نیازمند تصویب قوانینی برای بازخواست افراد مسئول در شکنجه‌ها هستیم + فیلم

نیازمند تصویب قوانینی برای بازخواست افراد مسئول در شکنجه‌ها هستیم + فیلم

خبرگزاری تسنیم: به‌گفته عضو مجلس نمایندگان آمریکا، دیوان عالی این کشور زمینه نفوذ بیش از پیش شرکت‌های اقتصادی بر سیاست‌مداران شده است به‌گونه‌ای که این افراد بیش از اینکه نماینده خواسته‌های مردم عادی باشند، دنباله‌روی خواسته‌های این شرکت‌ها هستند.

«کیت الیسون» عضو مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت مینه‌سوتا که در تجمعی اعتراضی علیه اتاق بازرگانی این کشور در واشنگتن حضور یافته بود در گفتگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری تسنیم در این شهر گفت: پنج سال پیش دیوان عالی آمریکا  حکمی را صادر کرد که شرکت‌های اقتصادی می‌توانند در کارزارهای سیاسی مشارکت کنند، و از این طریق کارزارهای سیاسی هزاران هزار دلار از شرکت‌های اقتصادی دریافت کردند. در نتیجه آن نامزدهای انتخاباتی دیگر نه به‌دنبال منافع مردم که به‌دنبال منافع شرکت‌ها هستند. بنابراین آنچه ما امروز به‌دنبال انجام آن هستیم، درخواست برای ایجاد یک حرکت و جنبش سیاسی به‌منظور پایان بخشیدن به این نوع از مشارکت‌های مالی در کارزارهای سیاسی است. به‌دنبال این هستیم که با به حرکت واداشتن مردم، شرکت‌ها را مجبور کنیم به کاری که باید انجام دهند مشغول باشند، همچون تولید محصولات، ارائه خدمات، تولید ثروت و ... این کار آنها است، آنها کنشگران سیاسی نیستند، این در حالی است که آنها به‌دنبال به تصویب رساندن قوانین و مقرراتی هستند تا موضوعات (بودجه‌های) سلامت، ایمنی و مواردی این‌چنین را تضعیف کند. در این شرایط ما به‌دنبال تقویت دموکراسی هستیم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد نقش سنا و کنگره در این مسئله گفت: ما باید در این زمینه به توافقی دست یابیم. برخی اعضای کنگره فکر می‌کنند که نقش‌آفرینی شرکت‌ها در کارزارهای سیاسی بدون اشکال است. اما برخی‌ها وجود دارند که با این امر موافق نیستند، افرادی مانند من. به همین علت است که من اینجا و کنار مردم حضور یافته‌ام، زیرا آنها خواسته درستی دارند، به‌دنبال این هستند که در مقابل خواسته‌های شرکت‌ها، صدایشان شنیده شود.

الیسون در ادامه نیز در مورد گزارش کمیته منتخب اطلاعاتی سنای این کشور در مورد برنامه بازجویی و شکنجه سازمان سیا گفت: ما نیازمند برگزاری جلسات استماع و ادای توضیحی (از سوی مقامات و افراد مرتبط) در این موضع، همچنین تصویب قوانین و مقرراتی نه تنها برای ممنوعیت کامل شکنجه که برای بازخواست اقدامات افراد مسئول در این زمینه هستیم. من فکر می‌کنم در سنا همچنان افرادی حضور دارند که در این زمینه نگرانی و دغدغه‌ دارند.

لازم به ذکر است که طی این تجمع اعتراضی، صدها نفر از مردم شهر واشنگتن مقابل اتاق بازرگانی آمریکا تجمع و به سیاست‌های این نهاد اعتراض کردند. گروه "شهروندان متحد" این تجمع را به‌دلیل روابط اتاق بازرگانی و انتخابات این کشور برگزار کردند. تظاهرات کنندگان خواستار عدم نفوذ نهادهای مالی این کشور بر روند انتخابات شدند.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان