شهرداری‌های گیلان در توسعه کتابخوانی مشارکت می‌کنند


شهرداری‌های گیلان در توسعه کتابخوانی مشارکت می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان کتابخانه‌های عمومی را به عنوان مراکز مهم فعالیت‌های فرهنگی و نیازمند توجه مسئولان به ویژه شهرداری‌ها دانست و گفت:شهرداری‌های گیلان در توسعه کتابخوانی مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،  امیر محمدپور گیلانی بعد از ظهر امروز در دیدار با شهردار لاهیجان، با قدرانی از شهرداری و شورای شهر لاهیجان، اظهار داشت: شهرداری‌ها و شوراها در کیفیت بخشی به خدمت‌رسانی کتابخانه‌های عمومی نقش موثر و مهمی دارند.

وی، کتابخانه‌های عمومی را به عنوان مراکز مهم فعالیت‌های فرهنگی و نیازمند توجه مسئولان به ویژه شهرداری‌ها دانست و افزود: کتابخانه یکی از مراکز هزینه کرد برای سرمایه‌گزاری در مسیر توسعه فرهنگی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با تقدیر از شهردار لاهیجان به منظور تلاش در پویایی و ارتقاء جایگاه کتابخانه‌های عمومی این شهر، گفت: نهادهای مختلف باید در زمینه توسعه فرهنگ مطالعه  و ارتقاء فضای کتابخانه‌ها مشارکت داشته باشند.

محمدپور گیلانی با تاکید بر ادامه همکاری متقابل با دستگاه‌های فرهنگی گیلان، تصریح کرد: قصد داریم یک همگرایی فرهنگی میان دستگاه‌ها در استان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به بهبود وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان، خاطرنشان کرد: کتاب، کتابخانه و کتابدار در این مجموعه سه ضلع مثلثی هستند که باید به جامعه‌ای کتابخوان منتهی شوند و این امر بدون همکاری کتابداران محقق نمی‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به برنامه‌های مدیریت این نهاد، خاطرنشان کرد:  توجه به جایگاه کتابداران از اهمیت زیادی برخوردار است و رشد شاخص‌های مطالعه بدون حضور و کمک کتابداران امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon