جشنواره فیلم عمار خلاء فرهنگی در حوزه سینما را پر کرد

جشنواره فیلم عمار خلاء فرهنگی در حوزه سینما را پر کرد

خبرگزاری تسنیم: دبیر اکران مردمی جشنواره فیلم عمار با اشاره به ضرورت‌های فرهنگی کشور گفت: جشنواره فیلم عمار در حوزه سینما و فیلم توانست خلاء فرهنگی در حوزه فیلم و سینما را پر کند.

حاج صادق آهنگران در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اهواز، در پاسخ به این پرسش که جشنواره مردمی فیلم عمار توانست خلاء فرهنگی در حوزه فیلم و سینما را پر کند، اظهار داشت: حوزه فرهنگ حوزه گسترده‌ای است و این جشنواره در حوزه سینما و فیلم توانست موفق عمل کند.

وی با تاکید بر اثرگذاری جشنواره‌های مردمی مانند جشنواره فیلم عمار افزود: با توجه به گستردگی بخش‌های فرهنگی جشنواره‌های مشابهی باید در حوزه‌های مختلف مانند تئا‌تر هم تشکیل شود.

دبیر اکران‌های مردمی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه این جشنواره می‌تواند هنر ارزشی انقلاب را نشر و گسترش دهد، عنوان کرد: با توجه به افزایش استقبال در پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار باید بتوانیم تشکیلات موجود را ساماندهی کنیم تا بتوانیم جوابگوی استقبال هنرمندان ارزشی و مردم باشیم.

وی گفت: در حقیقت جشنواره مردمی فیلم عمار یک جبهه فرهنگی است و هرچه این جبهه گسترش پیدا کند در جنگ نرم با دشمن موفق‌تر عمل می‌کند.

آهنگران در پاسخ به این پرسش که چرا برخی معتقد به جنگ نرم نیستند، بیان کرد: این افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ دسته نخست کسانی که در فتنه 88 زیر چتر دشمن بودند و به دنبال تغییر نظام یا تغییر تفکر استکبارستیز نظام اسلامی هستند.

وی افزود: البته منظور من با فریب خوردگانی نیست که از روی سادگی به سران فتنه اعتماد کردند؛ بلکه آنها افرادی هستند که برای رسیدن به مقاصد خود، جنگ نرم دشمنان را توهم معرفی می‌کنند.

دبیر اکران‌های مردمی پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار داشت: دسته دوم کسانی هستند که ممکن است دلسوز باشند اما متاسفانه این دسته مطالعه کمی دارند.این افراد باید حرکات دشمن را پیگیری کنند و در صورت مطالعه گام‌های دشمن به این نتیجه می‌رسند که این جنگ از جنگ تحمیلی هم سنگین‌تر است.

آهنگران با بیان اینکه تاریخ پر از اشتباهات و غفلت خواص است، گفت: نباید در این جنگ که مقام معظم رهبری آن را شبیخون فرهنگی می‌نامند، غفلت کنیم و گرنه آسیب می‌خوریم.

وی بیان کرد: افزایش میزان طلاق، میزان استفاده مردم از ماهواره و برخی از معضلات اجتماعی همه از علائم جنگ نرم است؛ مردم جنگ نرم را درک کرده‌اند و امیدواریم برخی خواص نیز متوجه اهمیت موضوع شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon