فهرست تعرفه ۲۶۵ قلم کالا در قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه

فهرست تعرفه 265 قلم کالا در قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه

خبرگزاری تسنیم:فهرست تعرفه ۲۶۵ قلم کالا در قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه بعد از 10 سال مذاکرات مسؤلان دو کشور در نهایت اول ژانویه 2015 به مرحله اجراء رسید. در این توافقنامه تعرفه 125 فقره کالای ایرانی و 140 فقره کالای ترکیه کاهش پیدا می‌کند. 

براساس این توافقنامه ترکیه قرار است بسیاری از تولیدات صنعتی خود را با تعرفه های اندک با ایران صادر نماید این در حالی است که طرف ایرانی فقط کالاهای کشاورزی خود را با کاهش تعرفه به کشور ترکیه ارسال می نماید.برخی این قرارداد را غیر عادلانه می‌دانند اما وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است با وجود انکه بیشتر محصولات کشاورزی ایران به کشور ترکیه صادر و آنان هم کالاهای صنعتی به کشور ما صادر می‌کنند، در مجموع این قرارداد به نفع دو کشور است.

نعمت زاده با اعتقاد به اینکه وضع قرارداد ترجیحی ایران و ترکیه از سالهای پیش در حال مذاکره بود اما با روی کار آمدن دولت یازدهم به امضای وزرای اقتصادی دو کشور رسیده است، می گوید: بنده در جریان لیست کالاهای مشمول این قرارداد نبودم و قبل از امضای نهایی ساعت‌ها لیست کالاها را مطالعه و ایرادات لازم را به آن گرفته‌ام. در اوایل اجرای این قرارداد برخی از بنگاه‌ها متضرر خواهند شد اما هدف ما ارتقای بخش‌ها است که امیدواریم در آینده بتوانیم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم.

خبرگزاری تسنیم برای شفاف‌سازی بیشتر لیست کامل 265 کالاهای مشمول این قرارداد را منتشر کرده است که در بخش مستندات مرتبط این خبر قابل دریافت است.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

.

پیوست
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه