آمار اهدای خون در ایران به مرز ۴۰ میلیون واحد رسیده است


آمار اهدای خون در ایران به مرز 40 میلیون واحد رسیده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: آمار اهدای خون در ایران به مرز ۴۰ میلیون واحد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علی‌اکبر پور فتح‌الله ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی که به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون انجام شد، با اشاره به اینکه آمار اهدای خون در ایران به مرز 40 میلیون واحد رسیده است اظهار داشت: سازمان انتقال خون بعد از تشکیل دستاوردهای زیادی را به ارمغان آورده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اینکه پیش از تأسیس سازمان انتقال خون دو گروه از مردم نیاز به خون و فراورده‌های آن داشتند افزود: این گروه امکان عبور از دهه دوم زندگی خود را نداشتند اما خوشبختانه با تأسیس سازمان انتقال خون بیماران تالاسمی و هموفیلی می‌توانند دهه پنجم زندگی خود را نیز مشاهده کنند.

پورفتح الله با اشاره به راه‌اندازی شبکه خونی در سراسر کشور گفت: در سال 93 توسط 500 هزار نفر اهداکننده مستمر خون که در سال دومرتبه خون اهدا می‌کنند، اهدا خون به 2 میلیون واحد رسید.

مدیرعامل سازمان انتقال خون بابیان این مطلب که عمر برخی فراورده‌های خونی مانند پلاکت کوتاه است افزود: در همه طول سال نیازمند دریافت خون هستیم و باید بافرهنگ سازی مناسب و اجرای طرح نذر اهدای خون در حاشیه مراسم مذهبی مردم را به اهدا خون ترغیب کنیم که توانستیم در عاشورا امسال 6 هزار نفر اهدا کننده خون داشتیم.

وی با اشاره به اجرای طرح نذر خون از عاشورای امسال افزود: طرح نذر اهدای خون در راهپیمایی بزرگ اربعین نیز انجام شد و کمپی در کربلا با همکاری سازمان انتقال خون عراق در این مراسم راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon