طرح کشاورزی پایدار در برخی از روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه اجراء شد

طرح کشاورزی پایدار در برخی از روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه اجراء شد

خبرگزاری تسنیم: معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس اجرای طرحی با عنوان کشاورزی پایدار در برخی از روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه دیده شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امروز در جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی و مسئولان دستگاه‌های متولی احیای دریاچه ارومیه روند اجرای پروژه های مصوب احیای دریاچه ارومیه مورد بررسی قرار گرفت.

هادی بهادری، نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی در این جلسه اظهار داشت: مطالعات نشان داده است که عوامل انسانی در خشکی دریاچه ارومیه بیش از هر عامل دیگری موثر بوده است بنابراین باید در امر فرهنگسازی مصرف بهینه آب و نیز آگاه سازی مردم از وضعیت آب استان کوشا بوده و در صدد مدیریت آن برآییم.

وی احیای دریاچه ارومیه را بدون مشارکت مردم ناممکن خواند و تصریح کرد: بر اساس اجرای طرحی با عنوان کشاورزی پایدار در برخی از روستاهای حاشیه دریاچه ارومیه دیده شد که کار فرهنگی می‌تواند در مصرف بهینه و صرفه جویی آب موثر باشد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی به برداشت‌های غیر مجاز از آب‌های سطحی و زیرزمینی استان اشاره و اظهار داشت: دستگاه متولی باید در این زمینه اقدامات لازم را برای ممانعت از برداشت‌های غیر مجاز انجام دهد.

بهادری کنترل کانونهای ریزگرد حوضه دریاچه ارومیه را از دیگر اقداماتی دانست که بایستی توسط دستگاه متولی انجام شود و نیز بر جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و حیات وحش تاکید کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon