نشست تخصصی توسعه و مشارکت‌های مردمی رسانه در رشت برگزار شد


نشست تخصصی توسعه و مشارکت‌های مردمی رسانه در رشت برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: نشست تخصصی توسعه و مشارکت‌های مردمی رسانه با حضور نمایندگان رسانه‌های گیلان در رشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان صبح امروز در سومین پنل تخصصی توسعه و مشارکت‌های مردمی رسانه و مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه امروز ادبیات رسانه‌ای تغییر کرده و واژه‌های جدیدی وارد ادبیات رسانه‌ها شده است، اظهار داشت: در چند سال اخیر واژه ژئو مدیا اضافه شده که به معنای جغرافیای رسانه‌ای بر محور تولید محتوا است.

حسن ظهیری با بیان اینکه اندازه و برد موج برنامه‌ها جغرافیای ما است، افزود: برندهایی بر روی بیلبردهای و تابلوهایی شهر در حوزه اقتصادی می‌بینید که امروز برای افراد جامعه باور شده‌اند و افکار عمومی را از لحاظ برتر بودن کیفیت در دست دارد.

وی گفت: امروز دیگر نیازی به هزینه کردن کلان کشورها نیست و با رسانه و امپراطوری افکار عمومی شرکت‌ها به اهداف خود می‌رسند.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان با تاکید بر اینکه رسانه‌ای موفق است که بتر سخن بگوید، خاطرنشان کرد: در زمان نبی‌اکرم در جنگ احد مشترکین با خود بت‌هایی آورده بودند و شروع به شعار دادن کردن در اینجا نبی مکرم اسلام می‌توانست دستور تیراندازی و مقابله بدهد اما پاسخ آنها را با شعاری جامع داد.

حسن ظهیری با بیان اینکه رسانه‌ها برای استخدام افکار عمومی فعالیت می‌کنند، افزود: باید ظرافت‌های لازم در کار خبر را به کار برد زمان و تداوم و استمرار از اموری است که در فرهنگ‌سازی در اموری مانند وقف، زکات  باید مورد توجه باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر تداوم نباشد اثر موج ایجاد شده از بین می‌رود، تصریح کرد: باید جلوگیری از شکست تبلیغاتی باید به نکات مهمی توجه شود و باید باز خوردهایی که در تبلیغات است مورد توجه باشد.

قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: برای نافذ بودن پیام باید شناخت مخاطب و ایجاد ارتباط با آن مورد توجه باشد و باید قالب‌های متنوعی ایجاد تا مخاطب خود را جذب کنیم و رسانه‌ای نافذ است که قالب‌های متنوع در آن قابل اجرا باشد و ایجاد برنامه در قالب مستند و نمایش برای ایجاد فرهنگ‌سازی باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon