نصب چهارمین سکوی فاز ۱۲ پارس جنوبی به بعد از سال ۹۴ موکول شد

نصب چهارمین سکوی فاز 12 پارس جنوبی به بعد از سال 94 موکول شد

خبرگزاری تسنیم: مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های نفت و گاز پارس گفت: نصب چهارمین سکوی دریایی برای تولید گاز از فاز ۱۲ پارس جنوبی مد نظر قرار گرفته که البته انجام آن به بعد از سال ۹۴ موکول می شود.

سیدمرتضی الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: تاکنون سه سکوی فاز 12 پارس جنوبی به منظور بهره برداری 75 تا 81 میلیون مترمکعبی گاز ترش از مخزن این فاز در محل مورد نظر نصب شده که در حال حاضر بهره برداری کامل از این سه سکو در برنامه های اولویت دار وزارت نفت قرار دارد.

وی افزود: نصب چهارمین سکو نیز برای این فاز مد نظر قرار گرفته که البته به بعد از سال 94 موکول می شود.

مدیر برنامه‌ریزی و کنترل طرح‌های نفت و گاز پارس تصریح کرد: در حال حفاری یکسری چاه اکتشافی هستیم تا مناسب ترین مکان برای نصب سکوی چهارم را تعیین کنیم.

به گزارش تسنیم، 9 سال پیش که قرارداد طرح‌ توسعه‌ فاز 12 پارس جنوبی منعقد شد، فشار مخزن این فاز بیش از امروز بود و در این 9 سال با برداشت بی وقفه قطر، فشار گاز مخزن فاز 12 افت کرده است.

کارشناسان صنعت نفت کشور که احتمال می دهند در سالهای آینده با افت بیشتر فشار گاز در مخزن این فاز، بهره برداری کامل از ظرفیت 3 سکوی نصب شده آن، تحت تأثیر قرار گیرد؛ ساخت چهارمین سکو را با عنوان سکوی D فاز 12 در برنامه قرار داده اند.

پیگیری خبرنگار تسنیم از مهندسان در حال کار بر روی سکوهای فاز 12 حاکی از این است که علاوه بر کاهش افت فشار گاز، با نصب چهارمین سکو در فاز 12 ، ظرفیت برداشت از مخزن میدان مشترک پارس جنوبی افزایش می یابد چرا که گاز در مخزن پارس جنوبی در لایه های مختلفی قرار دارد که هنوز برای بهره برداری از لایه های زیرین پتانسیل های توسعه ای بالقوه ای وجود دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه