روند احداث پارکینگ عمومی در شهر رشت سرعت می‌گیرد


روند احداث پارکینگ عمومی در شهر رشت سرعت می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه احداث پارکینگ عمومی در شهر رشت تسریع می‌یابد، گفت: بررسی لازم با سرمایه‌گذار در زمینه احداث پارکینگ در این شهر انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدحسین واثق کارگرنیا  بعد از ظهر امروز در نشست کمیسیون ترافیک شورای این شهر، با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی در شهر عدم وجود پارکینگ است، اظهار داشت: یک دلیل عمده این امر به عدم توجه به ساختمان‌ها در بعد تجاری،مسکونی و اداری مربوط می‌شود و بخشی ناشی ازبی توجهی دستگاه‌های نظارتی است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی و با این حجم از ترافیک شهر رشت با کمبود پارکینگ مواجه است، افزود: برای برون رفت از این مشکل نیاز به برنامه‌ریزی کوتاه مدت و بلند مدت وجود دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه قانون شهرداری موظف است وجوهی را که بابت تخلفات عدم وجود پارکینگ از جرائم کمیسیون ماده 100 و اخذ عوارض دریافت می‌شود را برای ساخت پارکینگ اختصاص دهد، افزود: با توجه به هزینه‌های سرسام آوری که شهرداری دارد این مبلغ در سر جمع هزینه‌ها مورد استفاده می‌شد و این امر محقق نشد.

کارگرنیا با بیان اینکه برای برون رفت از این مشکل حساب تامین پارکینگ به طور مجزا مشخص شد، خاطرنشان کرد: شهرداری منابع مالی حاصل از عوارض  و جرائم ذکر شده را در صندوقی تحت عنوان صندوق پارکینگ نگهداری می‌کند و به تدریج برای ساخت پارکینگ‌های در سطح شهر هزینه می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چون به پایان سال نزدیک می‌شویم در برنامه‌ریزی کوتاه مدت با توجه به اینکه مرکز بازار در هسته مرکزی شهر است و حجم ترددها مشکل ایجاد می‌کند در بخش کوتاه مدت نامه‌ای برای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نوشتیم تا به عنوان طرحی مکان‌های اداری,سازمان‌ها و بانک‌ها در مرکزیت شهر که در نقشه لکه گذاری شده است از ظرفیت پارکینگ‌های آنها در ساعات غیر اداری و ایام تعطیل مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با تاکید بر اینکه قیمت زمین در مر کز شهر بالا است، گفت: لذا نیاز است زمین‌هایی که در اختیار شهردار است برای ایجاد پارکینگ‌های مکانیزه استفاده شود.

کارگرنیا گفت: مطالعات به طور دقیق انجام شود تا زمانی که سرمایه‌گذار دعوت می‌شود همه شرایط مهیا و موانع رفع شده باشد و  در جلسه بعد از سرمایه‌گذاری که تمایل به ایجاد پارکینگ در شهر دارد دعوت می‌شود تا بررسی و تهمیدات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon