سمنان به قطب فرهنگی و مذهبی کشور تبدیل می‌شود


سمنان به قطب فرهنگی و مذهبی کشور تبدیل می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار سمنان با اشاره به وجود ۳۷ امام زاده در شهرستان سمنان گفت: وجود بقاع متبرکه این شهرستان فرصت مناسبی برای تبدیل سمنان به قطب فرهنگی و مذهبی کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسینم از سمنان به نقل از روابط عمومی فرمانداری سمنان، حسن سعدالدین در نشست بررسی راهکارهای جذب گردشگری مذهبی اظهار داشت: شهرستان سمنان در معرفی آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی (ع) برادر امام رضا (ع) و امامزادگان و پیغمبران سام النبی و لام النبی دو پیغمبر مدفون در شهرستان سمنان کار کرده است.

وی افزود: دو پیامبر لام النبی و سام النبی در منطقه پیغمبران سمنان محل زیارت و رجوع بسیاری از مردم سمنان و دیگر شهرها و استانهاست.

سعدالدین با بیان اینکه شهرستان سمنان توان بزرگی برای تبدیل این شهرستان به قطب فرهنگی و مذهبی در کشور است، گفت: متاسفانه تاکنون بواسطه بی توجهی به زیرساخت های لازم برای معرفی این اماکن متبرکه و به ویژه آستان مقدس امامزاده یحیی بن موسی الکاظم (ع) برادر امام رضا با تعامل و همکاری متولی و دستگاه های ذیربط و به ویژه اداره اوقاف و امور خیریه سال 94 سال معرفی حرم چهارم اهل بیت به شیعیان و زائران علی بن موسی الرضا (ع) در شهرستان سمنان است.

فرماندار سمنان با اشاره به جایگاه والای امامزادگان در قلوب مردم و مومنان شهرستان سمنان عنوان کرد: فراهم شدن زمینه اسکان مسافران در این شهرستان نیاز به اطلاع رسانی بیشتر در کشور دارد.

وی خواستار تدوین برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی از جمله همایش های استانی و کشوری در معرفی امامزادگان شهرستان شد و تصریح کرد: وجود 17 امامزاده در منطقه محلات سمنان که معروف به«بقیع عجم» در محدوده ای کوچک توان بزرگی در جذب گردشگر مذهبی است.

به گفته وی، برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در ایام تعطیلات نوروزی و در طول سال می تواند در معرفی این اماکن تاثیرگذار باشد.

سعدالدین تصریح کرد: در اجرای منویات مقام معظم رهبری در تبدیل اماکن متبرکه به قطب های فرهنگی به دنبال شناسایی و معرفی توانمندی های موجود در امامزادگان شهرستان سمنان هستیم.

در این نشست همکاری بیشتر اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با هیئت امنای امامزادگان سمنان در اجرای طرح های عمرانی امامزاده ها، تشکیل کمیته اطلاع رسانی و معرفی امامزادگان سمنان، پیش بینی بودجه اطلاع رسانی در ادارات مرتبط و به ویزه در شورای شهر سمنان، برگزاری جشن ها و مراسم مذهبی با محوریت امامزادگان، برگزاری همایش ملی معرفی امامزاده یحیی (ع) سمنان با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و آمادگی امامزادگان در میزبانی از زائران و مسافران نوروزی مصوب شد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon