«گفتمان‌‌های انقلاب» دهه فجر در دانشگاه‌های آزاد گیلان برگزار می‌شود


«گفتمان‌‌های انقلاب» دهه فجر در دانشگاه‌های آزاد گیلان برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان گفت: «گفتمان‌های انقلاب» به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه‌های آزاد استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علیرضا امیرتیموری عصر امروز در نشست ستاد دهه فجر دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، با بیان اینکه با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) درباره انقلاب که فرمودند « انقلاب ما انفجار نور بود»، اظهار داشت:کلمه نور در مقابل ظلمت قرار دارد و این لغت بسیار در قرآن کریم ذکر شده است.

وی با بیان اینکه براساس تعالیم قرآنی از ظلمت درآمدیم و بسوی نور می‌رویم، افزود: روزی که انسان‌ها تحت حمایت یک ولی الهی به سوی نور می‌آیند، آن روز الهی است و باید از آن به  عنوان یوم الله یاد شود.

دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در این ایام ملت بزرگ ایران اسلامی از ظلم و قید و بند رژیم طاغوت نجات یافته‌اند و این ایام به ایام درخشش و نور تعبیر شده است، گفت: امروز شهدای ما، در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، خون خود را هدیه دادند تا ارزش‌های والای اسلامی شکل بگیرد.

امیرتیموری با بیان اینکه ملت ایران به دلیل پیروی از ولایت فقیه و روحانیت در جهان سرافراز است، تصریح کرد: امام راحل (ره) با درایت، ایثار و ازخودگذشتگی، انقلاب اسلامی را به ما هدیه دادند و امروز به عنوان کسانی که وارثان این هدیه گران‌بها هستیم باید قدر آن را بدانیم.

وی با اشاره به برگزاری گفتمان‌های انقلاب به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه‌های آزاد استان، گفت: وظیفه نهادهای دانشگاهی است که به معرفی و تبیین ارزش‌های انقلاب و شهدا بپردازند.

برگزاری نمایشگاه « نقش زن در قبل و بعد از انقلاب» در دانشگاه آزاد واحد رشت

در ادامه این نشست رئیس دفتر فرهنگ اسلامی واحد رشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فضا سازی محیطی و پخش سرودهای انقلابی، برگزاری نمایشگاه « نقش زن در قبل و بعد از انقلاب»، مسابقات فرهنگی شامل کتابخوانی، وبلاگ نویسی با عنوان « لبیک یا رسول الله»، اکران فیلم عمار و  دیدار با خانواده معظم شهدا از برنامه‌های دهه فجر این واحد دانشگاهی است.

مظاهر زمانی افزود: زیارت گلزار شهدا، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی، نمایشگاه عکس انقلاب، گردهمایی استانی گروه‌های معارف و مدیران فرهنگی، برگزاری جشن انقلاب، برگزاری مراسم در خوابگاه‌ها، برگزاری مسابقات ورزشی، ارسال پیامک و تشویق پایان نامه‌های دانشجویی با موضوع « امام (ره) و انقلاب و رهبری» از دیگر برنامه‌های ستاد دهه فجر این واحد دانشگاهی است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon