مرگ ملک عبدالله به افزایش جهانی قیمت نفت منجر شد

مرگ ملک عبدالله به افزایش جهانی قیمت نفت منجر شد

خبرگزاری تسنیم: یک روزنامه آلمانی در شماره امروز خود از افزایش قیمت نفت جهانی به عنوان یکی از عواقب مرگ "ملک عبدالله" خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "اشتوتگارتر ناخریشتن" آلمان در مطلبی با توجه به مرگ ملک عبداالله پادشاه عربستان سعودی از بالا رفتن قیمت نفت خبر داد.

این روزنامه آلمانی این چنین نوشت که مرگ ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی روی بازار نفت جهانی تاثیراتی داشته و قیمت نفت اندکی افزایش داشته است.

به نوشته این روزنامه آلمانی قیمت یک بشکه ( 159 لیتر) نفت دریای برنت شمال صبح امروز و بعد از مرگ ملک عبدالله 49.44 دلار قیمت داشته که تقریبا دو درصد نسبت به شب قبل با افزایش روبرو شده است.

بر اساس ارزیابی کارشناسان، مرگ ملک عبدالله نا امنی ها درباره چگونگی جهت گیری سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را افزایش می دهد. عربستان سعودی در آخرین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) که در انتهای ماه نوامبر ٢ ١٤ در وین برگزار شد، اعضای سازمان را مجاب کرد تا برای حفظ سهم بازار، تولید نفت اوپک را پایین نیاورند.

 ملک عبدالله بن عبد العزیز که ششمین پادشاه عربستان سعودی است از سال 1982 میلادی 23 سال ولیعهد عربستان بود و از سال 1995 پس از آنکه برادرش «ملک فهد» زمین‌گیر شد، عملا از تمامی اختیارات یک پادشاه برخوردار شد.

عبدالله بن عبدالعزیز در نهایت در سال 2005 پس از مرگ فهد بن عبدالعزیز به جای او بر تخت پادشاهی عربستان تکیه زد و از آن زمان پادشاه عربستان بود.

در حالی که طی یک ماهه اخیر خبرهای ضد و نقیضی از وخیم شدن حال پادشاه عربستان و مرگ او حکایت می‌کرد؛ دفتر پادشاه عربستان سعودی در بیانیه ای که از تلویزیون این کشور پخش شد مرگ ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه این کشور در ساعت یک بامداد (به وقت محلی) را اعلام کرد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان