افشای برخی اختلافات داخلی خاندان پادشاهی سعودی پس از مرگ عبدالله

افشای برخی اختلافات داخلی خاندان پادشاهی سعودی پس از مرگ عبدالله

خبرگزاری تسنیم: شاهزاده متعب‌بن عبدالله فرزند پادشاه متوفی از اینکه شاهزاده محمد‌بن نایف جانشین ولیعهد و وزیر کشور عربستان و قوی‌ترین فرد در دولت عربستان مورد حمایت آمریکا او را فریب داده، عصبانی است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری العالم، شاهزاده متعب‌بن عبدالله فرزند پادشاه متوفی از اینکه شاهزاده محمد‌بن نایف جانشین ولیعهد و وزیر کشور عربستان و قوی‌ترین فرد در دولت عربستان مورد حمایت آمریکا او را فریب داده، عصبانی است.

کاربر عربستانی مشهور توییتر معروف به "مجتهد" که بسیاری از اسرار پشت‌پرده خاندان آل‌سعود را در شبکه‌های مجازی فاش کرده است، ساعاتی پس از درگذشت ملک عبدالله نوشت: عصبانیت شاهزاده متعب دلیل دیگری نیز دارد زیرا نیرنگ انتخاب جانشین ولیعهد که او برای از سر راه برداشتن شاهزاده احمدبن عبدالعزیز وزیر کشور سابق اختراع کرد به‌شایستگی علیه خود او به کار رفت.

مجتهد این موضوع را سپیده‌دم دیروز جمعه پس از اعلام خبر درگذشت ملک عبدالله‌بن عبدالعزیز در ساعت یک بامداد در صفحه شخصی خود در پایگاه اجتماعی توییتر نوشت.

مجتهد با بیان این موضوع که دیوان پادشاهی عربستان با مجموعه‌ای از بحران‌ها روبه‌رو شده است، یادآور شد: بسیاری از اطلاعات رسیده از درون خاندان سعودی حکایت از آن دارد که افراد خاندان حاکم از بیعت با شاهزاده مقرن‌بن عبدالعزیز به‌عنوان ولیعهد امتناع ورزیده‌اند.

مجتهد خاطرنشان کرد: تعیین محمدبن نایف به‌عنوان جانشین ولیعهد با تدبیر فرزندان ملک سلمان‌بن عبدالعزیز پادشاه جدید عربستان صورت گرفت تا بدین ترتیب راه را به‌روی شاهزاده متعب فرزند پادشاه متوفی برای تصدی این پست ببندند، در عین حال که تدابیر دیگری نیز برای کنار گذاشتن شاهزاده مقرن‌بن عبدالعزیز از ولایت‌عهدی در راه است.

وی افزود: مسائل دیگری نیز در جریان است اما نمی‌توانم آنها را فاش کنم زیرا آنها را امانتی نزد خود می‌دانم و نمی‌خواهم مانع از تحقق یافتن آنها شوم زیرا تحقق یافتن آنها پیامدهای مفیدی برای ملت عربستان به‌همراه خواهد داشت.

از سوی دیگر به‌گفته پایگاه مصری "رصد" ناظران پیش‌بینی می‌کنند که درون خاندان حاکم میان شاهزاده مقرن‌بن عبدالعزیز 69ساله ولیعهد و شاهزاده احمدبن عبدالعزیز آل‌سعود وزیر کشور سابق و سی و یکمین فرزند ملک عبدالعزیز از همسر خود ملکه حصه بنت احمد السدیری و شاهزاده متعب‌بن عبدالله فرزند پادشاه متوفی و وزیر گارد ملی و شاهزاده محمدبن نایف جانشین ولیعهد و وزیر کشور کشمکش و مبارزه بر سر قدرت روی خواهد داد.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت