همایش منطقه‌ای «یاد یاران حماسه ششم بهمن» در آمل برگزار شد

همایش منطقه‌ای «یاد یاران حماسه ششم بهمن» در آمل برگزار شد

خبرگزاری تسنیم: همزمان با فرا رسیدن هفته گرامی‌داشت حماسه اسلامی ششم بهمن سال ۶۰، همایش منطقه‌ای «یاد یاران» با حضور مسئولان کشوری و استانی در آمل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، همایش منطقه‌ای «یاد یاران» به مناسبت سالروز حماسه اسلامی مردم آمل در ششم بهمن ماه سال 60 امروز در سالن مجتمع فرهنگی و تفریحی اریکه آریایی شهرستان آمل آغاز شد.

در این همایش یک روزه علاوه بر مسئولان کشوری و استانی، فرماندهان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و یادگاران حماسه ششم بهمن ماه 60 آمل از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان گرد هم جمع شدند.

در این همایش علاوه بر تحلیل و بررسی زوایای مختلف حماسه اسلامی مردم آمل در جنگل‌های شمال کشور به ویژه محور هراز از بخش‌های مهم به صورت منطقه‌ای به نقل از خاطره‌گویی، شعرخوانی و مدیحه‌سرایی یادگاران حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 مردم آمل نیز برگزار می‌شود.

حماسه ششم بهمن سال 60 واقعه‌ای بوده که در آن سال مردم این شهرستان در روز ششم بهمن ماه در مقابل نیروهای اتحادیه کمونیست‌ها در یک نیم روز ایستادگی و مقاومت کرده و آنها را از ایران اسلامی بیرون کردند.

عوامل اتحادیه کمونیست‌ها که خود را سربداران و جنگلی معرفی می‌کردند، با استقرار چند ماهه در جنگل‌های شمال کشور به ویژه جنگل‌های انبوه این شهرستان قصد داشتند با در اختیار گرفتن آمل که یکی از محوری‌ترین و استراتژیک‌ترین شهرهای شمال کشور بود به این مناطق احاطه پیدا کرده و خود را به پایتخت برسانند که با مقاومت بی‌نظیر مردم، تقدیم 40 شهید و برپایی هزار سنگر روبه‌رو شدند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon