کی‌روش: نمونه بی‌توجهی به دوپینگ بازیکن عراق را در قرن بیست‌ویکم ندیده بودم

کی‌روش: نمونه بی‌توجهی به دوپینگ بازیکن عراق را در قرن بیست‌ویکم ندیده بودم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به موضوع رخ‌داده درباره بازیکن تیم ملی عراق گفت: تاکنون ندیده‌ام مسئولان مبارزه با دوپینگ چنین برخوردی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کارلوس کی‌روش که تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2015 آسیا با شکست در ضربات پنالتی مقابل عراق از گردونه رقابت‌ها حذف شد، گفت: حقیقت این است که ما در شرایط خیلی عجیب و منحصر به فردی قرار داریم نه‌تنها به‌خاطر ماجرای داوری در دیدار مقابل عراق بلکه به‌دلیل اینکه بازیکنی از حریف بازی کرده که شرایط بازی کردن را نداشته و فدراسیون فوتبال ایران تمامی مدارک و شواهد موجود را با تمامی اطلاعات و جزئیات چندین بار برای مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ارسال کرده است.

وی افزود: موضوع وقتی جالب‌تر می‌شود که مسئولان فدراسیون فوتبال ایران در تاریخ 21 ژانویه 2015 درست پیش از بازی با عراق ای‌میل دیگری با همین موضوع به فیفا ارسال می‌کنند و خواهان رسیدگی به موضوع تخلف بازیکن عراق می‌شوند که در زمان حضورش در لیگ برتر ایران تست دوپینگش مثبت اعلام شده بود و حالا در مسابقات جام ملت‌های 2015 آسیا برای تیم ملی کشورش بازی می‌کند. در حالی که سه روز پیش از بازی برابر عراق مدارک به فیفا و AFC ارسال شد ولی هیچ اقدام مؤثری در این باره صورت نگرفت و این شرایط را واقعاً عجیب‌تر می‌کند. من کارشناس نیستم ولی چیزی که واضح است این است که بازیکنی که واجد شرایط بازی کردن نیست حق بازی کردن را ندارد.

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: این غیرعادی نیست که ترجیح می‌دادیم بازی مقابل عراق را می‌بردیم و به مرحله بعد راه پیدا می‌کردیم اما این جزیی از قوانین فوتبال است که وقتی شما سه تیم یعنی تیم داوری، تیم عراق و تیم ایران را داخل زمین می‌فرستید همه موظف هستند بازی جوانمردانه را به اجرا بگذارند و وقتی یک یا دو تیم از این سه تیم این مورد را رعایت نکنند یک جای کار خواهد لنگید.

کی‌روش گفت: چیزی که در این پرونده مشخص است این است که بازیکن عراق واجد شرایط بازی نبوده ولی بازی کرده است و این یعنی که عراق، یکی از سه تیم، بازی جوانمردانه را رعایت نکرده است. وقتی بازی جوانمردانه رعایت نشود منفعتی از آن نخواهید برد. در بازی یک‌چهارم نهایی بین ایران و عراق که توسط داور زیر سؤال رفت تیم ما 120 دقیقه بازی جوانمردانه بر اساس قوانین فیفا انجام داد و در پایان این بازی تنها تیمی که بالای سرش علامت سؤال نبود تیم ایران بود.

وی عنوان کرد: من نه کارشناسم و نه در جایگاهی هستم که بخواهم نظری در این خصوص بدهم، تنها چیزی که از فوتبال می‌دانم این است که باید جوانمردانه بازی کرد. اگر هم بازیکنی واجد شرایط بازی نیست نباید عذر و بهانه‌ای بیاورد، نظری بدهد و حقیقت را تکذیب کند. حقیقت این است که بازیکنی که شرایط بازی ندارد نمی‌تواند بازی کند و در صورت بازی به قوانین بازی فوتبال احترام نگزارده است. اگر هم داوری به وظیفه خود درست عمل نکند عملی ناجوانمردانه صورت گرفته و باعث ایجاد تنش می‌‌شود. اگر بازیکنانم و حتی خود من کاری خلاف قوانین فوتبال انجام دهیم سزاوار تنبیه و جریمه هستیم.

سرمربی پیشین رئال‌مادرید اظهار داشت: البته که از بودن در چنین وضعیتی خوشحال نیستم اما از یک چیز اطمینان دارم و آن این است که تیم ملی ایران بر اساس قوانین بازی فوتبال و بازی جوانمردانه، بازی می‌کند و شکی در این مورد ندارم. اگر تیم‌های دیگر مرتکب اشتباهی هم می‌شوند این به آنها مربوط می‌شود و حالا در مورد پرونده تخلف بازیکن عراق این مربوط به AFC و قضاوت نهایی آنها می‌شود.

کی‌روش گفت: تا جایی که در قرن بیست‌و‌یکم دیده‌ام و می‌دانم تاکنون ندیده‌ام مسئولان مبارزه با دوپینگ چنین برخوردی داشته باشند، ایران پیش از بازی با عراق ای‌میلی جدید به مسئولان مربوطه فیفا می‌زند و خواهان توجه و رسیدگی به پرونده بازیکن عراقی می‌شود ولی ... (چند لحظه سکوت) در این خصوص دیگر نمی‌توانم نظر بیشتری بدهم و فقط می‌توانم بگویم که مورد خیلی عجیب و غریبی است.

وی تأکید کرد: باید این بازی را انجام می‌دادیم و این احساس من بود. به‌نظرم هر کاری هم که از دستمان برآمد برای رسیدن به پیروزی و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی از راه درستش انجام دادیم. از جنبه روانی هم درست نیست که برای رسیدن در رقابت از مسیر درست و صحیح خارج شد و دست به تخلف زد و این اصلاً برای فوتبال خوب نیست. 

سرمربی 61ساله تیم ملی گفت: سه سال پیش زمانی که هدایت تیم ملی ایران را به‌عهده گرفتم تیم امید مقابل عراق بازی کرد و به‌خاطر بازی بازیکنی که واجد شرایط نبود از تورنمنت کنار گذاشته شدیم. چند هفته و چند ماه بعد عراق به رقابت‌ ادامه می‌داد و ما از تورنمت کنار گذاشته شدیم. سال‌هاست که در فوتبال هستم و گاهی اوقات سؤال‌هایی در ذهن مطرح می‌شود که پاسخی برایش پیدا نمی‌کنید و سورپرایز می‌شوید ولی به هر حال به راه خودمان ادامه خواهیم داد و سعی‌مان بر این است با طرح پرسش‌های درست به وظیفه‌مان بهتر عمل کنیم و اتفاقات بهتری را در بازی رقم بزنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon