سامانه الکترونیک کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر رشت راه‌اندازی می‌شود


سامانه الکترونیک کمیسیون ماده 100 شهر رشت راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو شورای اسلامی شهر رشت از راه‌اندازی سامانه الکترونیک کمیسیون ماده ۱۰۰ شهر رشت خبر داد و گفت: بودجه سازمان‌های شهرداری رشت قبل از تصویب بودجه نهایی شهرداری مرکز به شورا ارائه شود تا بودجه ۹۴ عملیاتی و مبتنی بر واقعیت‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رضا جمشیدی چناری ظهر امروز در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر، با محکوم کردن حرکت اهانت آمیز مجله شارلی‌ابدو به صاحت مقدس پیامبر(ص)، اظهار داشت: از وزارت امور خارجه کشور انتظار داریم با حفظ مبادی دیپلماسی اعتراض جدی به دولت فرانسه در رابطه با فعالیت‌های ضد مذهبی این مجله ارائه کند.

وی خواستار نهایی شدن انتخاب شهردار رشت در 12 بهمن ماه شد و افزود: این روز باید به صورت رسمی به شهروندان اعلام و انتخاب شهردار در هفته آینده از همان لیست نهایی شده، انجام شود و از همه انتظار می‌رود پس از انتخاب شهردار رشت به عقل جمعی شورا و انتخاب نهایی آنها احترام بگذارند تا مسائل مربوط به انتخاب شهردار نهایی شود.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به اجرای طرح انطباق شهری، گفت: این مسئله از طریق رسانه‌ها به مردم ارائه شد که عدم انطباق در خیابان‌های شهر دیده شهروندان را آزار می‌دهد و در خیابان‌ها مواردی وجود دارد که در کنار ساختمان 9 طبقه ساختمان‌های کوچکتر دیده می‌شود و همه آنها از شهرداری یا کمیسیون ماده پنج مجوز دریافت کردند.

جمشیدی تاکید کرد: پیشنهاد شورا به اداره کل راه و شهرسازی و کمیسیون ماده پنج این بود که یک ممیزی در معابری که چنین وضعیتی وجود دارد انجام دهد و بیشترین تعداد طبقاتی که مجوز دریافت کردند را مبنای کار قرار و مابقی مجوزها را با آنها تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه در مواردی دیده شده که در صدور مجوزها عدالت رعایت نشده است،‌خاطرنشان کرد: این پیشنهاد به جد با مخالفت برخی از اعضای این کمیسیون قرار گرفت و نتوانستیم وظیفه نمایندگی خود را به جا آوریم، با بررسی و مرور اسناد مختلف مشخص شد برخی از اعضای کمیسیون ماده پنج، برخی از مدیران مناطق و معاونین دفاتر فنی زده‌اند و شهروندانی که به آنها مراجعه و از خدمات دفتر فنی آنها استفاده می‌کنند به راحتی تعداد طبقات مد نظر را از کمیسیون ماده پنج دریافت می‌کنند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه امروز صحبت‌های من خطاب به این مدیران است، گفت: در حال جمع آوری اطلاعات دقیق مربوط به خدمات آنها هستم و پیشنهاد می‌کنم ظرف مدت یک ماه به کسانی که عضو کمیسیون ماده پنج، یا مدیران مناطق یا معاونان آنها هستند و در دفاتر فنی خود چنین اقدامی را انجام می‌دهند یا از سمت خود استعفا دهند یا دفاتر خود را تعطیل کنند.

جمشیدی افزود:موارد بسیاری را سراغ دارم که اگر اتفاق نیافتد ضمن ارسال نامه محرمانه‌ به استانداری، فرمانداری، راه و شهرسازی و شهرداری از آنها می‌خواهم تا با مدیران خود مذاکرات جدی داشته باشند.

وی گفت: اطلاعات کاملی را در اختیار اعضای شورا قرار می‌دهم که وقتی مدیری عضو کمیسیون ماده پنج سختگیرانه با تقاضای شهروندان مخالفت می‌کند چطور می‌شود لیست دفتر فنی و نام وی از لیست دفتر فنی در ساختمان 9 طبقه در بلوار گیلان حذف می‌شود، بنابراین، این اخطار را به طور جدی به مدیرانی که واجد چنین شرایطی هستند می‌دهم تا فکری برای آینده حرفه‌ای خود انجام دهند زیرا بدون هیچ تعارفی اگر اصلاحی نشود بنده این شرایط را با جزئیات دقیق‌تر اعلام می‌کنم.

سامانه الکترونیک کمیسیون ماده 100 شهر رشت راه‌اندازی می‌شود

عضو شورای شهر رشت درباره کمیسیون ماده 100، گفت: شورای شهر در جریان این امر قرار دارند که برای پرداخت خلافی ساخت و ساز ضریب یک تا سه در نظر گرفته شد اما ساختمان‌هایی را در شهر می‌شناسم که اخیرا حکم بدوی یا تجدید نظر برای آنها صادر شده است و ضریب‌هایی که برای آنها تصمیم‌گیری شده یک واحد اختلاف داشته‌اند که این مسئله به دلیل نبود سامانه مشخص در این زمینه است.

جمشیدی افزود: به شهرداری رشت پیشنهاد می‌کنم اطلاعات و قطعات کدگذاری شده را از مشاوران دریافت و با اطلاعات آماری موجود از گذشته پهنه‌بندی کنند تا وقتی خلافی رخ می‌دهد ضریب‌ها مشخص شود به این صورت نباشد که با رایزنی ضریب سه را برای یکی به دو برسانیم که بی‌عدالتی است البته اعضای کمیسیون صد را متهم نمی‌کنیم، نیاز است سیستمی طراحی شود تا جلوی این اشکال را بگیرد و باید سامانه الکترونیک کمیسیون ماده 100 شهر رشت را راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه نقدهای به سازمان فرهنگی وارد است، گفت: حوزه فرهنگی ورزشی و هنری رشت باید تحقیق و تفحص شود.

عضو شورای شهر رشت از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خواست به توسعه زیرساخت‌ها و سخت افزاری فرهنگی، هنری و ورزشی بپردازد و افزود: این سازمان در زمینه توسعه ورزش محلات، ورزش بانوان، محله محوری، راه‌اندازی سرای محلات و پردیس‌های سینمایی توجه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سازمان‌ها قبل از تصویب بودجه نهایی شهرداری رشت به شورا ارائه شود تا بررسی‌های لازم انجام شود و تمام سازمان‌ها مورد واکاوی جدی اعضای شورا قرار بگیرند  و این بودجه عملیاتی و مبتنی بر واقعیت‌ها  تنظیم شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon