اکونومیست: ایران در گسترش نفوذ در خاورمیانه از رقبایش بهتر عمل می‌کند

اکونومیست: ایران در گسترش نفوذ در خاورمیانه از رقبایش بهتر عمل می‌کند

خبرگزاری تسنیم: هفته نامه اکونومیست در گزارشی از برتری ایران در گسترش نفوذ خود در مقایسه با رقبای منطقه‌ای نوشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هفته نامه اکونومیست در گزارشی با عنوان "دست بلند ایران" از برتری های ایران در گسترش نفوذ در منطقه نسبت به سایر رقبایش نوشت.

به گزارش این نشریه مقامات ایرانی از اعلام هدف خود برای گسترش نفوذ خارجی و نیز موفقیت فعلی خود پروایی ندارند. در حالی که تلاش‌های غرب و متحدان عرب خود در مبارزه با داعش بی رمق به نظر می‌رسد، ایران می تواند با غرور اعلام کند که 3 پایتخت عربی را اداره می کند: بغداد، دمشق و بیروت.

اکونومیست می‌افزاید: در هفته‌ای که گذشت نیز باید پایتخت چهارم را به این فهرست افزوده شود. صنعا، پایتخت یمن جایی که در 20 ژانویه شیعیان حوثی کنترل پایتخت و کاخ ریاست جمهوری را به دست گرفتند. مقامات آمریکا و عربستان سعودی بر این گمانند که حوثی ها از سوی ایران حمایت و پشتیبانی می شود، هر چند که این مطلب را به صورت علنی اعلام نمی کنند( و در جلسات خصوصی بیان می‌کنند.)

به دست گرفتن یمن اندک زمانی پس از حمله بالگرد اسرائیل به بلندی های جولان بود که طی آن 6 نیروی حزب الله و یک فرمانده ایرانی کشته شدند.

آمریکا با حمله به عراق و برکناری رژیم صدام بزرگترین دستاورد را در اختیار ایران قرار داد و ایران به گسترش نفوذ خود ادامه داد این نفوذ حتی پس از وقوع بهار عربی نیز متوقف نشد.

در ادامه با پیدایش گروه داعش، ایران کمک موثری به دولت عراق کرد و مانع از پیشروی این گروه تروریستی به سمت بغداد شد. بعلاوه قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران که پس از وقایع ماه های اخیر در عراق از او با عنوان "سوپرمن"  نیز یاد می کنند نقش بی بدیلی در زمین گیر کردن و جلوگیری از پیشروی این گروه در عراق داشته است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان