زمین لرزه صبح امروز «هریس» خسارات نداشت

زمین لرزه صبح امروز «هریس» خسارات نداشت

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده زلزله ۴.۴ درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهر زرنق از توابع شهرستان هریس خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، شبکه لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران بامداد روز شنبه اعلام کرد: زلزله ای به بزرگی 4.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین  ریشتر  حوالی شهر  زرنق  از توابع شهرستان هریس در استان آدربایجان شرقی را لرزاند.

این زلزله به عرض جغرافیایی 38.88 و طول جغرافیایی 47.49 به عمق هشت کیلومتر رخ داده است. این زلزله در سه کیلومتری زرنق در پنج کیلومتری کلوانق و هفت کیلومتری مهربان رخ داده است.

زمین لرزه دیگری 12 دقیقه بعد ساعت 4.59 دقیقه بامداد به قدرت 3.1 ریشتر زرنق در شهرستان هریس را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری رخ داده است. این زلزله در پنج کیلومتری کلوانق، هشت کیلومتری زرنق و 9 کیلومتری بخشایش رخ داده است. این دو زمین لرزه در تبریز نیز احساس شد و این شهر نیز لرزید. 

خلیل ساعی مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: براساس اطلاعات به دست آمده زلزله 4.4 درجه در مقیاس امواج درونی زمین ریشتر شهر زرنق از توابع شهرستان هریس خسارت جانی و مالی به دنبال نداشته است.

وی گفت: از زمان وقوع حادثه تمام نیروهای امدادی منطقه و گروه امداد و نجاتی از استان در حال پایش منطقه و بررسی خسارات و مشکلات ناشی از زلزله هستند که خوشبختانه گزارشی در این زمینه دریافت نشده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon