۲۸ بیمارستان در سراسر کشور افتتاح می‌شود

28 بیمارستان در سراسر کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: تا پایان تیرماه سال آینده ۲۸ بیمارستان با بیش از ۲ هزار و ۴۷۰ تخت افتتاح می‌شود.

محمد جعفرعلی‌زاده در گفت‌وگو با خبر تسنیم در ارومیه، که در حاشیه بازدید از پروژه توسعه بیمارستان بوکان انجام شد اظهار داشت: امسال بیمارستان‌های زیادی احداث می‌شود و ما در ساخت این بیمارستان‌ها نیازهای جدید را لحاظ می‌کنیم ازجمله اینکه پیش‌بینی احداث تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه ccu  و Icu  است چون بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر با کمبود این نوع تخت مواجه هستیم.

علیزاده بیان کرد: نوع بیماری‌ها، تصادفات و آسیب‌هایی که در مسائل مختلف داریم نشان می‌دهد که در حال حاضر نیاز به تخت مراقبت‌های ویژه داریم و با هماهنگی که با وزارت بهداشت انجام گرفته در تمام بیمارستان‌های جدید به تعداد کافی تخت ها را پیش بینی کرده‌ایم.

وی افزود: در شهرستان بوکان 40 تخت مراقبت ویژه راه اندازی می‌شود که تا سال‌های سال می تواند پاسخگوی نیازهای شهرستان باشد.

علیزاده تصریح کرد: 3 بیمارستان بزرگ در استان‌های مختلف در حال تجهیز هستند و بیمارستان بوکان هم به این لیست اضافه شده است و مهمترین موضوع در این باره بخش انشعابات است و چون بخش قلب بیمارستان موتورخانه است باید قبل از بهره‌برداری بیمارستان 2 تا 3 ماه روشن باشد که با کمک مسئولین استان باید این مسائل حل شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: نیاز به اکیپ‌های اجرایی نیز در توسعه بیمارستان بوکان وجود دارد.

علیزاده از افتتاح بیمارستان اشنویه نیز خبرداد و گفت: فردا مراسم عملیات اجرایی بیمارستان 64 تخت خوابی اشنویه شروع می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع در استان آذربایجان غربی 8 پروژه داریم که 7 پروژه آن بیمارستان با 900 تخت هستند و علاوه بر بوکان 8 بیمارستان در دست احداث در شهرستان‌های خوی، میاندوآب، تکاب، پیرانشهر، سلماس و اشنویه نیز وجود دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: امسال 9 بیمارستان افتتاح شده و در بهمن ماه تجهیز 3 بیمارستان دیگر تمام می‌شود که 2 بیمارستان در سیستان و بلوچستان و یک بیمارستان در استان اصفهان است.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon