بحرین گرفتار نفاق حکومت‌های آل‌سعود و آل‌خلیفه شده است


بحرین گرفتار نفاق حکومت‌های آل‌سعود و آل‌خلیفه شده است

خبرگزاری تسنیم: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بحرین گرفتار نفاق حکومت‌های آل‌سعود و آل‌خلیفه شده است گفت: این حکومت‌های ضعیف با وابستگی به غرب و استعمارگران می‌خواهند بر شیعه غلبه کنند و جلوی نفوذ اسلام ناب را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه آذربایجان غربی اظهار داشت: کشور بحرین سابقه درخشانی در صدر اسلام داشت و در طول تاریخ علمای بزرگی نیز داشته است اما امروز این کشور گرفتار آل‌خلیفه و آل‌سعود شده است.

وی افزود: تکیه‌گاه این حکومت‌های ضعیف به نفاق و کفر است و با وابستگی به غرب و استعمارگران می‌خواهند، بر اسلام و شیعه غلبه کنند و جلوی نفوذ اسلام ناب را بگیرند؛ امروز با به وجود آوردن داعش و بوکوحرام به جنگ اسلام آمده‌اند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: امروز عالمی که فقیه و هوشیار باشد می‌تواند تأثیرگذار باشد و با بصیرت دادن به مردم توطئه‌های دشمنان را خنثی کند.

وی خطاب به طلاب گفت: هر کدام از شما چراغ روشنی برای آینده خواهید بود. خدا در شما استعدادهای فراوانی قرار داده اگر به خوبی از این استعداد بهره ببرید به جایگاه بلند علمی خواهید رسید.

مرجع تقلید شیعیان مجاهدین و علما را دو قشر تأثیرگذار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اخلاص، اراده قوی، همّت و نظم از ضروریات طلبگی است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انسان تنبل و بی‌اراده نه تنها مفید برای جامعه نیست، بلکه نمی‌تواند به جایگاه علمی مناسبی برسد اظهار داشت: فقیهان و بزرگان دین در گذشته با داشتن این عناصر به درجات علمی بالایی رسیده بودند و از این طریق خدمات شایسته‌ای به اسلام کردند.

وی گفت: ادبیات عرب، علوم پایه حوزه است. باید طلبه بر ادبیات عرب مسلط باشد تا بتواند روایات را به درستی استخراج کند و اگر طلبه بر علوم پایه تسلط نداشته باشد، نمی‌تواند قلم رسا و بیان قوی داشته باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طلاب لازم است از اساتید اخلاقِ که توانسته‌اند مراتب اخلاقی را در خود تجلی دهند، بهره ببرند. وجود این گونه اساتید برای ترقی و پرورش طلاب در حوزه ضروری است.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: سحری خیزی از دیگر اصول طلبگی است و بعضی از علمای گذشته طلابی که سحر خیز نبودند را تعلیم نمی‌دادند و درس دادن به آن‌ها را برای خود حرام می‌دانستند و این موضوع بیانگر اهمیت نماز شب در بین حوزویان است.

وی افزود: امام خمینی (ره) یکی از عالمان فرهیخته، شایسته، متعهد، دارای اراده قوی، جدی و منظم بود که توانست با حرکت بی‌نظیرش تزلزلی بزرگ در ارکان حکومت غربی‌ها و ایادی آن‌ها در منطقه ایجاد کند و با حرکت خود سبب بیداری مردم دنیا در برابر ظالمان و استعمارگران شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon