نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا خط شکنی های انقلابی ، تاریخی است


نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا خط شکنی های انقلابی ، تاریخی است

خبرگزاری تسنیم: یک پژوهشگر فرهنگی، اجتماعی در جمع گروه یاوران فرهنگی جوان انقلاب اسلامی بیان داشت:جوانان انقلابی وظیفه دارند تا با این اقدام ، فضای مجازی را یکسره اسلامی و انسانی کنند ، زیرا پیام صلح اسلام با این ابتکار رهبری به گوش جوانان جهان رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمید هنرجو - پژوهشگر فرهنگی ، اجتماعی در جمع گروه یاوران فرهنگی جوان انقلاب اسلامی بیان داشت : جوانان انقلابی وظیفه دارند تا با این اقدام ،  فضای مجازی را یکسره اسلامی و انسانی کنند ، زیرا پیام صلح اسلام با این ابتکار رهبری به گوش جوانان جهان رسید.

وی اظهار داشت : یکی از مشکلات جدی که تاکنون داشته‌ایم ، این بود که مردم جهان به ویژه غرب ، ناگزیر بوده اند اسلام را نه از طریق منابع اصیل و موثق، بلکه عمدتاً توسط کانال‌هایی که حاکمیت های سکولار با سمت و سوی دلخواه خود ایجاد می کردند، دنبال کنند ، مثلاً در بخش تبلیغ دین، دشمن با موج سواری های رسانه ای، می کوشد تصویری از اسلام منطبق با سلیقه خودش را ارائه بدهد و به مردم جهان مجالی برای دسترسی به منابع اسلام، قرآن و سنت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(س) داده نشده است.
این نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه این دعوت، دعوتی به جا و توام با منطق و هوشمندی است، گفت: لازمه آشنایی با یک تفکر ، بهره گیری از  منبع و مصدر اصلی است ، آنچه که بنده می‌خواهم بر آن متمرکز شوم این است که ابتدا مسئولیت خودِ جوانان غربی‌ است که باید با منابع اسلامی آشنا شوند و از طرف دیگر ، مسئولیت ما مسلمانان است تا به گونه‌ای رفتار کنیم که عملکرد ما تعارضی با محتوای قرآن و سنت پیدا نکند.
وی ابراز داشت: ما باید قرآن و سنت را به عنوان نظریه شفاف اسلام در میدان عملی که سبک زندگی انسان در همه ادوار است، پیاده کنیم ، به تعبیری دیگر مفاهیم الهی و ارزشمند قرآن مکتوب را در زندگی امروزین بشر کاربردی نماییم ، دقیقا همان رسالتی که پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) در حیات طیبه خودشان انجام داده و مورد تاکید آن بزرگواران در طول تاریخ بشری است. زیرا در دین مبین اسلام، نقش امت اسلامی به عنوان الگوی بشریت معرفی شده است.

هنرجو گفت : در واقع وقتی ما می‌خواهیم به جوانان غرب بگوییم که با قرآن و سنت پیامبر(ص) آشنا شوند ، طبیعی است که باید با مطالعه و مشاهده رفتار و سبک زندگی مسلمانان به این مهم دست یابند ، از این رو ما در جایگاه  مسلمان و رهرو پیامبر (ص) مسئولیتی جدی داریم و این موضوع یکی از دغدغه‌های اساسی ما به شمار می‌رود. اگر خودمان به دستورات الهی عمل نکنیم ، نمی توانیم در بین جوانان سایر کشورها از حیث تبلیغ لسانی دین  توفیق چندانی داشته باشیم.
وی با اشاره به ابتکار عمل رهبر انقلاب در نگارش نامه‌ای به جوانان جهان خاطرنشان کرد : رهبر معظم انقلاب رسالت خودشان را انجام دادند ، اما برای این که نامه معظم له بیشترین تأثیر و نقش را داشته باشد باید تبلیغات موثر شود و با ترجمه به زبانهای دیگر، امکان رساندن این پیام به جامعه هدف فراهم گردد و در این زمینه باید یک کار سازمان ‌یافته انجام گیرد تا پیام قرآن و سنت به گوش تمام جوانان جهان برسد و به عنوان یک مرکز مشخص نسبت به معرفی قرآن اقدام کنیم
به گفته این فعال فرهنگی ، بر عهده مراکز علمی، حوزه ‌های علمیه ، دانشگاه ‌ها و علما است که محتویات انسان ساز قرآن را به صورت شفاف به مردم برسانند، در شرایطی که گروه‌های تکفیری‌ و طالبان ، برداشت های ناصواب خود را از این گنجینه عظیم الهی به خورد افراد می دهند ، ما باید با بهره گیری از امکانات به روز رسانه در جهان، رسالت فرهنگی و دینی خود را انجام بدهیم.

وی افزود : پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری یک سایت اثرگذاراست ، اما امکان دارد همه افراد با این سایت آشنا نباشند لذا بر همه ما فرض است تا نامه رهبری را در فضای اینترنت بیش از پیش و روشمند باز نشر نمائیم. رهبری معظم انقلاب در سخنرانی سالیانه خود در حرم مطهر رضوی (ع) بارها به نقش جوانان فعال فرهنگی اشاره نمودند و خواستار حرکت انقلابی جوانان شدند ، امروز عرصه فعالیت انقلابی در باب همین نامه مهیا شده و باید قدر دانست.
حمید هنرجو در پایان تصریح کرد: با استفاده از سایر رسانه‌ها و ماهواره‌ها یک مانور فرهنگی و تبلیغاتی وسیع داشته باشیم؛ همچنان که نامه امام خمینی(ره) به گورباچف، یک گام بلند بود اما گام‌های دیگری هم وجود داشت که موجب شد متن این نامه در قالب کتاب چاپ، به زبان‌های مختلف ترجمه شود، محتوای آن مورد تحلیل و تحقیق قرار گیرد ، و از این حیث ، در پی اقدام رهبری ، گام های دیگری هم باید برداشته شود تا این عملیات را تکمیل کند ، چرا که نامه امام (ره) به گوربا چف و نامه رهبری به جوانان اروپا خط شکنی های انقلابی ،تاریخی است که باید به موقع، درک و قدر دانسته شود.

انتهای پیام/
 

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon