آغاز عملیات اجرایی بخش اول فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی

آغاز عملیات اجرایی بخش اول فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی

خبرگزاری تسنیم: عملیات اجرایی بخش اول فاز ۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی فردا با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی که شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری می باشد، نیازمند 500 میلیون دلار سرمایه‌گذاری است.

بخش نخست فاز 3 شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر می‌باشد که با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و هیئت همراه عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

طبق برنامه‌ریزیهای صورت‌گرفته، این طرح با سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری بخش خصوصی طی 18 ماه اجرایی می شود.  با اجرای کامل فاز 3 بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر به 8 میلیون TEU افزایش می یابد. ضمن اینکه ایجاد محوطه های کانتینری و کانتینر یخچالی، استقرار شرکت های بخش خصوصی جدید، اشتغالزایی در بخش های بندری و دریایی و تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی در خلیج فارس از جمله مزایای توسعه بزرگترین بندر تجاری کشور است.

حدود 85 درصد از مجموع کل عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری کشور در بندر شهید رجایی انجام می شود، که با اجرای طرح های توسعه این بندر علاوه بر تأمین نیاز صادرات، واردات و ترانزیت کشور، نیاز بنادر دیگر منطقه نیز تأمین می‌شود.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین