میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۱ سال است


میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای 21 سال است

خبرگزاری تسنیم: معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی گفت: میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای ۲۱ سال است و این مسئله سبب افزایش احتمال خطر سوانح هوایی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، احمد مجیدی در آیین تودیع و معارفه مدیر کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود با تاکید بر اینکه میانگین عمر هواپیماهای کشور بالای 21 سال است و این مسئله سبب افزایش احتمال خطر سوانح هوایی در کشور می‌شود، اظهار داشت: زمانی که با هواپیماهای قدیمی اقدام به پرواز می‌کنیم باید ریسک خطای انسانی و سوانح ناشی از آن را بپذیریم.

وی با اشاره به اینکه 245 هواپیما در فرودگاه های کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد تنها 140 هواپیما قادر به پرواز هستند و مابقی به دلیل فرسودگی و عمر زیاد زمینگیر هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه آمار تلفات سوانح هوایی در مقابل آمار فوتی‌های تصادفات جاده‌ای بسیار کم است، تصریح کرد: آموزش در مدیریت بحران اجتناب ناپذیر است و همه باید یاد بگیریم چگونه می‌توان التهاب جامعه را کاهش داد و آسیب‌ها را به حداقل رساند.

وی با اشاره به اینکه راه آهن یکی از کم خطر و پردرآمدترین سامانه حمل و نقل در کشور است، افزود: 10 هزار و 500 کیلومتر خطوط ریلی در حال حاضر در کشور وجود دارد.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در چشم انداز 1400 ایجاد سالی یک هزار کیلومتر ریل در کشور دیده شده است، عنوان کرد: یک هزار و 700 واگن در بخش ریلی فعالیت دارند که 700 واگن آن فرسوده است و باید واگن های جدید به این بخش اضافه شود.

به گفته مجیدی، در حال حاضر بیش از 34 میلیون تن بار توسط سامانه ریلی در کشور جابه‌جا می‌شود و باید تلاش کنیم جابجایی بار را به شش برابر یعنی 200 تن در سال در بخش ریلی کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به برقی کردن راه آهن دو بانده تهران – مشهد تصریح کرد: برقی شدن راه آهن تهران - مشهد با سرعت 200 کیلومتر در ساعت یکی از بزرگترین فعالیت های بخش حمل و نقل در کشور است.

معاون امور دولت و مسئول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: متاسفانه حساسیت مسئولان روی تصادفات جاده ای کمتر از دیگر سوانح حمل و نقل است این در حالی است که آمار تلفات در سوانح جاده ای به مراتب بیشتر از دیگر سوانح است.

مجیدی تاکید کرد: حوادث و تصادفات چالش عمده در مسائل جاده ای و حمل و نقل است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

به گزارش تسنیم در این مراسم با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تقدیر از تلاش های منوچهر رحمانی، عبدالمجید نژاد صفوی به عنوان مدیر کل جدید راه و ترابری استان سمنان معرفی شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon