هوشمندسازی مدارس هوشمندانه می‌شود

هوشمندسازی مدارس هوشمندانه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تأسیس مرکز داده آموزش وپرورش و استقرار تمام اطلاعات این وزارتخانه در این مرکز، گفت: هوشمندسازی هوشمندانه مدارس به عنوان یک اقدام مهم مدنظر است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم افتتاح مرکز داده وزارت آموزش وپرورش، اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش ویژه‌ای در کشور دارد و یکی از کارکردهای اصلی آن تربیت نیروی انسانی و تأمین سرمایه انسانی کشور است.

وی افزود: هرگونه فرهن‌گسازی و ایجاد رفتار جدید در مردم از آموزش و پرورش آغاز می‌شود و از این نظر این وزارتخانه یک نقش ممتاز را ایفا می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امروز مرکز داده‌های این وزارتخانه افتتاح شد، گفت: این مرکز در جهت ارائه سرویس بهتر، تحلیل اطلاعات و استفاده از داده‌ها و کمک به مدیریت بهتر در آموزش و پرورش نقش ایفا می‌کند.

فانی تصریح کرد: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین نهاد دولتی به این مرکز به شدت نیاز داشت و با تأسیس مرکز داده‌ها تمام اطلاعات ادارات آموزش و پرورش در32 استان‌کشور، دانشگاه فرهنگیان و 100 پردیس این دانشگاه، دانشگاه شهید رجایی و واحدها و معاونت‌های مختلف وزارتخانه در یکجا متمرکز می‌شود که امیدواریم این اطلاعات در سلامت و با بهترین حالت نگهداری و استفاده شود.

وی بیان کرد: ارتباط ما با وزارت ارتباطات در دو حوزه مدیریتی و دانش آموزی خلاصه می‌شود. هم اکنون 105 هزار مدرسه در کشور داریم که این مجموعه وسیع اگر توسط سیستم‌های اطلاعاتی مدیریت نشوند کارآیی لازم را ندارند در حوزه مدیریت آموزش و پرورش و انسجام اطلاعات نیاز جدی داریم تا پیش از گذشته سیستم‌هایی را که در آموزش و پرورش فعال است به هم وصل کنیم و از این داده‌ها به بهترین وجه استفاده کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: حوزه مهم دیگر بحث دانش آموزی است، دانش آموزان در مدراس کشور از طریق IT و ICT به عنوان دانش برای کسب مهارت‌های لازم باید آموزش ببینند و در مدارس توسط اطلاعاتی که ITوICTدر اختیار آنها قرار می‌دهد تحت آموزش های الکترونیک قرار بگیرند.

فانی با اشاره به تأسیس و تقویت پست الکترونیک دانش آموزان و هوشمندسازی مدارس عنوان کرد: هوشمندسازی هوشمندانه مدارس اقدام بسیار مهمی است و باید بتوانیم از فناوری های جدید در آموزش دانش آموزان استفاده کنیم. همچنین تقویت آموزش الکترونیک به ویژه در مناطق دورافتاده کشور با توجه به پراکندگی جمعیت دانش آموزی اقدام مهمی است.

وی گفت: تقویت شبکه رشد آموزش و پرورش، تقویت پرتال مدارس و استفاده معلمان از فناوری‌های نوین مدنظر است. هم اکنون یک میلیون معلم در کشور پراکنده هستند و امکان آموزش آنها به صورت سنتی و متمرکز تقریبا محال است. بنابراین می‌توان از فضای مجازی برای آموزش معلمان استفاده کرد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت تهیه پیوست فرهنگی در استفاده از فناوری‌های نوین افزود: همراه با استفاده از فناوری باید ابعاد فرهنگی آن نیز مدنظر قرار بگیرد تا به صورت سالم و در راستای فرهنگ ایرانی و اسلامی از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon