اجرای وصیت‌نامه ادبی زنده‌یاد مشفق کاشانی در آخرین مجلد از «خلوت انس»

اجرای وصیت‌نامه ادبی زنده‌یاد مشفق کاشانی در آخرین مجلد از «خلوت انس»

خبرگزاری تسنیم: رضا اسماعیلی از تدوین چهارمین جلد از تذکره شاعران انقلاب با عنوان «خلوت انس» خبر داد و گفت: این مجلد بنا بر وصیت ادبی استاد مشفق انجام خواهد شد که قسمتی از کتاب به سروده‌های شاعران و واکنش آنها نسبت به درگذشت استاد اختصاص دارد.

رضا اسماعیلی، شاعر و منتقد ادبی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به انتشار چهارمین جلد از مجموعه «خلوت انس» گفت: تاکنون سه جلد از مجموعه «خلوت انس» با همکاری و عنایت استاد مشفق کاشانی منتشر شده است. در این مجموعه که تذکره‌ای برای شاعران انقلاب به شمار می‌آید، تعدادی از نامه‌هایی که بین شاعران و استاد رد و بدل شده بود نیز ذکر شده است.

وی ادامه داد: استاد مشفق کاشانی در زمان حیات خود بارها گفته بودند که خوب است این تذکره که شناسنامه‌ای برای فعالیت‌های شاعران انقلاب است، به همین سه جلد محدود نشود و جلد چهارمی هم از این اثر به چاپ برسد. در حقیقت این وصیت‌نامه ادبی استاد بود. کار انجام چهارمین جلد از زمان حیات ایشان آغاز شد و تا 50 درصد کار نیز به اتمام رسید. بعد از درگذشت استاد مشفق این کار متوقف شده است.

اسماعیلی یادآور شد: در طول مدت درگذشت استاد مشفق تاکنون سروده‌های زیادی در وصف ایشان از سوی شاعران گفته شده و به نظر می‌رسد که ادامه خواهد داشت. تصمیم گرفتیم که نیمه دیگر این جلد را به جمع‌آوری این دسته از اشعار و یادداشت‌ها و نامه‌هایی که در این مدت برای ایشان گفته شده را اختصاص دهیم. هنوز زمان انتشار کار مشخص نیست، اما امیدواریم که این وصیت‌نامه ادبی استاد مشفق کاشانی به زودی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل
مادیران