بازار طلا و ارز در انتظار انتخابات امروز یونان

بازار طلا و ارز در انتظار انتخابات امروز یونان

خبرگزاری تسنیم: شهروندان یونانی امروز برای شرکت در انتخاباتی پای صندوق های رای می روند که نتیجه این انتخابات بر بازار جهانی طلا و ارز تاثیر خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، شهروندان یونانی امروز برای شرکت در انتخاباتی پای صندوق های رای می روند که تعیین خواهد کرد که آیا این کشور بحران زده، به مسیر قبلی اصلاحات اقتصادی خود ادامه می دهد یا طلبکارانش را به چالش می کشد و هشدارهای اروپا را نادیده خواهد گرفت.
رقابت اصلی در این انتخابات بین حزب حاکم دموکراسی نوین و حزب ائتلاف چپ رادیکال یا سیریزا خواهد بود. آلکسیس تسیپرال، رهبر حزب سیریزا وعده داده که در صورت پیروزی حزبش، بدهی های یونان را کاهش خواهد داد و محدودیت های بودجه ای را که به دلیل کمک های خارجی بر این کشور تحمیل شده، کنار خواهد گذاشت؛ وعده هایی که آنتونیو ساماراس، نخست وزیر فعلی و رهبر حزب دموکراسی نوین می گوید عملی شدن آنها موجب اخراج یونان از حوزه یورو خواهد شد.
دولت های اروپایی از برلین گرفته تا مادرید، به دقت این انتخابات را رصد می کنند تا ببینند که کدام حزب برنده این کارگزار سخت خواهد بود. نظرسنجی ها نشان داده که حزب سیریزا آرای بیشتری را در این انتخابات کسب خواهد کرد.

بازار طلا و ارز نیز در انتظار نتیجه این انتخابات است. اگر حزب ائتلاف چپ در انتخابات برنده شود باید شاهد کاهش ارزش یورو و افزایش قیمت طلا بود.
تحلیلگران موسسه آکسیا ونتورس گروپ روز 23 ژانویه در یادداشتی نوشتند: «اکنون سوال این نیست که آیا سیریزا انتخابات را خواهد برد یا نه، بلکه این است که آیا این حزب خواهد توانست اکثریت قاطعی را در پارلمان به دست بیاورد؟» در حالی که بخش زیادی از رای دهندگان هنوز تصمیم خود را نگرفته اند، «اکثریت این رای دهندگان ممکن است تکلیف حزب پیروزی را مشخص کنند، و پیروزی ای قاطع تر از آنچه که نظرسنجی ها نشان می دهد، عاید سیریزا کنند.»
روز جمعه، در آخرین روز معاملات قبل از انتخابات، و در حالی که اعلام طرح جدید خرید اوراق قرضه بانک مرکزی اروپا، نگرانی های سرمایه گذاران از نتایج انتخابات یونان را کاهش داد، اوراق قرضه و شاخص های بورس در آتن شاهد رشد بود.
سیاستگذاران اروپایی شامل ولفگانگ شوبله، وزیر دارایی آلمان و جروئن دجیسلبلوم، همتای هلندی وی که ریاست نشست های وزرای دارایی 19 کشور حوزه یورو را بر عهده دارد، در طی 2 روز گذشته به یونان در مورد انحراف از برنامه کمک مالی توافق شده هشدار داده اند. ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا نیز که کشورش در پایان سال 2015 انتخابات برگزار خواهد کرد، در ماه جاری میلادی برای ابراز همبستگی با ساماراس به آتن سفر کرد.
انتهای پیام/ 94

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه