برخورد قانونی با استخدام‌های بی‌ضابطه در شهرداری‌های کردستان

برخورد قانونی با استخدام‌های بی‌ضابطه در شهرداری‌های کردستان

خبرگزاری تسنیم: استاندار کردستان گفت: در شهرداری‌های کردستان استخدام‌‌های بی‌ضابطه بسیاری صورت گرفته و این کار سبب شده بخش عمده‌ای از منابع مالی شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان شود که این تخلف در حال پالایش بوده و برابر مقررات با آن برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالمحمد زاهدی شامگاه شنبه در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم ضرورت‌ها و چگونگی وقوع انقلاب باید برای مردم تبیین شود و هم فضای پر نشاط برای مردم فراهم شود.

وی به اهانت نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: این روزها بزرگترین منکری که در عالم اسلام اتفاق افتاده است اهانت به نبی اکرم(ص) در نشریه فرانسوی است که البته کار جدیدی نبوده و سابقه در گذشته دارد.

استاندار کردستان تصریح کرد: این یک اصل بدیهی است که افرادی که هیچ گونه استدلالی برای رد منطق اسلام نداشته باشند و در برابر استدلال اسلام کم آورده‌‌اند دست به خشونت و اهانت می زنند.

وی گفت: امروز ابزار خشونت دشمن در برابر اسلام، گروهک داعش است و ابزار اهانت آن، کاریکاتور نشریه فرانسوی است که هر دو برای تحریک احساسات مسلمانان به وجود آمده‌اند.

زاهدی با تاکید بر لزوم برخورد و رفتار منطقی با اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: باید با استفاده از گفتار، نوشتار، راه اندازی کمپین و مراکز علمی و سایر راه‌های منطقی اعتراض خود را علیه این اقدام موهن شارلی ابدو اعلام کرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که بزرگترین منکر را سست کردن پایه‌های نظام می‌داند تصریح کرد: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه یک نظام حکومتی است که در صورت از بین رفتن آن، پایه‌های نظام سست می‌شود.

استاندار کردستان به عوامل سلب اعتماد مردم اشاره کرد و گفت: عملکرد کارگزاران نظام در 3 حوزه تاخیر در انجام وظیفه دستگاه‌های اجرایی، رفتاری که سبب ایجاد مشکل برای مردم شود و فساد در مسیر انجام وظیفه می‌تواند سبب سلب اعتماد مردم از نظام شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطعانه و قوی‌تر از گذشته با فساد دستگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: مجموعه سیستم اداری در استان کردستان در حال تلاش و مبارزه جدی با فساد بوده و نباید سیستم اجرایی استان را فاسد دانست.

زاهدی افزود: 5 هیئت رئیسه رسیدگی به تخلفات اداری در استان کردستان وجود دارد که بسیار فعال بوده و در مواردی که تخلف وقوع یافته عنوان مجرمانه نداشته باشد برخورد می‌کند اما در صورتی که عنوان مجرمانه به خود بگیرد موضوع به دستگاه قضایی ارجاع داده می‌شود.

وی همچنین بر لزوم سیستماتیک کردن ارتباط مردم با دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: هرچه نوع ارتباط مردم با دستگاه‌های اجرایی سیستمی‌تر شده و شهروندان کمتر به ادارات مراجعه مستقیم داشته باشند فساد و تخلف کمتری نیز به وقوع می‌پیوندد.

استاندار کردستان به استخدامی‌های بی ضابطه‌ای که در شهرداری‌های اتفاق افتاده مهر تایید گذاشته و افزود: متاسفانه در شهرداری‌ها, استخدامی‌های بی ضابطه بسیاری صورت گرفته که سبب شده است بخش عمده‌ای از منابع مالی شهرداری صرف پرداخت حقوق کارکنان شده و این نهادها از رسیدگی به کارهای مردم  باز بمانند که این تخلف در حال پالایش بوده و برابر مقررات با آن برخورد می‌شود.

وی درباره استخدام‌های سال 91 هم گفت: برای تعیین تکلیف استخدامی‌های سال 91 مهلت اعتراض در نظر گرفته شده است که به آن رسیدگی شده و در حد توان اجازه ضایع شدن حق هیچ کس را نخواهیم داد.

زاهدی، رفع موانع توسعه استان را عامل حل مشکلات دانست و تاکید کرد: رفتارهایی که مانع توسعه استان می‌شود باید حل شود که در این صورت بسیاری از معضلات بزرگ مانند بیکاری، طلاق، اعتیاد و موارد دیگر حل خواهد شد بنابراین باید همه دست به دست هم داده و موانع توسعه استان را از سر راه برداریم.

وی همچنین برخورد قهری در مبارزه با منکرات را نادرست دانست و تصریح کرد: در برخورد با منکرات باید ظرافت‌ها را رعایت کرد تا موضوع به معضل بزرگ‌تر تبدیل نشود چرا که برخورد قهری پاسخگو نیست و باید به انتخاب بها داده شود و برای اقناع مردم در جهت رعایت ضوابط و مقررات نظام اسلامی قدم برداشت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon