز از ساعت 17 امروز آغاز می‌شود و در این برنامه علاوه بر جلیلی، انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا (س)، فرشته روح‌افزا و خانم جوادی سخنرانی خواهند کرد. (لینک خبر)


11:12: کامران باقری‌لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: انکار نمی‌کنم عده‌ای به دنبال این بودند که بنده احراز صلاحیت نشوم؛ نگاهی به آنچه ‌در برخی سایت‌ها آمده است، این عزم را نشان می‌داد اما حمایت فقیهی ارزشمند چون حضرت آیت‌الله مصباح‌یزدی از این حقیر و شهادت ایشان چیز کمی نبود.

وزیر سابق دولت افزود: برخی از اعضای دولت نهم مکاتبه‌ای را تهیه کرده بودند و همه شواهد دال بر تایید صلاحیت بنده بود اما با حضور قطعی جلیلی و به خصوص بعد از دیدار با ایشان که مطمئن شدم ایشان تا آخر بنای حضور در صحنه را دارند دیگر نیازی به حضورم نبود.

وی در پایان و در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه اگر جریان دولت از آقای جلیلی حمایت کند، چه می‌کنید؟ تاکید کرد: حمایت از آقای دکتر جلیلی، حمایت از  گفتمان انقلاب اسلامی است‌. در این گفتمان هر کسی که برای خود شأنی به جز نظام ولایی و مردم‌سالار ایران با محوریت ولایت فقیه قائل باشد، جایی ندارد و ما با هم در این خصوص متفق‌القول هستیم. (فارس)


00:19: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان اولین سفر استانی خود به قم، با حضور در اجتماع ‌حامیان خود ‌در مسجد امام حسن عسگری ‌‌با اشاره به پیام امام در مورد حفظ جزایر مجنون تصریح کرد: روزی که به بچه‌های زین‌الدین این پیام داده شد‌ که این جزیره باید حفظ شود، بدون اینکه تسهیلات و تجهیزات سخت‌افزاری برای آنها ارسال شود، جزیره حفظ شد و اکنون آن تجربه نیز باید در تمام عرصه حضور پیدا کند.

وی تاکید کرد: اگر عدالتی بدون درک صحیح راه خود را ادامه دهد، راه انحرافی و بی‌فرجام خواهد بود و این مسیر وقتی می‌تواند محقق شود که التزام به حوزه‌های علمیه و در راس آن ولایت فقیه اتفاق بیفتد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علت‌ پرهیز دادن امام خمینی در سال 58 از کسانی که اسلام منهای روحانیت را دنبال می‌کردند، این بود که اسلام منهای روحانیت بی‌فرجام خواهد بود و تنها اسلام ناب است که می‌تواند پیشرفت مد‌نظر اندیشه دینی را رقم بزند و بر این مبنا عمیقاً بر این باور هستم که اگر نظام اسلامی بدون این محتوا دنبال شود، به پیشرفت حقیقی نمی‌رسد. (لینک خبر)


00:01: حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه که امشب در جمع هزاران نفری حامیان سعید جلیلی در مسجد امام حسن عسگری قم سخن می‌گفت، تاکید کرد: به نظر بنده فردی باید رئیس جمهور شود که تخصص فرهنگی داشته باشد و از فرهنگ سر دربیاورد‌ چرا‌که در این صورت می‌توان در حوزه‌های مختلف از جمله کارهای عمرانی و آبادنی مشاور داشت و ا‌میدواریم سعید جلیلی نیز برجستگی‌های خودش را در عرصه فرهنگی نشان دهد.

وی با بیان خاطره‌ای گفت: رسم بر ا‌ین است که معمولاً از شهدا خاطره می‌گویند اما به این علت که بنده از جانبازان نیز خاطره تعریف می‌کنم، یک خاطره از جلیلی قصد دارم تعریف کنم و آن این است که یک بار آیت‌الله مهدوی‌کنی از وی پرسیده بود آموزش‌های دینی که در طول دوران تحصیل در دانشگاه امام صادق گذراندید، آیا به کار شما خورده که وی جواب داده بود حداقل اثرش این بوده که فهمیدم کار فقه کار سردرآوردن است و آسان نیست و نمی‌توان به این راحتی در مسائل فقهی نظر داد که این جواب متواضعانه نشان از فهم دقیق جلیلی از فقه دارد. (لینک خبر)




7 خرداد:

23:58: سعید جلیلی‌ کاندیدای یازدهم ریاست جمهوری در برنامه انتخاب ایرانی که از شبکه جام جم پخش می‌شد، ‌به سخنان ایرانیان خارج از کشور پاسخ  گفت.

کاندیدای ‌انتخابات یازدهم در پاسخ به این سئوال که چه ظر‌فیتی در خود دیدید که در انتخابات کاندیدا شدید و چه اهدافی را قرار است پیگیری کنید؟ اظهار داشت: من یک ارزیابی از شرایط فعلی کشور دارم که با توجه به این مشاهداتی که داشتم، احساس ‌می‌کنم شناخت خوبی نسبت به آسیب‌ها و نقاط قوت پیدا کرده‌ام.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خطر بزرگ‌ این است که شما نقاط قوت خود را نقطه ضعف و نقطه ضعف خود را نقطه قوت ببیند. ایرانیان خارج از کشور عموماً در مورد وضعیت کشورمان از رسانه‌های خارجی اطلاعات می‌گیرند که در این زمینه مشهود است که تلاش دشمنان ما در زمینه تعضیف کشورمان است و در اینجاست که دشمان سعی می‌کنند ‌نقاط قوت ما را ضعف و از سوی دیگر نقاط ضعفی که در گذشته باعث عقب‌ماندگی کشورمان شده است را نقطه قوت نشان ‌دهند که این موضوع یک انحراف است و باید اصلاح شود. (لینک خبر)


21:29: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که ‌به شهر مقدس قم سفر کرده و با حضور در مؤسسه امام خمینی(ره) با آیت‌الله مصباح‌یزدی دیدار کرده بود، پس از این دیدار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای بنده توفیق بسیار بزرگی بود که امروز خدمت حضرت آیت‌الله مصباح شرفیاب شدم؛ شخصیتی که انصافاً ستاره درخشان آسمان انقلاب اسلامی هستند و وجود پربرکت ایشان مایه خیر و برکت برای انقلاب و نظام اسلامی بوده و هست و از خداوند متعال آرزو می‌کنیم که سایه ایشان مستدام باشد.

وی ادامه داد: در جهت تقویت انقلاب اسلامی و مسیری که حضرت  امام و مقام معظم رهبری علمداری آن را دارند،‌ بر آن هستیم که از چنین ظرفیت‌های بزرگی همچون علامه مصباح که امروز نورافشانی می‌کنند، در این مسیر استفاده کنیم.(لینک خبر)


21:09: آیت‌الله مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) عصر امروز سه‌شنبه پس از دیدار خصوصی با سعید جلیلی که در مؤسسه امام خمینی(ره) برگزار شد، تأکید کرد: امید ما این است که احیای ارزش‌های اسلامی به دست آقای جلیلی در کشور انجام بگیرد و بهترین یار برای مقام معظم رهبری باشند.

وی پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خداوند متعال سایه رهبری را مستدام بدارد و توفیق شکرگزاری از وجود یارانی مانند آقای جلیلی داشته باشیم و از ایشان استفاده کنیم و با عنایت مولایمان حضرت ولی‌عصر(عج) قدم‌های استواری در راه حفظ ارزش‌های این انقلاب و قدم‌های استواری در راستای پیشبرد اهداف آن برداریم. (لینک خبر)


20:17: آیت‌الله محمود رجبی قائم‌مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عصر امروز سه‌شنبه در حاشیه دیدار خصوصی سعید جلیلی با آیت‌الله مصباح‌یزدی در جمع خبرنگاراندرخصوص شایعاتی پیرامون دیدار نکردن جلیلی با آیت‌الله مصباح‌یزدی در سفر هفته گذشته وی به قم گفت: اینگونه نبوده که آیت‌الله مصباح ایشان را راه ندهند و یا جلیلی تقاضایی نکرده باشد بلکه تقاضا شده بود اما با توجه به اینکه برنامه‌های آیت‌الله مصباح از قبل تعین شده بود، زمانی اندک و محدودی خالی بود و اگر این دیدار صورت می‌گرفت، کوتاه و تشریفاتی برگزار می‌شد لذا آیت‌الله مصباح این دیدار را به زمان دیگری موکول کردند تا وقت برای دیدار و گفت‌وگو اندک نباشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در صورت عدم انصراف باقری‌لنکرانی از کاندیداتوری آیت‌الله مصباح‌یزدی از لنکرانی حکمایت می‌کرد یا جلیلی، گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی لنکرانی را به‌عنوان گزینه اصلح معرفی کرده بودند اما اگر جلیلی نیز می‌دانست لنکرانی در صحنه باقی خواهد ماند،‌ ثبت‌نام نمی‌کرد لذا وی بعد از اطلاع‌ از قصد لنکرانی برای کناره‌گیری در دقایق آخر ثبت‌نام کرد و به هر حال در این شرایط آیت‌الله مصباح جلیلی را اصلح می‌دانند. (لینک خبر)


19:51: اولین همایش انتخاباتی بانوان حامی سعید جلیلی فردا (چهارشنبه) ساعت 17 در سالن تفاهم برگزار خواهد شد. سخنران این مراسم سعید جلیلی نامزد انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری است.


19:35: سعید جلیلی کاندیدای انتخابت ریاست جمهوری، فردا شب (چهارشنبه) در مسجد شهید بهشتی در شرق تهران سخنرانی می‌کند. این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا در خیابان پیروزی، مسجد شهید بهشتی برگزار می‌شود. (لینک خبر)


19:09: برخی از حامیان گفتمان پیشرفت اسلامی و مقاومت مدبرانه در تهران و چندین استان کشور تحت عنوان ائتلاف موج خروشان با صدور نامه‌ایی اعلام موجودیت کردند.

در این نامه آمده است: «این ائتلاف حمایت خود را از آقای سعید جلیلی سیاستمدار انقلابی و جانباز سرفراز دفاع مقدس اعلام می‌دارد و بر این باور است که آقای جلیلی به عنوان نماد گفتمان مقاومت در سطح بین‌المللی، کاندیدای اصلح در میان نامزدهای موجود است.» (فارس)


19:07: سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و دبیر شورای عالی امنیت ملی، دقایقی پیش با آیت‌الله محمد‌تقی مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی، پژوهشی امام خمینی(ره) و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار جلیلی به تشریح دیدگاه ها و نقطه نظرات خود در انتخابات می‌پردازد.

پس از این دیدار، سعید جلیلی در همایش جبهه پایداری در مسجد امام حسن عسگری(ع) شرکت خواهد کرد؛ در این مراسم حجت‌الاسلام پناهیان سخنرانی و مهدی سلحشور مدیحه‌سرایی می‌کند. (لینک خبر)


18:46: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، دقایقی پیش وارد شهر قم شد. وی در اولین سفر استانی خود قرار است با آیت الله مصباح یزدی دیدار کند. جلیلی پس از نماز مغرب و عشا نیز در جمع مردم قم سخنرانی خواهد کرد. (لینک خبر)


18:41:  محمد‌مهدی زاهدی‌وفا مسئول کمیته اقتصادی ستاد جلیلی در نشست خبری خود ‌با اشاره به رویکرد کلی برنامه اقتصادی جلیلی، گفت: ‌عدالت‌، فقر‌زدایی، محرومیت‌زدایی و ارتقای معیشت مردم از مولفه‌های اساسی است که برای رفع آنها در برنامه اقتصادی جلیلی راهکار ارائه شده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه برخی عنوان می‌کنند که برنامه‌های جلیلی با دولت نهم و دهم یکی است و شباهت‌هایی با آنها دارد، گفت: این شایعه را تکذیب می‌کنم و معتقدم هیچ نسبتی بین برنامه‌های دولت جلیلی با دولت نهم و دهم وجود ندارد. (لینک خبر)


16:21: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، پنج‌شنبه هفته جاری در مسجد موسی‌بن جعفر تهران سخنرانی می‌کند. این برنامه بعد از نماز مغرب و عشا، پنج‌شنبه 9 خرداد در خیابان 17 شهریور، خیابان سعیدی، مسجد موسی بن جعفر برگزار می‌شود. (لینک خبر)


14:04: سعید جلیلی به خبرنگار تسنیم گفته است که اسلامی کردن دانشگاه‌ها جزو برنامه‌های اصلی‌اش بوده است و معتقد است علوم انسانی باید متناسب با فرهنگ و اندیشه اسلامی باشد. (لینک خبر)


13:27: سعید جلیلی ظهر امروز در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه با چه رویکردی در انتخابات وارد شده و چه مسیری را دنبال می‌کند، گفته فهم من این است که اگر ما تاکنون در کشور پیشرفتی داشته‌ایم این پیشرفت مرهون گفتمان انقلاب اسلامی بوده است و اگر می‌خواهیم این موضوع تداوم پیدا کند باید این رویکرد و و این گفتمان کماکان گفتمان قالب در کشور باشد همچنین نکته دومی که در این عرصه بسیار اهمیت دارد، این است که بر مبنای اندیشه دینی و گفتمان انقلاب اسلامی نقش مردم بسیار اهمیت دارد و ما بدون مشارکت مردم و نقش آنها نمی‌توانیم با آن اهداف انقلاب اسلامی برسیم و اگر موفقیت‌های هم در این سالهای پس از انقلاب اسلامی داشتیم مرهون این بحث است. (لینک خبر)


12:15: فاطمه آلیا عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفته دیدار تعدادی از نمایندگان با سعید جلیلی از ساعت 12:15 امروز در محل کمیسیون تلفیق آغاز شده است.

وی با بیان اینکه علی باقری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی پیش از جلیلی به سخنرانی برای نمایندگان پرداخت، گفت: هم‌اکنون جمعی از روسای کمیسیون‌ها، روحانیون مجلس، اعضای کمیسیون امنیت ملی و 5 نفر از بانوان نماینده در این نشست حضور دارند. همچنین حجت‌الاسلام محمود نبویان، محمد سلیمانی، مسعود میرکاظمی، علی‌اصغر زارعی، اسماعیل جلیلی و محمدرضا آشتیانی رئیس فراکسیون روحانیون مجلس نیز در این نشست حضور دارند. (لینک خبر)


11:00: علی‌اصغر زارعی مسئول کمیته استان‌های سعید جلیلی شد.


10:33: کامران باقری لنکرانی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی که چندی پیش در حمایت از سعید جلیلی از عرصه رقابت در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده بود مجددا طی نامه‌ای حمایت خود از سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد.

لنکرانی در این نامه می‌نویسد: ما در بین کاندیداها یک جانباز بیشتر نداریم که در طی این سال‌ها، متعهد به مرام ابوالفضلی مانده. ما اگر او را معرفی می‌کنیم با او پیمان ابوالفضلی می‌بندیم که ولی را هیچگاه تنها نگذاریم و در دفاع از او سستی روا نداریم. پیمان ما با او، پیمان بر خدمت ابوالفضلی است. پیمان بر سر ارزش‌ها و باورهامان، پیمان بر سر بصیرت و با اقتدای با بصیرتمندان. پیمانی که امروز شاهدش زینب کبری سلام الله علیها است. زینب سلام الله علیها ، عقیله است. عقیله، بانوی خردمندی را می‌گویند که با صبر و دور اندیشی مشکلات را حل می‌کند. عقیله، با کریمه هم قرابت معنایی دارد. در عقیله بودن این دختر علی و فاطمه علیهم السلام، همین بس که صحنه پیروزی دشمن را به مفتضحانه‌ترین شکست آنها مبدل کرد. امروز هم باید از آن بانوی بزرگوار همت بطلبیم. (لینک خبر)


9:38: سید امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی به خبرنگار تسنیم گفته شورای فقاهتی انتخاب سعید جلیلی به عنوان کاندیدای این جبهه در انتخابات را تائید کرده است.

او در خصوص نحوه همکاری اعضای جبهه پایداری با ستادهای انتخاباتی جلیلی اظهار داشته "این موضوع به نشست مسئولان ستاد انتخاباتی لنکرانی با مسئولان ستاد انتخاباتی جلیلی موکول شده است و بعد از جلسه سلیمانی و زارعی با اعضای ارشد ستاد انتخاباتی جلیلی، نحوه همکاری مشخص می‌شود. بعد از این جلسه و بنا به نیاز، نحوه ریز همکاری با این ستادها معلوم می‌شود که آیا خود جبهه پایداری ستادهای جداگانه‌ای راه‌اندازی کند و یا به صورت دیگری وارد شویم". (لینک خبر)




6 خرداد:

19:12: عبدالوحید فیاضی مدیرکل سابق آموزش و پرورش مازندران، مشاور وزیر آموزش و پرورش و نماینده فعلی مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی به عنوان مسئول ستاد جلیلی در مازندران معرفی شد. ( لینک خبر)


18:42: جلال عباسیان عضو سابق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اعلام تشکیل ستاد رویش تمدن اسلامی در حمایت از سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ستاد رویش تمدن اسلامی با حضور اعضای قدیمی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جمعی از اعضای فعلی این تشکل دانشجویی در راستای مشارکت حداکثری و تقویت گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری ایجاد شد. (لینک خبر)


17:42: ستاد حمایت‌های مردمی سعید جلیلی با عنوان «گفتمان طیبه انقلاب اسلامی» اعلام موجودیت کرد. این ستاد به صورت جامع و ملی شامل 20 کمیته همچون‌ دانشگاهیان، فرهنگیان، اساتید، طلاب، زنان، ورزشکاران، نخبگان علمی، پزشکان، هنرمندان، جوانان، رسانه‌ها و صدها نفر از چهره‌های فرهنگی و علمی سراسر کشور است.


17:42: برنامه اقتصادی جلیلی با حضور عبدالملکی از اعضای تدوین کننده برنامه اقتصادی وی در دانشگاه امام صادق (ع)  بررسی می‌شود. این برنامه امروز ساعت 19 در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود. (لینک خبر)


16:43: فاطمه آلیا مسئول کمیته بانوان جبهه پایداری و نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ‌با اشاره به تماس‌های مکرر از استان‌ها گفت: کلیه ستادهای بانوان حامی سعید جلیلی برای انجام فعالیت‌های انتخاباتی و تبلیغاتی در سراسر کشور فعال خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مصوبه‌ شورای مرکزی جبهه پایداری که به تایید شورای فقاهتی هم رسید و گزینه نهایی معرفی شد، کلیه ستادهای بانوان جبهه پایداری در جهت تبلیغات سعید جلیلی فعال خواهد شد.(فارس)


15:35: جبهه پیشگامان خدمت با صدور بیانیه‌ای از ‌سعید جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کرد. در این بیانیه تأکید شده است: جبهه پیشگامان خدمت به خانواده‌های ایران اسلامی به عنوان تشکلی نوپا در مناسبات سیاسی کشور برحسب گفتمان اصول‌گرایی و تأکید بر انتقال نسلی قدرت ازیک سو و همچنین اولویت سیاست‌خارجی در حل مشکلات داخلی از سوی دیگر در ادامه مسیر انتخاباتی و پس از برگزاری جلسات متعدد و رصد فضای سیاسی از سعید جلیلی حمایت و در فرصت‌های موسع آتی مجموعه ادله‌ای که احراز اصلحیت وی به عنوان دیپلماتی انقلابی، کم‌مدعا و خستگی‌ناپذیر را دارد، به محضر ملت شریف ایران به ویژه دانش‌آموختگان حوزه و دانشگاه عرضه خواهد داشت. (لینک خبر)


15:11: امیرحسین قاضی‌زاده سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری گفت: شب گذشته 5 نفر از شورای جبهه پایداری با سعید جلیلی جلسه تشکیل دادند و نتیجه جلسه امروز به تصویب شورای مرکزی جبهه رسید و جمع‌بندی آن جلسه این شد که به لحاظ گفتمانی سعید جلیلی و غلامعلی حدادعادل به جبهه پایداری نزدیک‌تر و درون آن تعریف می‌شوند.

قاضی‌زاده افزود: نتیجه این جلسه همچنین به شورای فقها رسانده شده است و به صورت رسمی اعلام می‌کنم که بعد از انصراف برادر مومن و کارآمد، جبهه پایداری انقلاب اسلامی حمایت خود را از سعید جلیلی به عنوان کاندیدای اصلح در عرصه حاضر در انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان آیت‌الله مصباح یزدی در مورد سعید جلیلی تصریح کرد: روز گذشته علامه مصباح یزدی فرمودند که جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد. ‌آیت‌الله مصباح اعلام کردند که به دلیل اینکه نسبت به لنکرانی شناخت داشتیم و این شناخت نسبت به جلیلی وجود نداشت، اظهارنظر را به تعویق انداختم. (لینک خبر)


14:49: حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از جلسه روز آینده نمایندگان مجلس با سعید جلیلی خبر داد و گفت: مانند تمام کاندیداهای دیگر که به مجلس دعوت می‌شوند و با نمایندگان دیدار می‌کنند، فردا هم  جلیلی در همین راستا در مجلس حاضر شده و با نمایندگان دیدار خواهد کرد.

رسایی بر همین اساس گفت: برخی از نمایندگان از جلیلی خواسته‌اند که در مجلس حضور یابد و وی هم استقبال کرده است و البته این گونه دیدارها برای تمامی کاندیداها نیز برگزار می‌شود. (لینک خبر)


14:41: حجت‌الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت‌الله مصباح یزدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم درخصوص زمان اعلام نظر شورای فقاهتی پیرامون معرفی سعید جلیلی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی، گفت:  در حال حاضر حجت‌الاسلام قاسم روانبخش در حال انتقال نامه معرفی سعید جلیلی به عنوان نامزد جبهه پایداری از تهران به قم هستند و هروقت که برسند، آیت‌الله مصباح نامه را امضا می‌کنند.

جلالی همچنین از قطعی شدن زمان ملاقات سعید جلیلی با آیت‌الله مصباح  خبر داد و گفت: این دیدار فردا(سه‌شنبه) راس ساعت 18 برگزار خواهد شد. (لینک خبر)


14:36: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در نشست هم‌اندیشی با نخبگان و اساتید دانشگاه‌ها در حوزه سیاست‌گذاری فناوری و صنایع دانش بنیان که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دانش‌آموخته ما نباید دنبال کار باشد، بلکه باید خودش کار‌آفرین باشد و این چرخه باید کاملا عوض شود که فردی که فارغ‌التحصیل می‌شود در دستگاه ها و ادارات دنبال کار باشد بلکه باید خودش کار‌آفرینی کند تا چند نفر دیگر را مشغول به‌کار کند و این کار مهم و دشواری است و طبیعتا در برابر آن مقاومت خواهد شد و دستگاه‌های دیوان‌سالار در برابر این اقدامات مقابله می‌کنند.

وی با تاکید بر استفاده از خرد جمعی و تخصص کارشناسان اظهار داشت: در هر عرصه حتما باید از افرادی‌که تعهد و تخصص خوبی دارند، استفاده کرد و ظرفیت بالایی از این افراد داریم و دولت در هر عرصه نباید مجرد بنشیند و تصمیم‌گیری کند، بلکه باید تصمیم‌گیری‌ها با هماهنگی کارشناسان هر بخش اتخاذ شود. امیدوارم این ایرادات حذف و بدنه دولت مشوق این قضیه باشد. (لینک خبر)


14:05: سعید جلیلی کاندیدای انتخاباتی ریاست جمهوری یازدهم، در جلسه‌ای که ظهر امروز با نخبگان و اساتید دانشگاه در حوزه فناوری و صنایع دانش‌بنیان داشت، در خصوص برگزاری مناظره‌ها بین کاندیداهای انتخابات، اظهار داشت: مناظره‌ها ظرفیت بسیار خوبی است تا مردم بتوانند با دیدگاه‌ها و نقاط ضعف و قوت و قدرت استدلال کاندیداها آشنا شوند و کار بسیار خوبی است.

جلیلی در پاسخ به این سوال که آیا سفرهای استانی را ادامه خواهید داد، گفت: بله، همان‌طور که اعلام کردم، سفرهای استانی جزو مسائل مهم است. به این علت که وقتی که ساختار اداری شما قوی نیست، بالاخره باید از طریق دیگری با  ظرفیت‌های دیگر آن را جبران کنیم اما اعلام کردم که سفرهای استانی کافی نیست و نکته‌ای که باید در کنار آن دنبال شود، سفرهای وزارتخانه‌ای است یعنی باید وزارتخانه‌ها پالایش و پیرایش شوند و ایراداتی که دارند، به صورت اصولی حذف شود.(لینک خبر)


13:25: علیرضا قزوه از شعرای کشورمان در نامه‌ای را خطاب به سعید جلیلی نوشت. وی در این نامه نوشته است: رییس جمهور واقعی من کسی است که در این روزگار سخت گرسنگی مردم، دست کم دو سه روز هفته را روزه باشد.(لینک خبر)


13:07: پایگاه اطلاع‌رسانی سعید جلیلی دبیران و اعضای شورای ستادهای مردمی سعید جلیلی را معرفی کرد. حیات طیبه آورده است که از زمان اعلام نامزدی سعید جلیلی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و تحقق حماسه سیاسی، اقشار مختلف مردم سراسر کشور آمادگی خود را برای رساندن پیام سعید جلیلی اعلام کرده اند.

از این رو به منظور ساماندهی موثرتر موج استقبال مردمی مقرر گردید تا در هر استان، شورایی از معتمدین مردمی تشکیل شود تا بر اساس مرامنامه منتشر شده در ستاد حیات طیبه نسبت به جذب، هدایت و فعال سازی ظرفیت های عظیم مردمی اقدام موثر به عمل آورند. (لینک خبر)


13:00: آیت‌الله مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع اعضای کانون طلوع گفته‌ که "با توجه به تحقیق‌ها، بررسی‌ها و مشورت‌ها، به نظر می‌رسد که آقای سعید جلیلی در اصول و مبانی ضعف ندارد و در مواردی مانند پایبندی به دین، عشق به ولایت، جدیت در اجرای احکام و اهتمام به ارزشهای اسلامی، بیش از حد نصاب را دارد، هرچند ممکن است هرکسی در مسائل فرعی دارای ضعف‌هایی باشد. از این رو مقرر شد برای بحث در مسائل فرعی نیز برخی از دوستان با ایشان دیدار کنند تا جبهه پایداری ضمن بررسی بیشتر، نظر خود را در خصوص شخص ایشان ابراز کند. ( لینک خبر)


12:40: همایش ستادهای استانی و شهرستانی سعیدجلیلی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار بود فردا (سه‌شنبه) برگزار شود، به روز پنج‌شنبه موکول شد. ( لینک خبر)


11:44: اکبر سهرابی عضو شورای مرکزی اتحادیه اسلامی جامعه دانشجویان به خبرگزاری تسنیم گفته که اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیش از 50 دفتر دانشجویی در سراسر کشور، پس از نظرسنجی از دفاتر خود، رای خود را در مورد حمایت از کاندیدای اصلح اعلام کرد.

سهرابی می‌گوید به نظر اکثر اعضای این اتحادیه، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بهترین فردی است که می‌تواند در حال حاضر گفتمان انقلاب اسلامی را به منصه ظهور برساند. (لینک خبر)


11:04: اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری که شب گذشته با سعید جلیلی دیدار داشتند، پس از بررسی در جلسه صبح امروز خود ضمن انتخاب سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مورد حمایت این جبهه، مقرر کردند تا تمام ظرفیت‌های جبهه پایداری از جمله ستادهای مردمی کامران باقری لنکرانی در اختیار سعید جلیلی قرار گرفته و برای وی فعالیت کنند. (لینک خبر)


9:37: حجت‌الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه صبح امروز شورای مرکزی این جبهه گفت: شورای مرکزی در جلسه امروز با اکثریت آرا، سعید جلیلی را به عنوان کاندیدای این جبهه انتخاب کرد.

وی افزود: قرار است که مصوبه انتخاب سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری تا ظهر امروز به شورای فقاهتی تقدیم شود تا شورا نیز تصمیم نهایی را اتخاذ کند.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، سعید جلیلی فردا سه‌شنبه با حضور در قم، با آیت‌الله مصباح‌ یزدی دیدار و از نزدیک گفت‌وگو خواهد کرد.(لینک خبر)




5 خرداد:

20:00: سعید جلیلی کاندیدا انتخابات ریاست در برنامه «با دوربین» در شبکه اول سیما با بیان اینکه پایبندی به گفتمان ناب دینی و همراهی مردم دو عامل اصلی موفقیت کشور بوده و هرگاه از این دو فاصله گرفتیم موفقیت‌های ما هم کاهش یافت، گفت: این سنت خداست که اگر این دو مولفه جمع شد، می‌توان به موفقیت رسید. البته با ادعا نتیجه کسب نمی‌شود بلکه باید عمل صالح در همه عرصه‌ها ساری و جاری شود و کسی که در مقام ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد باید این باور و تلاش را داشته باشد تا عمل صالح را متناسب با دستگاه‌های اجرایی ظهور بدهد.

کاندیدا انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه الان بعضاً مردم ما که سروکارشان با مسائل اداری است، احساس نگرانی‌ می‌کنند که چگونه از هفت‌ خوان رد شوند، اظهار داشت: این موانع نه تنها نباید باشد بلکه ساختار اجرایی باید ظرفیت‌ها را شکوفاتر و فعال‌تر کند.

به گفته جلیلی الان جامعه از تورم رنج می‌برد. یک ظلم اساسی به مردم مالیات تورمی است که بیشتر آثار سوء آن متوجه اقشار ضعیف است.در حال حاضر شوراهای زیادی برای بحث‌های اقتصادی داریم که وجودشان ضروری است اما نیازمند آن هستیم که این شوراها در قالب یک سازوکار به صورت هماهنگ تصمیم‌ بگیرند. ضمن اینکه نباید همان که قانونگذار است خودش هم مجری باشد و در عین حال، ناظر هم خودش باشد. (لینک خبر)


17:02: علی باقری معاون امور بین‌الملل دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی که صبح امروز به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در این دانشگاه حاضر شده بود، طی سخنانی اظهار داشت: ‌جلیلی برنامه‌های اقتصادیش را در مسیر تبلیغات تا روز انتخابات تبیین می‌کند اما محور بحث‌های اقتصادیش همان‌طور که در سخنان اخیرش اشاره کرد، اتکا به توانمندی‌های داخلی است که با ایجاد ظرفیت آزاد می‌شود تا بتوانیم از این طریق در تعامل با جهان دست برتر داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوال دانشجویی در این مورد که با توجه به اینکه تیم جلیلی در سال‌های اخیر فقط در موضوع پرونده هسته‌ای درگیر بوده و آشنایی با کارهای اجرایی ندارد، چگونه وارد عرصه انتخابات شده است، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل موضوعات مختلف هسته‌ای کشور از جمله مباحث حقوقی، فنی،‌ عملی و ... در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی مدیریت و پیگیری می‌شود.

باقری افزود: اینکه برخی می‌‌گویند جهان کدخدا دارد، این گفته منجر به این می‌شود که شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا اعلام می‌کند که میان کاندیداهای انتخابات ایران افرادی هستند که بهتر می‌توان با آنها مذاکره کرد. بهتر مذاکره کردن در نظر آمریکایی‌ها به چه معناست؟(لینک خبر)


15:44: حجت‌الاسلام  سمیعی، به عنوان رئیس ستاد سعید جلیلی در گیلان منصوب شد. سمیعی یکی از رزمندگان 8سال دفاع مقدس بوده و هم‌اکنون عضو شورای راهبردی حزب‌الله گیلان ‌است. (لینک خبر)


15:30: اربعین آیت الله تائبی امام جمعه موقت ساری پنجشنبه هفته جاری باحضور ‌سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در محل مسجد جامع ساری برگزار می‌شود. (لینک خبر)


14:48: علی باقری رئیس ستاد انتخابات سعید جلیلی در حاشیه مراسم سخنرانی‌اش در دانشگاه تربیت مدرس که صبح امروز به دعوت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص سفرهای استانی جلیلی، اظهار داشت: سفرهای استانی جلیلی از این هفته آغاز می‌شود و وی به استان‌ها سفر خواهد کرد.

وی در خصوص رابطه جلیلی و لنکرانی و علت دیدار نکردن جلیلی با آیت‌الله مصباح‌یزدی در جریان سفر به استان قم، گفت: همانطور که دیدید، لنکرانی به نفع جلیلی کناره‌گیری کرد و علت دیدار نکردن جلیلی با آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز این بود که با توجه به اینکه سفر جلیلی در روز سه شنبه انجام شد و آیت‌الله مصباح‌یزدی در این روز دیداری ندارند، بنابراین جلیلی به دیدار آیت‌الله مصباح نرفت. (لینک خبر)


13:42: یک منبع آگاه گفت: ائتلاف فراگیر آبادگران که در راستای انتخابات شوراها فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، در انتخابات ریاست‌جمهوری از سعید جلیلی حمایت خواهد کرد.

در این ائتلاف افرادی چون حسن بیادی، مهدی چمران، عباس شیبانی و حبیب کاشانی حضور دارند. پیش از این نیز حسن بیادی در جلسه‌ای اعلام کرده بود تمامی ستادهای این ائتلاف در تهران در اختیار سعید جلیلی قرار خواهد گرفت. (باشگاه خبرنگاران)


11:14: "سید‌حسین نقوی‌حسینی" ضمن تشریح آخرین وضعیت فعالیت انتخاباتی ستادهای "سعید جلیلی" در شهرستان‌های استان تهران، اظهار داشت: ستادهای مردمی در حمایت از سعید جلیلی در بیش از نیمی از شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده و ما وظیفه برقراری هماهنگی میان ستادهای مردمی را که به صورت خودجوش تشکیل شده‌اند، بر عهده داریم.

وی خاطر نشان کرد: سخنرانی‌ها و نشست‌هایی انتخاباتی برای سعید جلیلی در شهرستان‌ها پیش بینی شده است که برنامه زمان‌بندی آن در آینده اعلام خواهد شد.


11:13: سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که نامزدی شما در انتخابات با برنامه قبلی بود یا دفعتاً صورت گرفت؟ تصریح کرد: هیچ کدام از این دو نبود چراکه عرصه ریاست‌جمهوری بسیار مهم است و نمی‌توان بدون بررسی وارد آن شد و نیاز به کاری پروسه‌ای ‌دارد و باید در یک نقطه به جمع‌بندی رسید و آن را انجام داد، من نیز در آن روز ثبت‌نام به این جمع‌بندی رسیدم و آن را انجام دادم.

وی درباره مهمترین برنامه اقتصادی دولت خود گفت: تورم، هدفمندی یارانه‌ها و مشارکت دادن مردم در اقتصاد سه موضوع مورد تأکید بنده است ولی مهمتر از اینها چگونگی ساختار اجرایی دولت است که ظرفیت این سه اولویت را محقق کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره نظر وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص انتخابات ایران اظهار داشت: موضوع انتخابات در آمریکا همواره مورد سوال بود و من حتی این موضوع را از خانم اشتون پرسیدم که چرا در آمریکا با 200 سال قدمت و 250 میلیون جمعیت در هر انتخابات فقط به دو نامزد اجازه ورود داده می‌شود؟ آیا در آمریکا هیچ اندیشمند و یا فردی ظرفیت حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد؟ با این سوال‌ها می‌توان فهمید که امروز آمریکا باید به جهان پاسخگو باشد که با چه منطقی ادعای دموکراسی می‌کند.

وی درباره حضور بانوان در کابینه خود تصریح کرد: بحث اساسی در نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام، نگاه به بانوان است و به نظر من آن چیزی که اهمیت دارد، ظرفیت زنان است که باید باعث پیشرفت آنها شود. برخی از سوالات مبنای غلطی دارد چراکه پارادایم غرب را مطرح می‌کند.(‌باشگاه خبرنگاران)


09:48: ستاد باران ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از سعید جلیلی دلایل این حمایت را اعلام کرد. در این بیانیه آمده است: ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان حامی دکتر سعید جلیلی در وهله نخست خواهد کوشید ضمن پایبندی به اصول مترقی انقلاب اسلامی تمام مساعی خود را در تحقق حماسه سیاسیِ مدنظر مقام عظمای ولایت به کار بندد و تمام کوشش خود را در جهت سازماندهی و به کارگیری توان دانشگاهی کشور در مسیر انتخابِ برخواسته از بصیرت، تقوا و آینده نگری به کار گیرد و ضمن ترسیم دورنمای تحقق اهداف و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در چارچوب مطالبات این قشر فرهیخته از نظام اجرایی کشور، آن‌را نمایندگی کند.

این بیانیه می‌افزاید: شورای مرکزی این ائتلاف پس از بررسی‌ها و مطالعات و جلسات متعدد در زمینه مقایسه حاضرین در انتخابات حمایت قاطع خود را از ‌سعید جلیلی در انتخابات آتی اعلام می‌کند و امید واثق دارد حضور جناب آقای ‌سعید جلیلی به عنوان نماد افتخار، مقاومت و ایستادگی بر مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمان‌ها‌ را تحقق بخشد. (لینک خبر)


09:20: حجت‌الاسلام سید‌حامد معلمی امروز در جمع خبرنگاران در بیان گزارشی اجمالی از فعالیت‌های ستاد حوزوی ‌سعید جلیلی مهمترین فعالیت‌ها صورت گرفته را در حوزه‌های شناسایی، جذب و اعزام مبلغین حامی دکتر جلیلی برای تبلیغ ایشان در سراسر کشور اعلام کرد.

وی با توجه به برنامه‌های آتی ستاد حوزوی حیات طیبه بیان کرد: دو همایش به منظور ساماندهی و هماهنگی بیشتر بین طلاب و روحانیون مبلغ جلیلی در این هفته و هفته آینده در قم برگزار خواهد شد که در این جلسات اساتید مطرح حوره به سخنرانی خواهند پرداخت.

معلمی گفت: گروهی از طلاب فاضل در روزهای گذشته رایزنی‌های فراوانی را با علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم انجام داده‌اند که ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک بیانیه حمایتی اساتید و فضلاء حوزه‌های علمیه از ‌سعید جلیلی تکمیل و منتشر خواهد شد.

وی همچنین از سفر دوم سعید جلیلی در روزهای آینده به قم و دیدار با طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خبر داد.(لینک خبر)


09:11: "سیدکمال سجادی" سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره تعیین گزینه نهایی این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در حال حاضر جبهه پیروان خط امام و رهبری در حال رایزنی با تمام کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری است اما از میان آنها به ترتیب ولایتی، قالیباف و جلیلی از شانس بیشتری برخوردار هستند.(باشگاه خبرنگاران)




30 اردیبهشت:

18:59:کامران باقری‌لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری با سعید جلیلی دیدار کرد. در این دیدار تصمیمات مهمی درباره چگونگی حضور در صحنه انتخابات یازدهمین دوره ریاست‌جمهوری اتخاذ شد.


20:39: پس از این دیدار باقری‌لنکرانی با صدور اطلاعیه‌ای از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری انصراف داد و حمایت رسمی خود از سعید جلیلی را اعلام کرد.

لنکرانی در این بیانیه تأکید کرد: قبلاً هم گفته بودم حضور من در این انتخابات گفتمانی است و رقابت درون‌گفتمان انقلاب اسلامی را نا‌صواب می‌دانم. برهمین اساس ضمن تشکر از همه عزیزانی که در سراسر کشور نسبت به این‌جانب ابراز محبت و بزرگواری نموده‌اند، به‌خصوص دانشگاهیان‌، نخبگان‌، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران‌، علمای اعلام و به‌ویژه حضرت علامه آیةالله مصباح یزدی دامت برکاته‌، با توجه به حضور قطعی برادر انقلابی و مؤمن جناب آقای دکتر جلیلی‌، با  کسب نظر مشورتی از جبهه پایداری انقلاب اسلامی‌، برای دفاع از گفتمان امید، عدالت و استقامت‌، این‌جانب ‌با انصراف از داوطلبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری‌، ‌حمایت خود را از جناب آقای دکتر جلیلی اعلام می‌دارم.


20:50: به گزارش تسنیم، اعضای ستاد حوزویان استان تهران سعید جلیلی ‌با آیت‌الله روح‌الله قرهی در مهدیه منتظر القائم دیدار کردند.

آیت‌الله قرهی در این دیدار به طلاب حامی جلیلی گفت: فقط برای خدا کار ‌و به وظیفه عمل کنید و اگر شخص مورد نظر شما رأی آورد، به‌سرعت خود را کنار بکشید چراکه نباید سهم‌خواهی کرد؛ در این صورت از هیچ‌چیز هراس نخواهید داشت.

وی با تجلیل از شجاعت جلیلی در عرصه مذاکرات هسته‌ای اظهار داشت: در یکی از این جلسات می‌خواستند ایران را تحقیر کنند لذا دیر به اتاق مذاکره آمدند اما هنگامی که داخل شدند، جلیلی بلند شد و بیرون رفت و بعد از چند دقیقه به اتاق برگشت؛ چنین روحیه‌ای که از ابهت دین ناشی می‌شود، خیلی عالی است و به ایران عزت و شوکت داده است.




31 اردیبهشت:

12:50:سعید جلیلی به شهر مقدس قم سفر و با علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. جلیلی در جریان این سفر و ضمن زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، با آیات عظام صافی‌ گلپایگانی، نوری‌ همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی، سبحانی، علوی گرگانی، آیت‌الله سعیدی و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دیدار کرد.

آیت‌الله سید‌محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با سعید جلیلی ‌گفت: یکی از مسائل مهم که نباید مورد فراموشی قرار گیرد، خدمت به مردم و رضایت آنهاست، جراکه رضای خداوند در جلت رضایت مردم است و اگر مردم راضی باشند، خداوند نیز از شما راضی خواهد بود.

وی به مواضع سعید جلیلی درباره موضوع هسته‌ای اشاره کرد و گفت: امیدواریم در پرونده هسته‌ای، به موفقیت دست یافته و از شیطنت‌ها در امان باشید.

سعید جلیلی نیز در این دیدار گفت: اگر در مسئله هسته‌ای ما شاهد پیشرفت‌هایی بوده‌ایم، مدیون استعداد نیروهای جوان با تکیه بر انگیزه دینی بوده ‌و امیدواریم ‌با دعای خیر بزرگان و مراجع بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در دیدار سعید جلیلی به ظرفیت‌های برجسته نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و یادآور شد: نظام اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی از جمله اسلامیت و ولایت فقیه است.

این مرجع تقلید استقلال و تکیه بر نیروی داخلی را از دیگر ویژگی‌های بارز نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: امام خمینی روحیه خودباختگی در برابر غرب را به روحیه استقلال تبدیل کرد و بعد از انقلاب اسلامی ایران همواره سیاست استکبارستیزی و صهیونیست‌ستیزی را دنبال کرده است.

وی ادامه داد:‌ در بعد داخلی کشور نیز با مشکلاتی نظیر گرانی، بیکاری، پایین بودن ارزش پول و... روبه‌رو هستیم که باید برای حل این مشکلات چاره‌ای بیندیشیم.

این مرجع تقلید تقوا، اعتقاد به ولایت فقیه، شجاعت، مدیریت، تدبیر و توجه به مردم را از ویژگی‌های کاندیدای اصلح دانست و خاطرنشان کرد:‌ باید تلاش کرد که رأی مردم متمرکز شود و رئیس جمهوری که آرای بالایی داشته باشد، دارای قدرت بیشتری خواهد بود.

همچنین آیت‌الله سید‌محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدار سعید جلیلی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد، اظهار داشت: امروز شیعیان برای زیارت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می‌توانند به حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها بیایند.

در ادامه این دیدار سعید جلیلی با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها دموکراسی وجود دارد ولی آنچه در ایران اسلامی وجود دارد، فراتر از دموکراسی است، گفت: نظامی که در ایران اسلامی وجود دارد، مبتنی بر اندیشه دینی است که موجب حمایت همه جانبه مردم از آن می‌شود، تا جایی که مردم حاضرند جان خود را نیز در این عرصه فدا کنند.

آیت‌الله جوادی آملی نیز در دیدار سعید جلیلی شهیدان سرافراز را سرمایه‌های کشور خواند و گفت: کسی که به این خون‌های پاک توجه نکند، دریای بی‌کران خون شهیدان او را کنار می‌زند، چنان که هر کس در این 34 سال با خون شهیدان بازی کرد، کنار زده شد و اکنون خانه‌نشین است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: در این کشور به لطف الهی همه چیز هست؛ این تحریم‌ها که مقطعی و ناقص است؛ حتی اگر تحریم صد درصد باشد و دور ما را سیم خاردار بکشند که حتی نتوانیم با کسی تماس داشته باشیم، این کشور می‌تواند خودش را اداره کند.

وی بیداری اسلامی در خاورمیانه را محصول انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: کسی فکر نمی‌کرد روزی در مصر و تونس و عربستان و یمن نام امام خمینی(ره) بلند شود.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر ضرورت ادامه رفتار جدی در مذاکرات هسته‌ای ادامه داد: آنها نمی‌آیند حرف ما را گوش کنند، بلکه می‌آیند که حرف خودشان را بزنند. ما احتیاجی به غرب نداریم و می‌توانیم بدون نیاز به آنها کشور را اداره کنیم.

سعید جلیلی‌ در ادامه سفر به قم در دیدار با اساتید و طلاب حوزه علمیه قم، گفت: گفتمان سازش با غرب به نتیجه نمی‌رسد و این گفتمان مقاومت است که در گذشته و امروز و آینده راه‌گشا بوده و هست.

وی افزود: دو نکته وجود دارد که باعث شده نظام ما در مقابل اروپایی‌ها و غربی‌ها تسلیم نشود؛ یکی اینکه این نظام به پشتیبانی مردم محکم ایستاده است‌ و دیگر این که یک اندیشه پشت این نظام هست که فقط براساس رای نیست بلکه براساس عقیده است‌ و مردمی که به این اندیشه معتقد هستند، حاضرند جان خود را برای این نظام بدهند زیرا افرادی که باور و ایمان به این اندیشه پیدا می‌کنند، حاضرند جان خود را برای این اندیشه بدهند.

جلیلی با اشاره به مرکزیت قم در اندیشه دینی و اعتقادی جمهوری اسلامی، گفت: من به سولانا گفتم شما بی‌خود دنبال بمباران نطنز و اصفهان و امثالهم هستید. این اندیشه مرکزش در قم است و شما اگر می‌خواهید این اندیشه را بزنید، باید قم را بزنید زیرا این اندیشه در باورهای مردم به اسلام ریشه دارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی درباره میزان تبعیت خود از ولایت فقیه گفت: رییس جمهور باید تابعی از ولایت فقیه باشد و این باید در عمل نشان داده شود. سوال کرده‌اند که اگر نظر من با ولی فقیه مخالف بود، چه می‌شود، پاسخ بسیار روشنی دارند و آن اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه، فصل الخطاب در همه زمینه‌هاست.

وی افزود: یکی از این بحث‌هایی که انجام می‌دهند، این است که شبهه ایجاد کنند تا در آستانه موفقیت برگردیم. یکی از این شبهه‌ها، تنش‌زدایی است. مگر ما تنش‌زا بوده‌ایم؟ من با این تنش‌زدایی مخالفم؛ اصل برای ما تهدید‌زدایی است نه تنش‌زدایی.

جلیلی با اشاره به تاثیر اندیشه اسلامی در حکومت جمهوری اسلامی و نقش روحانیت در بقای نظام جمهوری اسلامی، تاکید کرد: در جمهوری اسلامی، باید بین بخش های حکومت و نه فقط دولت، با حوزه علمیه، یک ارتباط سیستماتیک وجود داشته باشد. بخش های حکومت سوالا ت خود را از حوزه طلب کنند و این گفتمان به شکل سیستماتیک ساری و جاری شود و هر دو طرف کاستی های خود را بر طرف کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اهمیت حضور نیروهای مخلص و معتقد به باورهای دینی در دولت بعدی، افزود: باید سازو کاری فراهم بشود که این ترکیب شکل بگیرد. شناسایی نیرو و قرار دادن آن در جایگاه خودش، بسیار مهم هست ولو اگر فرد حتی در انتخابات، در ستاد ما نباشد.




1 خرداد:

00:19: به گزارش تسنیم، علی‌رضا زاکانی کاندیدای ثبـت‌نامی انتخابات ریاست جمهوری پس از اعلام اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات در بیانیه‌ای از سعید جلیلی به عنوان یکی از کاندیداهای مورد حمایت خود یاد کرد.

زاکانی در این بیانیه تصریح کرد: حمایت از نمایندگان حاضر در صحنه این گفتمان برادران بزرگوارم آقایان دکتر حدادعادل و دکتر جلیلی را وظیفه خود می‌دانم و امیدوارم این عزیزان نیز راه همگرایی و همراهی بیشتر را پیشه نمایند تا معتقدان این گفتمان با اطمینان خاطر بیشتری دست به انتخاب زنند و توفیق جبهه گفتمانی را فراهم آورند.

ستاد مردمی حامیان سعید جلیلی با حضور اقشار مختلف این کاندیدا در زنجان فعالیت خود را آغاز و "ستاد طلاب و روحانیون در تهران" ‌نیز با انتشار بیانیه‌ای ‌به منظور حمایت از سعید جلیلی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام موجودیت کرد.


19:52: سید‌‌محمد‌رضا حسینی عضو شورای مرکزی و سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، ‌در خصوص حمایت جبهه پایداری از کاندیداتوری سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: حمایت جبهه پایداری از سعید جلیلی منتفی نیست و تصمیم این جبهه در خصوص کاندیدای مورد حمایت خود در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.


21:13: به گزارش تسنیم، حسن رحیم‌پور ازغدی استاد حوزه و دانشگاه ‌در همایش انتخاب اصلح از دیدگاه امیرالمومنین در جمع حوزویان حامی سعید جلیلی ‌با اشاره به دادن وعده توسعه و پیشرفت از سوی کاندیداها، گفت: باید این قضیه را مدنظر قرار داد که آیا آنها فقط به فکر رفاه هستند و یا این دو مورد را در نظر می‌گیرند که از یک طرف جامعه فقیر نباشد و از طرف دیگر رفاه‌زده و بی‌درد نشود.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: مراقب باشید چه کسانی صورت‌مسئله را پاک می‌کنند و ارزش‌ها را از بین می‌برند. معاویه شعار می‌داد که هر کس به دنبال رفاه کامل است، به سمت من بیاید چرا‌که اگر با علی باشید، زندگی شما متوسط خواهد بود که با این شعار یکسری از افراد حتی عقیل برادر حضرت مدتی جذب معاویه شده بود.

رحیم‌پور ازغدی تاکید کرد: باید دقت کنید و ببینید چه کسانی در کنار افرادی که نامزد می‌شوند، قرار می‌گیرند و این افراد آیا افراد فاسد و دزدی هستند و یا افراد سالم و خوش سابقه و خوشنام و باید به تیم درجه اول آنها توجه کرد که چگونه افرادی هستند و دشمن در مقابل آن فرد چه موضعی دارد و اگر دشمن از فردی تعریف کرد، مشخص است که از وی بوهایی استشمام کرده است.

وی اظهار داشت: عده‌ای فقط وعده دنیا می‌دهند و بین توسعه و پیشرفت اسلامی که اخلاق, عدالت و انقلاب را در نظر دارد، با بخور بخور و پیشرفت بدون عدالت و اخلاق فرقی نمی‌گذارند. عده‌ای می‌گویند اینکه دشمن با ما دشمنی می‌کند، تقصیر ماست و بطور مثال دشمنی آمریکا را سوء‌تفاهم از سوی ما می‌دانند اما امام به آنها جواب می‌داد که دشمنی ما با آمریکا از سوء‌تفاهم نیست و حتی عده‌ای عنوان می‌کنند که حکم امام خمینی در ارتباط با سلمان رشدی خلاف منافع ملی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: باید توجه کرد که یک عده فقط برای رئیس شدن برنامه می‌ریزند و عده‌ای به دنبال خدمت کردن هستند و باید کاندیداها در بحث سیاست خارجی موضع خودشان را در مورد بحث هسته‌ای و فلسطین اعلام کنند.




2 خرداد:

17:14:ستاد انتخاباتی سعید جلیلی، نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران تشکیل شد.




3 خرداد:

14:50: در پی سخنان سعید جلیلی مبنی بر آزادسازی ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور، جمعی از متخصصین صنعت نفت ایران، در حمایت از کاندیداتوری سعید جلیلی بیانیه‌ای صادر ‌و در آن بخشی از ظرفیت‌های آزادنشده در صنعت نفت را به عنوان توانمندی‌های این حوزه اعلام کردند. این متخصصان ابراز امیدواری کردند ‌با انتخاب جلیلی به عنوان رئیس دولت یازدهم این امر تحقق یابد.


15:56: علی سلیلی ‌مسئول ستاد سعید جلیلی در مازندران در همایش ستاد حیات طیبه مازندران در مسجد ابوالفضل (ع) بابل اظهار داشت: رای به جلیلی رای به گفتمان انقلاب است و وقتی در گفتمان احساس می‌کنیم مجاهدی وجود دارد که خواستار دریافت مطالبات ماست، مخالفان گفتمان را رو سیاه می‌کنیم.


16:13: «محسن سوهانی» در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، گفت: در حال ساخت فیلم مستند تبلیغاتی برای دکتر سعید جلیلی هستیم. این فیلم از طرف ستاد تبلیغاتی ایشان برای ساخت به ما پیشنهاد شد و ما با توجه به اینکه هر کاندید اجازه ساخت دو مستند دارد، با هزینه شخصی خودمان اقدام به تولید این مستند تبلیغاتی کردیم. ستاد تبلیغاتی ایشان، مردمی است به همین دلیل این کار نیز به صورت مردمی ‌درحال ساخت است.

وی در ادامه افزود: این مستند تبلیغاتی با رویکردی طنز به ماجرای ورود و مدیریت آقای جلیلی در ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی می‌پردازد، از طرفی میان مردم رفته و نظر اقشار مختلف مردم را درباره ایشان جویا خواهد شد.


07:02:حسین شمقدری مستندساز جوان ایرانی نیز مشغول تهیه فیلمی تبلیغاتی در مورد سعید جلیلی شده است. چند گروه  سینمایی و مستندساز دیگر نیز شروع به فیلمسازی برای جلیلی کرده‌اند و گزینه نهایی ستاد برای پخش در صداوسیما یکی از این فیلم‌ها خواهد بود اما احتمال نهایی شدن فیلم شمقدری برای پخش از سایر گزینه‌ها بیشتر است.


17:03: به گزارش تسنیم، علی باقری ریاست ستاد انتخاباتی و تبلیغات سعید جلیلی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری را بر عهده گرفت.


17:28: در مراسم قرعه‌کشی که با حضور نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد، جدول زمان پخش برنامه‌های تبلیغی نامزدها شامل مناظره‌های مشترک، گفت‌وگوهای رادیویی و مستندهای تبلیغاتی آنها از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مشخص شد.

برنامه تبلیغاتی سعید جلیلی از شبکه‌های رسانه ملی:

شنبه: 4 خرداد؛ شبکه دوم سیما ــ گفت‌وگوی ویژه خبری ــ ساعت 22:45 دقیقه

یک‌شنبه: 5 خرداد؛ شبکه اول سیما ــ برنامه با دوربین ــ ساعت 20

سه‌شنبه 7 خرداد؛ شبکه جام جم ــ پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور ــ ساعت 23:30 دقیقه

دوشنبه: 13 خرداد؛ شبکه اول سیما ــ مستند اول ــ ساعت 23:30 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 30 دقیقه بامداد از شبکه جام جم پخش مجدد می‌شود

سه‌شنبه: 14 خرداد؛ شبکه خبر ــ گفت‌وگوی ضبط‌شده ــ ساعت 22:30 دقیقه

شنبه: 18 خرداد؛ شبکه چهار سیما ــ پاسخ به سؤالات کارشناسان ــ ساعت 18:10 دقیقه

یک‌شنبه: 19 خرداد؛ شبکه اول سیما ــ مستند دوم ــ ساعت 20:10 دقیقه

این مستند همان شب ساعت 23:30 دقیقه از جام جم نیز پخش مجدد می‌شود.

سه‌شنبه؛ شبکه سوم سیما ــ پاسخ به سؤالات جوانان ــ ساعت 19:10 دقیقه.


17:38: به گزارش تسنیم، اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر، روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» در ورزشگاه شهید شیرودی برگزار شد.

در این همایش علاوه بر جلیلی، خانواده شهیدان شیرودی و کشوری، سیدمحمد حسینی (وزیر ارشاد)، علی‌رضا قزوه، ناصر حسینی‌پور (نویسنده کتاب پایی که جا ماند)، علی خطیبی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، یوسف‌علی میرشکاک، حمید رسایی، حسین الله‌کرم، وحید جلیلی، حمید داوودآبادی، مهدی کوچک‌زاده، عباس مقتدایی، سیدحسین نقوی (سخنگوی کمیسیون امنیت ملی)، غلام‌رضا خواجه‌سروی (معاون وزیر علوم)، آرش میراسماعیلی، علی‌محمد مؤدب و جمع دیگری از چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی به‌همراه اقشار مردمی حضور داشتند.

علی‌رضا قزوه در این مراسم با بیان اینکه: "برای اولین بار است در عمرم که در یک برنامه انتخاباتی شرکت کرده‌ام"، گفت: کسی مرا دعوت نکرده و من با اراده خودم حضور یافته‌‌ام. رأی به جلیلی، رأی به شهیدان خواهد بود.

سیدناصر حسینی‌پور فعال جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نویسنده کتاب "پایی که جا ماند"، در اولین همایش انتخاباتی سعید جلیلی ‌با تأکید بر اینکه "در جنگ نیستیم اما در شرایط پیچیده‌تری قرار داریم"، گفت: اکنون نیاز به فردی داریم که شرایط ما را در مسائل بین‌المللی بفهمد و تجربه داشته باشد چرا‌که مسائل بین‌المللی با پیچیدگی‌های خاص خودش آدم‌های خودش را نیاز دارد. در گذشته کسانی را داشتیم که با لبخند زدن خودشان را پیروز نشان می‌دادند اما با بررسی کارنامه‌ آنها متوجه می‌شویم که راه سازش را دنبال کردند اما امروز باید فردی را انتخاب کنیم که شخصیتی مقاوم و باتجربه باشد و گفتمان انقلاب را پیاده کند.

علی باقری رئیس ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی نیز در این همایش با اشاره به اینکه "امروز سوم خرداد روز آزادی خرمشهر و تبلور مقاومت ملی است"، گفت:امروز ما یک برگ برنده از هم‌رزمان خرازی و باکری‌ها داریم؛ برگ برنده ما در مصاف دشمنان ملت یکی و آن‌هم جلیلی است. رأی به جلیلی فقط رأی به یک فرد و جانباز و صرفاً رأی به یک فرمانده و رأی به مذاکره‌کننده قوی و مقاوم نیست بلکه رأی به ایرانی مستقل، پیشرفته، نمونه و پیش‌رو در تمدن اسلامی در دهه آینده است.

سعید جلیلی نیز در این همایش گفت: گفتمان حضرت امام نه‌تنها کدخدا و ژاندارمی برای جهان نمی‌پذیرد بلکه نظام سلطه را نیز رد می‌کند. امام این واقعیت را بیان می‌کنند و این سیاست را بارها اعلام کرده‌اند که دنبال افزایش نفوذ اسلام و کاهش تأثیر نظام سلطه در جهان هستیم، از دشمنی دشمنان نیز نمی‌هراسیم و بعد به‌صراحت اعلام می‌کند که دنبال خشکاندن ریشه‌های رژیم صهیونیستی و تکثیر نظام نبوی و رسول‌الله صلّی اللّه علیه و آله هستیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه این گفتمان روز به روز بر اقتدار نظام اسلامی در جهان افزوده است، اظهار داشت: اینکه این گفتمان به‌چه‌دلیل می‌تواند چنین ظرفیتی را ایجاد کند دو دلیل عمده دارد که یکی خود امام و قدرت این اندیشه و گفتمان است و دیگری مردمی که حامی این گفتمان هستند و این توده‌های مردم مؤمن هستند که می‌توانند تولید قدرت و چنین ظرفیتی را ایجاد کنند و اگر می‌خواهیم چنین گفتمانی پیشرفت کند باید به حامیان اصلی این گفتمان که مردم مؤمن هستند توجه کنیم.

وی ادامه داد: اگر این گفتمان بخواهد پیشرفت کند، نگاه باید به‌سمت مردمی باشد که نه‌تنها به این گفتمان اعتقاد دارند بلکه حاضرند از همه‌چیز خود در این مسیر بگذرند و بر این باوریم که این گفتمان و این مردم اگر در همه عرصه‌ها ظرفیت خود را آزاد کنند، همانند دفاع مقدس که توانست پیروزی‌های مهمی را به ارمغان بیاورد، اکنون نیز می‌تواند در فرهنگ، اقتصاد،‌ صنعت و سیاست جاری شود و پیروزی‌های بزرگی را فراهم آورد.


18:23: به گزارش تسنیم، ستاد تبلیغاتی سعید جلیلی ‌به طور رسمی در مشهد آغاز بکار و اعلام موجودیت کرد.




4 خرداد:

10:25: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی و تبلیغاتی سعید جلیلی فردا (یکشنبه) ساعت 11 در دانشگاه تربیت مدرس درخصوص "بررسی پرونده هسته‌ای" سخنرانی می‌کند.


10:42:روسای ستادهای انتخاباتی استان تهران سعید جلیلی منصوب شدند.

سید‌محمد آقامیری به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران سعید جلیلی منصوب شد. آقامیری ریاست سازمان نظام دامپزشکی را در کارنامه دارد و هم‌اکنون رییس سازمان اقتصادی کوثر است. سید‌حسین نقوی‌حسینی نیز به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی شهرستان‌های استان تهران منصوب شده است.


11:34:حامیان سعید جلیلی در اصفهان ‌در قالب طرح "‌حیات طیبه" نخستین نشست خود را برگزار کردند. در این نشست که ده‌ها نفر از دانشجویان و طلاب حضور داشتند ویژگی‌های انتخابات پیش رو و نحوه تبلیغات انتخاباتی و حمایت از سعید جلیلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در پایان این جلسه مسئولان کمیته‌های ستاد انتخاباتی حیات طیبه در اصفهان انتخاب شدند که با توجه با مصوبات جلسه مسئولان 5 کمیته شامل تبلیغات؛ روابط عمومی و فضای مجازی؛ روحانیت‌؛ اقشار و شهرستان‌ها مشخص شدند.


13:38: ستاد حامیان گفتمان انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: سعید جلیلی را به عنوان پرچم‌دار گفتمان انقلاب اسلامی و فرد اصلح که واجد شرایط گفته شده است، دانسته و بر آنیم تا فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و حزبی با کمترین امکانات با معرفی و انتخاب وی توسط مردم مسلمان و انقلابی گامی موثر در خلق حماسه سیاسی برداریم.


13:45: سید‌محسن دهنوی مسئول ستاد "مقاومت؛ رمز پیشرفت" که به عنوان ستاد دانشجویی سعید جلیلی فعالیت می‌کند، در نشست خبری خود که صبح امروز در خبرگزاری فارس برگزار شد،‌ تاکید کرد: در حال حاضر جنبش دانشجویی انقلابی کشور اکثرا جلیلی را گزینه اصلح می‌دانند.

وی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار نفر در شهر تهران برای همکاری با ستاد انتخاباتی جلیلی اعلام آمادگی کرده‌اند، تصریح کرد: حدود 30 درصد از این افراد دانشجو و فعال دانشجویی هستند و یکی از مزیت‌های جلیلی در انتخابات حضور نیروهای مبتکر و خلاقی است که حاضرند برای دفاع از آرمان‌هایشان در صحنه حضور پیدا کنند. (لینک خبر)


13:57: محمد ذوقی سخنگوی ستاد "مقاومت؛ رمز پیشرفت" که به عنوان ستاد دانشجویی سعید جلیلی فعالیت می‌کند، در نشست خبری جلیلی را مرد جنگ اقتصادی معرفی کرد و گفت: جلیلی فردی است که برای بهبود وضعیت اقتصادی به دنبال سازش نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی را در صدر برنامه‌هایش قرار داده است.

سخنگوی ستاد مقاومت رمز پیشرفت، استفاده از افراد متخصص و انقلابی را امتیاز دیگر جلیلی دانست و خاطر نشان کرد: تیم همراه جلیلی باوجود اینکه افراد متعهدی هستند، از تخصص لازم نیز برخوردارند. به‌طور مثال در حوزه اقتصادی افرادی همچون درخشان، زاهدی‌وفا و میرکاظمی قرار دارند و یکی از دلایل اینکه جلیلی از افراد متخصص و متعهد استفاده می‌کند، حزبی و گروهی نبودن وی است. جلیلی ولو اینکه با برخی از کاندیداها اشتراک زیادی داشته باشد، اما به خاطر اینکه به هیچ گروهی تعلق خاطر ندارد، خود را محدود به استفاده از یک گروه خاص نمی‌بیند و از کسانی که از تعهد و تخصص بیشتری برخوردار باشند، استفاده می‌کند.(لینک خبر)


14:12: گروهی از هنرمندان استان خراسان رضوی، ساخت انیمیشن سعید جلیلی را از هفته گذشته آغاز کرده‌اند. فیلم‌نامه این انیمیشن 2 دقیقه‌ای بر مبنای شعارهای جلیلی همچون "پیشرفت در سایه مقاومت" و "شهدای هسته‌ای"، است. ساخت این انیمیشن تا 10 روز دیگر به پایان می‌رسد.(فارس)


14:28: سیدی رکنی دبیرکل جبهه اصولگرایان اصلاح‌طلب گفته است که فردا شب (یکشنبه) جلسه شورای مرکزی این جبهه به منظور تعیین کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و طی آن احتمالا از میان علی‌اکبر ولایتی و سعید جلیلی از یک نفر حمایت خواهند کرد.(باشگاه خبرنگاران)


14:41: رشید قانعی مسئول کمیته طرح و برنامه ستاد دانشجویی "مقاومت؛ رمز پیشرفت" در نشست خبری این ستاد شفافیت اقتصادی را برنامه مورد تاکید جلیلی عنوان کرد و گفت: جلیلی معتقد است اگر بتوانیم شفافیت اقتصادی و اطلاعات دقیقی دراین حوزه داشته باشیم، همه آرامش خیال بیشتری دارند و اطلاعات دقیق و جامعی در دست داریم.

قانعی درباره فعالیت‌های جلیلی به عنوان دبیرشورای عالی امنیت ملی در خصوص پرونده فساد 3 هزار میلیاردی، اظهار داشت: جلیلی برخلاف احمدی‌نژاد به عمل معتقد است و به شعار بسنده نمی‌کند و به همین دلیل تاکید داشت که اقداماتش در خصوص این پرونده فساد رسانه‌ای نشود و برنامه‌هایی را طرح‌ریزی کرد و مصوبه شورای عالی امنیت ملی را نیز گرفت.

وی ادامه داد: جلیلی یکی از دلایل شکل‌گیری این فساد را فرار مالیاتی بزرگی می‌دانست که علت آن عدم وجود بانک اطلاعاتی است و به همین دلیل جلیلی با تیم خودش به‌دنبال این بود که یک سامانه اقتصادی را طرح‌ریزی کند که در مراحل آخر خود قرار دارد و سامانه پورتال ارزی را نیز در دست تدوین قرار دادند که قرار است به بازار و نقل و انتقالات ارز سروسامان بدهند. (لینک خبر)


14:58: عباس مقتدایی نماینده مجلس و سخنگوی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به عنوان بزرگترین تشکل سیاسی اساتید در کشور، با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از جلیلی به عنوان نماینده گفتمانی که می‌تواند مسیر پیشرفت و عدالت و تعالی جامعه اسلامی را هموارتر بکند، اعلام کرده است.

وی تاکید کرد: به همین دلیل کانون دانشگاهیان در همه شهرها و استان‌های کشور اعلام آمادکی خود را برای حمایت از جلیلی اعلام کرده و امیدواریم که دانشگاهیان به عنوان قشر مرجع و فرهیخته جامعه بتوانند در خلق حماسه سیاسی نقش ‌خود را ایفا کنند. (لینک خبر)


14:44: کمیته‌های مختلف ستاد سعید جلیلی مشخص شد. در این ستاد، کمیته‌های دانشگاهیان، نخبگان، استان‌ها و دانشجویی فعال شده و همچنین قرار است امشب در جلسه‌ای، برخی از مسئولان ستادها نیز مشخص شوند.برنامه اقتصادی سعید جلیلی نیز بزودی اعلام خواهد شد. ‌سعید جلیلی همزمان با آغاز فعالیت‌های انتخاباتی با برخی علمای تهران نیز دیدار خواهد داشت.


14:59: مهدی سیدین‌نیا دبیر جبهه پایداری اصفهان در گفت‌و‌گو با ‌تسنیم ‌با اعلام حمایت جبهه پایداری از جلیلی در انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: منتظر اعلام برنامه‌های تلویزیونی کاندیداها بودیم تا برای سفر آقای جلیلی به اصفهان ‌برنامه‌ریزی کنیم.

وی افزود: آقای جلیلی به احتمال قوی در آخر این هفته به اصفهان سفر می‌کنند. (لینک خبر)


15:30: رضا روستا‌آزاد‌ رئیس دانشگاه شریف از مسئولیت خود در کمیته دانشگاهیان ستاد سعید جلیلی خبر داد و گفت: بنده در زمان کاندیداتوری زاکانی این مسئولیت را بر عهده داشتم که در حال حاضر به ستاد جلیلی منتقل شده است.

مسئول کمیته‌ دانشگاهیان ستاد جلیلی با اشاره به همکاری برخی از اساتید با این کمیته‌،‌ افزود: در حاضر در ستاد آقای جلیلی کمیته‌های مختلفی از جمله اساتید، دانشجویان و فرهنگیان فعال شده‌اند.(فارس)


16:42: جمعی از دانش‌آموختگان ادوار مختلف دانشگاه امام صادق(ع) با صدور بیانیه‌ای از سعید جلیلی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است: ما جمعی از دانش‌آموختگان ادوار مختلف دانشگاه امام صادق(ع) در راستای تحقق این گفتمان(گفتمان مقاومت و حماسه) و ناظر به نیازهای ضروری آن، حمایت خویش را از جناب آقای ‌سعید جلیلی که فردی دارای توانمندی‌های بالفعل ناظر به این گفتمان و استعداد بالقوه بیشتری در راستای عملیاتی نمودن ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... آن می‌باشد، اعلام نموده و ستاد دانش آموختگان حامی ایشان را با استمداد خاضعانه از درگاه ربوبی حضرت حق راه‌اندازی می‌نمائیم تا ان‌شاء‌الله ما نیز با انجام وظیفه و تکلیف خویش، قدمی را در راستای زمینه سازی تحقق دولت کریمه حضرت‌شان ارواحنا فداه برداشته باشیم. (لینک خبر)


17:35: ائتلاف سراسری اساتید و دانشجویان با صدور بیانیه‌ای ‌حمایت خود را از سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

در این بیانیه آمده است: شورای مرکزی این ائتلاف پس از بررسی‌ها و مطالعات و جلسات متعدد در زمینه مقایسه حاضرین در انتخابات حمایت قاطع خود را از دکتر سعید جلیلی در انتخابات آتی اعلام می‌کند و امید واثق دارد حضور جناب آقای دکتر سعید جلیلی به عنوان نماد افتخار، مقاومت و ایستادگی بر مسند ریاست جمهوری اسلامی ایران اهداف و آرمان‌های ذیل را تحقق بخشد. (لینک خبر)


20:55: علی باقری رئیس ستاد انتخاباتی سعیدجلیلی اظهار داشت: کلیه اخبار ستاد انتخاباتی سعید جلیلی از جمله انتصاب‌ها، از طریق اطلاعیه‌های رسمی این ستاد منتشر می‌شود که در سایت حیات طیبه به آدرس DrJalily.com نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

باقری ابراز امیدواری کرد: با همکاری مردم و رسانه‌ها، جشن حماسه سیاسی در 24 خردادماه با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.(لینک خبر)


22:48:سعید جلیلی در گفت‌وگوی ویژه خبری در شبکه دوم سیما در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست‌ خارجی دولتش و نوع رابطه‌اش با کشورهای همسایه و آمریکا گفت: سیاست خارجی در هر کشوری در همه دنیا یک پارادایم اصول و ارزش‌هایی دارد که در چارچوب آن سیاست خارجی را پیگیری می‌کنند. نکات اشتراک این اصول بین کشورها زمینه تعامل و تولید فرصت و همچنین نقاط افتراق آنها موجب تهدید و تقابل می‌شود.

جلیلی ادامه داد: اگر ما بتوانیم سازوکار سیاست خارجی که مهمترین ظرفیت اسلام ناب تولید عزت می‌کند. به عنوان مثال نویسنده مصری نوشته بود که در سال 1979 در ایران انقلاب شد و قدرتهای جهان 34 سال با این کشور مقابله کردند چند ماه جلوتر از آن ما در نظام سلطه هضم شدیم و کمپ‌دیوید را امضا کردیم و عملا متحد رسمی آمریکا شدیم. امروز ایران را با مصر مقایسه کنید آنها امروز ماهواره به فضا می‌فرستند و ما همچنان درگیر نان هستیم.

کاندیدا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مورد دیدگاه اقتصادی خود گفت: یکی از بحث‌هایی که سال‌هاست، مطرح است قطع وابستگی کشور به نفت بوده که همه نیز روی آن تاکید داشتند و قرار بود در پایان برنامه 5 ساله چهارم اجرایی شود و اگر این مورد اجرا می‌شد اینکه برخی بخواهند از ظرفیت فروش نفت ایران استفاده کنند، کاملا منتفی می‌شد و بعضی از موارد در مباحث اقتصادی وجود دارد که اگر به موقع وارد شوید و از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنید و برنامه‌ریزی کنید، بسیاری از تهدیدها از بین می‌رود و فکر نمی‌کنم که هیچ‌کدام از افرادی که کاندیدا شده‌اند بخواهند که این موارد را نفی کنند.

وی افزود: یکی از بحث‌های اساسی که در برنامه دولت وجود دارد، این است که باید به ساختار اجرایی در حوزه اقتصاد سامان داده شود. در حوزه اقتصاد به نظر من یکی از ضرورت‌ها این است که ساختار اداری و اجرایی کشور در حوزه اقتصاد متناسب با ظرفیت‌ها و شرایطی که در آن قرار داریم، باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: ساختار اجرایی و اداری کشور باید به گونه‌ای باشد که اگر مردم قصد مشارکت در حوزه اقتصادی دارند، این ساختار باید مشوق آنها باشد نه اینکه بالعکس باشد. در حال حاضر شاهد این هستیم که آحاد جامعه بیشتر نگران این موضوع هستند که اگر ظرفیتی را به کار بگیرند، ساختار اداری کشور مانع آنها شود و اگر این موارد اجرایی و از آسیب‌‌ها کاسته شود، تهدیدها به فرصت تبدیل می‌شود.(لینک خبر)

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon