سازمان بافت‌های فرسوده شهرداری رشت سال ۹۴ راه‌اندازی می‌شود


سازمان بافت‌های فرسوده شهرداری رشت سال 94 راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه از ابتدای اجرای پروژه ممیزی در سطح شهر تاکنون ۴۰ هزار ملک تجاری و مسکونی در منطقه یک و دو شهر ممیزی شده است، گفت: سازمان بافت‌های فرسوده شهرداری رشت سال ۹۴ راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کریم سرپرست ظهر امروز در هشتاد و یکمین جلسه شورای این شهر، در جلسه ارائه گزارش عملکرد سه ماهه سرپرست شهرداری رشت، اظهار کرد: شهرداری رشت در حد توان خود به اجرای طرح‌ها  پروژه‌ها پرداخته است.

وی به تفکیک عملکرد و برنامه‌های معاونت‌ها و بخش‌های مختلف شهرداری رشت پرداخت و افزود: در بخش معاونت خدمات شهری 11 پروژه شامل نصب لوازم ورزشی، نورپردازی، نصب المان‌ در پارک‌ها و بوستان‌های شهر، نصب آب‌نما، ساماندهی تابلوها، برگزاری کمیته بحران، ساماندهی و جمع‌آوری آب‌های سطحی و چند پروژه دیگر در دست اقدام است.

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: عملیات احداث پایانه غرب، هم‌سطح‌سازی منحول‌های سطح شهر، اصلاح هندسی، عملیات پیاده‌روسازی، روکش آسفالت معابر فرعی و اصلی و  19 مبحث قرار دادی جدید در دست اقدام است که آخرین مبحث آن نظارت عالیه و احداث کارگاه پل رودخانه زرجوب به تختی است.

سرپرست تاکید کرد: چهار پروژه در مرحله عقد قرار داد و در دست اقدام است که شامل احداث فضای سبز در محدوده گلباغ نماز و آزمایشگاه مکانیک خاک، ترمیم پل غیر هم‌سطح شهدای گمنام،عملیات احداث پل عابرپیاده و انجام آزمایشات کنترل کیفیت مصالح پروژه‌های عمرانی در منطقه یک و چهار شهر است.

وی با بیان اینکه 10 پروژه در مرحله نتیجه نهایی کمیسیون مناقصه است، گفت: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت در منطقه سه و هدایت و جمع‌آوری آب‌های سطحی در محدوده خیابان لاهیجان است.

سازمان بافت‌های فرسوده شهرداری رشت سال 94 راه‌اندازی می‌شود

سرپرست شهرداری رشت از راه‌اندازی سازمان بافت‌های فرسوده در شهرداری این شهر خبر داد و افزود: مسئول این سازمان مشخص شده و در مرحله تنظیم بودجه این سازمان قرار داریم تا در سال94  این سازمان به صورت مستقل راه‌اندازی شود.

سرپرست با اشاره به گلنگ‌زنی عملیات احداث پل مکانیزه عابر پیاده در سطح شهر، گفت: در بخش معاونت اداری ومالی بودجه سه ماهه درآمدی تقریبا 61 میلیارد تومان بود که از این میزان 50 میلیارد تومان وصول شده است.

وی افزود: هزینه جاری شهرداری رشت 26 میلیارد تومان بود که از این میزان 18 میلیارد آن هزینه شد و حدودا کاهش 30 درصدی هزینه‌های جاری و صرفه‌جویی را در این بخش شاهد هستیم، در بخش عمرانی 34 میلیارد تومان هزینه شده که 12.28 درصد صرفه‌جویی در این بخش انجام شده است.

40 هزار ملک شهر رشت ممیزی شده است

سرپرست شهرداری رشت با اشاره به اجرای طرح ممیزی املاک به صورت دستی و نوین در این شهر، خاطرنشان کرد: 10 هزار املاک در سه ماه گذشته ممیزی شد که شامل هشت هزار و 800 ملک مسکونی و یک‌هزار و 200 ملک تجاری است، از ابتدای اجرای پروژه ممیزی در سطح شهر رشت تاکنون 40 هزار ملک تجاری و مسکونی در منطقه یک و دو شهر ممیزی شده است.

سرپرست افزود: در بخش ممیزی نوین شهرداری رشت این طرح در دست اقدام است و از شهریور 93 با کارشناسی و برگزاری جلسات متعدد فرم تهیه و در نرم‌افزار درج و نسخه تبلتی آن آماده شده است و مناقصه ممیزی املاک منطقه پنج با اداره حقوقی شهرداری انجام شده و در سایت شهرداری موجود است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اتوماسیون اداری در شهرداری رشت، گفت: 474 عضو اصلی شهرداری تاکنون برای راه‌اندازی اتوماسیون آموزش دیدند و مراکز تحت پوشش این طرح شهرداری مرکز، مناطق پنچ گانه، اداره درآمدهای عمومی، سازمان‌های آتش نشانی، عمران، زیباسازی، روابط عمومی و فرهنگی ورزشی است.

سرپرست شهرداری رشت، ساماندهی اداره اجرائیات و تاسیس یگان حفاظت، فروش اسناد و مدارک بالای 10 سال و تحویل آن به سازمان اسناد ملی، تشکیل کارگروه مدیریت و منابع انسانی، ارزیابی منابع انسانی و تهیه چک لیست پالایش منابع انسانی را از برنامه‌های انجام شده در امور اداری شهرداری رشت عنوان کرد.

سرپرست با اشاره به اینکه مجموع پرسنل کل شهرداری رشت دو هزار و 113 نفر است، گفت: تشکیل کمیته انتصابات و ضابطه‌مند کردن آنها، بایگانی و اجرای اسناد و مدارک برخی از برنامه‌های امور اداری شهرداری رشت است.

209 پروانه ساختمانی در سه ماهه گذشته در شه رشت صادر شد

وی با اشاره به برنامه‌های معاونت معماری و شهرسازی شهرداری رشت، افزود: در مدت سه ماه گذشته پروانه ساختمانی صادر شده در مناطق پنج‌گانه شهر 209 پروانه به مساحت زیربنای 147 هزار و 925 مترمربع بوده است.

سرپرست شهرداری رشت گفت: در حوزه دفتر شهرداری مطالعاتی انجام شد که شامل تهیه نهایی و ترجمه استاندارد، کاربرد توجه جدی و فنی به لندفیل سراوان رشت، محل دفن مواد زائد جامد شهری، تنظیم و تهیه نقشه راه علمی و مدون براساس استاندارد روز جهانی است که چاپ کتاب برای اولین بار در سازمان شهرداری‌ها به نام شهرداری رشت انجام می‌شود و در این بند 95 درصد رشد داشته و 1400 ساعت کار کارشناسی انجام شده است.

سرپرست افزود: کتاب کارشناسی برای ممیزی املاک شهر که کتاب آموزشی برای بهره‌‌برداری از ممیزی شهری است در مرحله چاپ قرار دارد، ترجمه کتاب منظر پارک‌های شهری و کاربرد در الگوی متناسب با پروژه‌های مرتبط 30 درصد پیشرفت دارد و 200 ساعت کار کارشناسی برای آن انجام شده است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon