پاکسازی دامنه قله «اسلام آباد» سقز از زباله توسط کوهنوردان انجام شد

پاکسازی دامنه قله «اسلام آباد» سقز از زباله توسط کوهنوردان انجام شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز گفت: پاکسازی دامنه قله «اسلام آباد» سقز از زباله توسط ۱۰۰ نفر از کوهنوردان این شهرستان انجام شد.

محمد زری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سقز اظهار داشت: صبح امروز 100 نفر از اقشار مختلف مردم و اعضای کوهنوردی سقز به مناسبت هفته هوای پاک به قله "اسلام آباد" این شهرستان صعود کردند.

وی گفت: در این برنامه کوهنوردی علاوه بر صعود به این قله، دامنه کوه هم توسط شرکت کنندگان در این برنامه کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سقز تصریح کرد: به مناسبت هفته هوای پاک بازدید از واحدهای معاینه خودروهای سبک و سنگین هم انجام و این واحدها به رعایت استانداردهای لازم در خصوص معاینه خودروها به منظور رعایت حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا ملزم شدند.

وی گفت: در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته سقز  همبرای نماز گزاران این شهر نیز درباره اهمیت محیط زیست و نحوه حفاظت از آن و تحویل به نسل های بعدی هم سخنرانی می‌شود.

زری با بیان اینکه، دانش آموزان را باید از همین آغاز درس و مدرسه با محیط زیست آشنا و آنان را با نحوه حفاظت از آن راهنمایی کر افزود:، در سطح مدارس شهرستان با کمک آموزش و پرورش برنامه‌های مختلف سخنرانی توسط کارشناسان این اداره صورت گرفته است.

وی ارسال بروشورهای مختلف زیست محیطی برگزاری مسابقه نقاشی در بین کودکان، همکاری با واحد تنظیف شهرداری در خصوص مراسم پاکسازی کوهستان و جمع آوری زباله و تقدیر از 3 نفر از همیاران محیط زیست را از برنامه های این اداره به مناسبت هفته هوای پاک در شهرستان سقز بیان کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon