استان کردستان در حوزه پیشگیری از طلاق موفق بوده است

استان کردستان در حوزه پیشگیری از طلاق موفق بوده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: طلاق یک معضل جدی در کشور و استان است اما خوشبختانه در حوزه پیشگیری از طلاق در استان تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، علی‌اکبر گروسی شامگاه شنبه در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی در استان کردستان بسیار قوی عمل کرده و با برنامه‌های مدون بر عملکرد مدیران بدون اغماض نظارت دارند.

وی نیروی اداری مستقر در استان کردستان را عموماً زحمت کش و مخلص دانست و گفت: خوشبختانه تعداد پرونده‌های تخلف در دستگاه‌های اداری استان کردستان بسیار اندک بوده و کمترین تعقیب در این زمینه در استان وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: یک مجموعه بسیار خوب در استان کردستان مشغول انجام وظیفه بوده و با نظارت درست در گزینش‌ها، اجازه ورود به افراد نامطلوب به مجموعه اداری استان داده نمی‌شود.

وی با بیان این که در استان کردستان به ندرت اغماض مدیری از تخلف دیده می‌شود گفت: نباید با بزرگ‌نمایی در برخی تخلفات وقوع یافته در دستگاه‌های اداری استان سهم افرادی که در این زمینه مخلصانه زحمت کشیده‌اند نادیده گرفته شود و دستگاه قضایی استان نیز آمادگی برخورد قاطعانه با منکرات حوزه دستگاه‌های اداری را دارد همانگونه که تاکنون نیز برخوردهای شدید با آنها صورت گرفته است.

گروسی به موضوع طلاق به عنوان یکی از منکرات اشاره کرد و افزود: طلاق یک معضل جدی در کشور و استان است اما خوشبختانه در حوزه پیشگیری از طلاق در استان تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته و در دادگستری نیز تلاش می‌شود که بیشترین تاخیر در صدور حکم طلاق لحاظ شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر این که  باید برای جوانان تدبیری اندیشیده شود که با چشم باز و آگاهی اقدام به ازدواج کنند به برخی از علل طلاق اشاره کرد و گفت: عدم شناخت زوجین، بالا بودن سطح توقعات، فضای مجازی و ارتباطات نامتعارف از جمله علل طلاق به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه جامعه برای برخورد با فضای مجازی واکسینه نشده  به همین دلیل دنیای مجازی عامل بروز معضلات بسیاری شده است.

گروسی به برخی اقدامات معاونت سازمان‌های نظامی در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان از مهرماه امسال تا کنون اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر  کردستان با نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه بیت‌المقدس و روسای عقیدتی سیاسی حوزه‌های نظامی و انتظامی استان جهت آموزش کارکنان و سربازان وظیفه، ابلاغ فرماندهان یگان‌های نظامی و انتظامی استان جهت بازبینی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در شهرک‌های سپاه و نیروی انتظامی، تهیه بانک اطلاعات از فرماندهان و روسای عقیدتی سیاسی یگان‌های نظامی و انتظامی و  تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در دادگستری‌های شهرستان‌های استان  از جمله اقدامات انجام شده حوزه معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon