رصدخانه کوشیار در گیلان ساخته می‌شود


رصدخانه کوشیار در گیلان ساخته می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: رصدخانه کوشیار گیلانی در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۱۰۰متر مربع ساخته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مظفر نیکومنش‌نودهی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و اداری شهرداری رشت اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرداری باید در اولویت‌ برنامه‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ساختمان جدید شهرداری مشتمل بر دو بخش اداری و فرهنگی است، افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 4 هکتار و زیر بنای 13هزار و 500متر مربع طراحی شده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه احداث پروژه مجتمع فرهنگی و اداری شهر رشت باید تسریع شود، گفت: حداقل می‌توان در کمترین زمان ممکن آمفی‌تئاتر آن را تکمیل و مورد استفاده بهینه قرار داد و برای شهرداری درآمدزایی کرد.

نیکومنش‌نودهی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 65 درصدی احداث پروژه مذکور، تصریح کرد: پروژه مجتمع فرهنگی و اداری شهر رشت در هشت طبقه و دو بلوک اداری و فرهنگی و خدماتی احداث شده است.

وی با بیان اینکه رصدخانه کوشیار گیلانی در زمینی به مساحت یک‌هزار و 100متر مربع ساخته می شود، افزود: این رصدخانه دارای دو گنبد برای رصد آماتور و حرفه‌ای است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به ویژگی‌های رصدخانه گیلان گفت: قطر گنبد آماتور 5 متر و قطر گنبد آسمان‌نما 9متر  بوده و رصدخانه کوشیار گیلانی و مجتمع فرهنگی و آموزشی رشت تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نیکومنش‌نودهی با بیان اینکه مجتمع فرهنگی و تفریحی نیز از بخش‌های رصدخانه گیلان در رشت است، تصریح کرد: 26 آلاچیق، کافی‌نت، آمفی‌تئاتر، 20 سوئیت اقامتی از دیگر بخش‌های مجتمع فرهنگی پژوهشی گیلان است.

وی خاطرنشان کرد: پروژه رصدخانه و آسمان نمای کوشیار گیلانی که در منطقه عینک رشت به یکی از نقطه‌های فرهنگی و آموزشی شهر رشت تبدیل می‌شود و جنب تالاب عینک رشت در حال ساخت است که کار عملیاتی آن رو به پایان است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon