مجتهد: تغییرات جدیدی در دربار سعودی در راه است

مجتهد: تغییرات جدیدی در دربار سعودی در راه است

خبرگزاری تسنیم: نویسنده و فعال معارض عربستانی که از پشت پرده دربار پادشاهی خبر می دهد در جدیدترین موضع گیری خود در توئیتر از تغییرات جدید در دربار سعودی خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مخالف سعودی معروف به مجتهد در صفحه شخصی خود در توئیتر از آخرین تحولات صورت گرفته در دربار خاندان آل سعود خبر داده است. وی درباره برکناری ها و انتصاب های جدید مهم که قرار است در دربار سعودی  رخ دهد، خبر می دهد.

این فعال عربستانی که به‌دلیل انتشار خبرهایی از مسائل محرمانه و پشت‌پرده خاندان حاکم در عربستان با نام "مجتهد"، شهرت کسب کرده و کارشناسان معتقدند که او یکی از شاهزادگان سعودی است؛ در آخرین پیام خود در توئیتر همچنین از شخصیت‌هایی که با شاهزاده محمد بن نایف بن عبدالعزیز ولیعهد عربستان بیعت کرده‌اند خبر می‌دهد.

براساس نوشته‌های مجتهد، مهم ترین شخصیت‌هایی که با شاهزاده محمد بن نایف بیعت کرده اند، افرادی همچون شاهزاده متعب بن عبدالله است ولی در این خصوص گفت که در این بیعت تنها دست دادن و تعارف نبوده است و گفته های قبلی دیگران که مدعی شده بودند بین این دو بگو مگویی در بین حاضران صورت گرفته صحت نداشته است.

مجتهد این پرسش را مطرح می کند که : نمی دانم آیا واقعا  شاهزاده متعب در این اقدام خود صادق بوده و تلاش کرده تا وحدت را در بین خاندان حفظ کند یا تنها از این طریق در فکر فریب شاهزاده محمد بن نایف بوده است ؟!.

غیبت معنا دار شاهزادگان سعودی در مراسم بیعت محمد بن نایف

اما از میان فرزندان در قید حیات عبدالعزیز مجتهد چنین می افزاید: جز عبدالإله وممدوح هنوز هیچ شخص دیگری برای بیعت کردن نیامده است و در این باره باید بگویم نمی دانم عدم حضور دیگران به دلیل عذر بیماری است یا به دلیل بتعویق انداختن این مساله یا غیبت معنی دار است.

مجتهد همچنین می افزاید: هر یک از شاهزاده خالد بن فیصل و شاهزاده خالد بن بندر هر دو از شخصیت های مهمی هستند ‎ که با پادشاه جدید عربستان سعودی بیعت کردند و حتی با شاهزاده مقرن هم بیعت داشتند و حتی در بیعت با شاهزاده محمد بن نایف هم حضور داشتند.

براساس نوشته های مجتهد در توئیتر، تصمیم هایی که قرار است عملی شوند دربرگیرنده برچیده شدن آثار به جای مانده از شاهزاده خالد بن عبدالعزیز التویجری است.

وی که عهده دار سمت ریاست دربار پادشاهی و منشی ویژه پادشاه بود اکنون باید تمام آثار برجای مانده از وی از میان برداشته شوند.

مجتهد می افزاید: هم اکنون التویجری در جایی در کشور عربستان سعودی در بازداشت است چرا که سعی داشته از پادشاهی عربستان سعودی خارج شود و اکنون نیز می خواهد تا به وی اجازه خروج از کشور داده شود.‎

تلاش برای حذف مقرن و فرزند ملک عبدالله از ولیعهدی و ریاست گارد ملی

وی می افزاید: ممکن است شخصیت هایی از قبیل الجبیر و عادل الفقیه و ابا الخیل و عبداللطیف آل الشیخ حذف شوند و حتی شاید گفته می شود خالد الفیصل هم کنار گذاشته شود.

همچنین مجتهد اعلام می دارد که قصد و نیتی برای دور ساختن شاهزاده مقرن از و لایت عهدی وجود دارد و حتی قصد آن وجود دارد تا شاهزاده متعب از گارد ملی دور شود.

تغییرات در بین امیران مناطق مختلف عربستان سعودی

در راستای تغییرات در امیران مناطق مختلف سعودی مجتهد توضیح داد: سخنان تایید نشده‌ای در زمینه تغییر امیر منطقه مکه مکرمه و شهر ریاض و منطقه شمالی عربستان بر سرزبان‌هاست.‎

در خصوص مساله سیاست خارجی مجتهد از وجود نزدیکی بین قطر و عربستان سعودی خبر داده است و سیاست دوری گزیدن از امارات متحده عربی به میان آمده است و سخن از متوقف کردن حمایت‌ها از السیسی در میان است و تغییرات صوری دیگری هم از قبیل کنارآمدن با گروه‌های اسلامگرا در پیش گرفته می‌شود.

این در حالی است که شاهزاده ولید بن طلال شاهزاده ثروتمند سعودی در صفحه شخصی خود در یک اقدام جنجال برانگیز در توئیتر اعلام کرده است که با پادشاه جدید عربستان سعودی و شاهزاده مقرن ولیعهد وی بیعت کرده اما حاضر نشد با فرزند نایف به عنوان جانشین ولیعهد بیعت کند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت