توطئه‌های اخیر استکبار علیه ایران هوشیاری مسلمانان را می‌طلبد

توطئه‌های اخیر استکبار علیه ایران هوشیاری مسلمانان را می‌طلبد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه خوی گفت: محور قرار گرفتن نظام جمهوری اسلامی برای مبارزان مسلمان احساس خطر جدی می‌کنند از این رو به توطئه‌های متعدد و پیچیده روی می‌آورند که هوشیاری مسلمانان را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری در خطبه اول نماز جمعه این هفته خوی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی موضوع حقوق مؤمن از دیدگاه اهل بیت(ع) را مورد بررسی قرار داد و اظهار داشت: بزرگ شمردن جایگاه مؤمن، یاری رساندن بر وی، خیرخواهی در حق او، عیادت از وی در صورت مریض بودن، حضور در تشییع جنازه او پس از مرگ و حرام شمردن غیبت او از جمله حقوق مؤمن نسبت به برادران دینی خود از دیدگاه اهل بیت(ع) است که خداوند روز قیامت از آنها بازخواست خواهد کرد.

خطیب جمعه خوی با اشاره به 8 ربیع الثانی روز میلاد امام حسن عسگری(ع) و تبریک آن به امام عصر(عج) و نمازگزاران جمعه گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته زندگی امام حسن عسگری(ع) ارتباط مکاتبه‌ای با شیعیان در مناطق مختلف بوده که موضوعات متعدد و مبتلا به را به آنان یادآوری و توصیه می‌فرمودند.

وی تصریح کرد: این ارتباط چنان بود که در یکی از نامه‌های خود به علی بن بابویه پدر بزرگوار شیخ صدوق، رعایت تقوا، اقامه نماز، پرداخت زکات، فرو بردن خشم، تلاش در رفع نیاز برادران دینی، فراگیری احکام دینی، امر به معروف و نهی از منکر، شکیبایی در برابر مشکلات و انتظار فرج را توصیه می‌فرمایند که در واقع توصیه به عموم شیعیان در طول تاریخ است.

شکوری با اشاره به چند موضوع و اتفاق سیاسی اخیر در منطقه و جهان از قبیل پایین آوردن 60 درصدی قیمت نفت، توهین به پیامبر بزرگوار اسلام در فرانسه، تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه و شهادت 6 نفر از اعضای حزب الله موضع گیری‌های سخیف آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، حمایت تسلیحاتی استکبار از داعش و استمرار بازداشت و محاکمه دبیر کل جمعیت الوفاق در بحرین، ابعاد هر یک این موضوعات را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: چند نتیجه مهم از این توطئه‌ها برداشت می‌شود و آن اینکه غربیان و حاکمان مستبد و مرتجع عرب منطقه از قدرت اسلام و مسلمانان، بیداری اسلامی، محور قرار گرفتن نظام جمهوری اسلامی برای مبارزین مسلمان احساس خطر جدی می‌کنند از روی به توطئه‌های متعدد و پیچیده می‌آورند که هوشیاری مسلمانان را می‌طلبد.

امام جمعه خوی با به مناسبت های بهمن ماه گفت: ماه بهمن یادآور خاطرات شیرین دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران است از جمله بازگشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی به ایران، استقبال تاریخی ملت ایران از رهبر خود، سخنرانی تاریخی امام در بهشت زهرا، تعیین دولت موقف، بیعت تاریخی همافران ارتش با امام و در نهایت پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران روز 22 بهمن سال 58 و استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

شکوری با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: رهبر انقلاب در بیان علت مخاطب مستقیم قرار دادن جوانان کشورهای غربی به دو مطلب اساسی اشاره دارند یکی اینکه در قلب آنان حس حقیقت جویی زنده تر است و دیگر اینکه سیاستمداران و دولت مردان غربی بصورت آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از جمله درخواستها و پیام‌های مهم نامه مقام معظم رهبری این است که از جوانان غربی درخواست شده تا تلاش کنند شناختی مستقیم از دین مقدس اسلام داشته باشند و اجازه ندهند دین اسلام با اغراض و اهداف آلوده شناسانده شود و تروریست‌های تحت استخدام حاکمان غربی بعنوان نمایندگان اسلام معرفی شوند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon