جام شانزدهم در انتظار رونمایی از فینالیست‌‌ها

جام شانزدهم در انتظار رونمایی از فینالیست‌‌ها

خبرگزاری تسنیم: فینالیست‌های شانزدهمین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا امروز و فردا مشخص می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی استرالیا که در سومین دوره حضورش در جام ملت‌های آسیا موفق شد میزبانی این مسابقات را بگیرد، در انتظار حضور در دومین فینال خود است. استرالیا در مرحله نیمه‌نهایی با اماراتی روبرو می‌شود که همه را غافلگیر کرده است.

استرالیا و امارات از ساعت 12:30 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه نیوکاسل به مصاف هم می‌روند تا بعد از دیدار امروز کره‌جنوبی مقابل عراق، چهره دومین فینالیست جام شانزدهم مشخص شود.

استرالیایی‌ها که در جام ملت‌های سال 2011 قهرمانی را از دست دادند و در فینال مقابل ژاپن شکست خوردند، در این دوره از فرصت را مناسب دیده‌اند تا اولین قهرمانی خود را در آسیا کسب کنند. ژاپن و ایران حذف شده‌اند و عملاً فضا برای قهرمان شدن استرالیا باز شده است و میزبان این رقابت‌ها می‌خواهد جام را در خانه‌اش نگه دارد. جامی که 4 بار به ژاپن رسیده و 3 بار هم ایران و عربستان موفق به کسب این جام شده‌اند و حالا استرالیایی که رقیب جدی کم دارد، امیدش به کسب اولین جامش است. برای رسیدن به این هدف ابتدا باید از سد امارات پرانگیزه بگذرد اما بعید نیست شاگردان مهدی علی بعد از ژاپن، میزبان را هم غافلگیر کنند.

امارات جام را طوفانی آغاز کرد؛ با پیروزی 4 بر یک مقابل قطری که خود را مدعی قهرمانی می‌دانست و سپس بحرین را هم شکست داد تا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. اماراتی‌ها با وجود نمایش خوبی که مقابل ایران داشتند نتیجه را به شاگردان کی‌روش واگذار کردند تا در یک چهارم نهایی حریف ژاپن شوند. در عین ناباوری و در حالی که بسیاری ژاپن را یکی از جدی‌ترین مدعیان قهرمانی می‌دانستند این تیم مقابل امارات شکست خورد و حذف شد تا از رسیدن به نیمه‌نهایی باز بماند و حالا این اماراتی‌ها هستند که نمی‌خواهند فرصت مناسب کنونی را از دست بدهند. امارات بدون سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آسیا به دنبال شگفتی است و بازیکنان جوانی که پیش از این در مسابقات جوانان آسیا قهرمان شده‌اند، می‌خواهند این مقام را در جام ملت‌ها نیز تکرار کنند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی امروز (دوشنبه) کره‌جنوبی و عراق به مصاف هم می‌روند. تا روز گذشته در برگزاری این دیدار شبهاتی وجود داشت. از آنجایی که مسئولان تیم ملی ایران بابت بازی کردن علاء عبدالزهرا به دلیل دوپینگی بودن این بازیکن به AFC شکایت کرده بودند، مشخص نبود که عراق باید مقال کره‌جنوبی بازی کند یا ایران که در نهایت AFC شکایت مسئولان کشورمان را رد کرد.

برنامه مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا به شرح زیر است:

دوشنبه - 6 بهمن ماه
کره‌جنوبی - عراق، استادیوم استرالیای سیدنی، ساعت 12:30

سه‌شنبه - 7 بهمن ماه
استرالیا - امارات، استادیوم نیوکاسل، ساعت 12:30

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon