۲۱ هکتار زمین برای شهرک صنوف آلاینده مریوان جانمایی شد

21 هکتار زمین برای شهرک صنوف آلاینده مریوان جانمایی شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس صنعت و معدن استان کردستان گفت: در مریوان زمینی به مساحت ۲۱ هکتار برای شهرک صنوف آلاینده در نظر گرفته شده اما در زمینه واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی دچار مشکل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به این که انتقال صنوف مزاحم به خارج از شهرها دغدغه مدیران و اصناف در کردستان است اظهار داشت: ساماندهی صنوف آلاینده از ضروریات استان کردستان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی درباره شهرک‌های در نظر گرفته شده برای صنوف آلاینده در شهرستان‌های استان گفت: واگذاری زمین در شهرک‌های صنوف آلاینده بر عهده اتحادیه‌ها و مدیریت آن بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در مریوان زمینی به مساحت 21 هکتار برای آن در نظر گرفته شده  اما در زمینه واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی دچار مشکل هستیم.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت درباره شهرک های صنوف آلاینده در سایر شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: شهرک صنوف آلاینده در شهرستان قروه از وضعیت بهتری نسبت به سایر شهرها برخوردار است و تاکنون 5 اتحادیه برای انتقال اقدام کرده‌اند.

وی درباره مشکلات شهرک های صنوف آلاینده در شهرهای استان کردستان افزود: تاسیسات زیربنایی از جمله مشکلات عمده این گونه شهرک‌ها در استان  است که حل این مشکلات نیازمند توجه و مساعدت نهادهای خدمات رسان است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کردستان هم در این جلسه با یادآوری اعتبارات صندوق توسعه ملی در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری گفت: 55 طرح به مبلغ 300 میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن در بانک‌های عامل پذیرش شده است.

وی تعداد طرح های پذیرش شده در بخش کشاورزی را نیز 121 طرح به مبلغ 110 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعداد طرح های پذیرش شده در بخش گردشگری نیز 40 طرح به مبلغ 183 میلیارد تومان است که در مجموع طرح های هر سه بخش کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری 216 طرح به مبلغ 595 میلیارد تومان است.

نیاز یعقوبی درباره مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری گفت: فراهم نکردن وثیقه خارج از طرح، فراهم نشدن شرایط بانکی برای متقاضیان و صورت های مالی حسابرسی از جمله مشکلات طرح های سرمایه گذاری در استان است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon