تلاش اردوغان برای تعطیلی مدارس گولن در آفریقا

تلاش اردوغان برای تعطیلی مدارس گولن در آفریقا

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهور ترکیه روز گذشته تاکید کرد که قصد دارد مدارسی را که در آفریقا با فتح الله گولن در ارتباط هستند، تعطیل کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تصمیم رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای تعطیلی مدارس مرتبط با فتح الله گولن نشانگر عزم مقام های آنکارا برای باز کردن جبهه تازه ای در مقابله با مخالفان دولت است.

اردوغان بارها گولن و طرفداران وی در دستگاه قضایی و پلیس را به تلاش برای تشکیل دولت موازی و به راه انداختن تحقیقات مربوط به فساد مالی اطرافیان خود متهم کرده است. اردوغان این اقدامات را تلاشی برای برپایی کودتا علیه دولت ترکیه ارزیابی کرده است.

طرفداران گولن، شبکه ای از مدارس را در ترکیه و سراسر جهان از جمله آفریقا اداره می کنند. اردوغان در کنفرانس خبری در آدیس آبابا تاکید کرد: آنها شاید موسساتی آموزشی ایجاد کرده باشند ولی این موسسات آموزشی تعطیل خواهد شد چرا که وزارت آموزش ترکیه خدمات آموزشی مورد نیاز دانش آموزان را تامین خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با هدف منحرف کردن افکار عمومی از پرونده فساد مالی وزرای سابق کابینه و نزدیکان وی سعی کرده است تا با متهم کردن مخالفان دولت به ایجاد دولت موازی، همفکران و حامیان فتح الله گولن را سرکوب کند.

در دسامبر 2013 میلادی تحقیقات مربوط به فساد مالی علیه تعدادی از مقام های ارشد دولت ترکیه از جمله پسران سه وزیر سابق و تجار و بازرگانان بزرگ این کشور را هدف قرار داد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان