شیخ سلمان: زمستان بهترین زمان برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ است

شیخ سلمان: زمستان بهترین زمان برای برگزاری جام جهانی 2022 است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا به همتایانش در فدراسیون جهانی فوتبال توصیه کرد که بیست‌ودومین دوره جام جهانی را در فصل زمستان برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا خواستار برگزاری جام جهانی 2022 قطر در فصل زمستان و در فاصله ماه‌‌های نوامبر و دسامبر شد تا گرمای شدید هوا بازیکنان و هواداران فوتبال را آزار ندهد.

شیخ سلمان که رئیس کارگروه تعیین شده از سوی فیفا برای بررسی تاریخ‌های امکان‌پذیر جهت برگزاری جام جهانی 2022 قطر است، در جمع خبرنگاران در سیدنی گفت اگرچه مخالفت برخی با برگزاری جام جهانی بیست‌ودوم با بازی‌های المپیک زمستانی سال 2022 منطقی است اما با توجه به گرمای شدید هوا در قطر طی فصل تابستان، چاره‌ای جز برگزاری این تورنمنت در فصل زمستان نیست.

رئیس AFC اظهار داشت: بهترین زمان برای برگزاری جام جهانی 2022 قطر در فاصله ماه‌های نوامبر تا دسامبر است، چون قطعاً این دوره از جام جهانی باید در فصل زمستان برگزار شود. مسئله زمانبندی برای برگزاری جام جهانی در فصل زمستان حل شده است.

تأکید شیخ سلمان بر برگزاری جام جهانی 2022 قطر در زمستان در حالی است که پیش از این توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ابراز اطمینان کرده بود که سپ بلاتر، رئیس فیفا به همه اطمینان خواهد داد که زمان برگزاری جام جهانی با بازی‌‌های المپیک زمستانی مقارن نخواهند شد.

بلاتر پیش از این اعتراف کرده است که برگزاری جام جهانی جنجالی 2022 در تاریخ سنتی آن، یعنی در فاصله ماه‌های ژوئن تا جولای امکان‌پذیر نیست، چرا که دمای هوای قطر در این فصل نزدیک به 50 درجه سانتیگراد می‌رسد و این شرایط برای سلامتی بازیکنان مضر است. در همین حال برگزاری این دوره جام جهانی در زمستان مخالفانی مانند میشل پلاتینی، رئیس یوفا هم دارد که ترجیح می‌دهد جام جهانی با رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تداخل نداشته باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon