حسینی‌شاهرودی: مدعیان تمدن غرب داشته‌های خود را از اسلام ودیعه گرفته‌اند

حسینی‌شاهرودی: مدعیان تمدن غرب داشته‌های خود را از اسلام ودیعه گرفته‌اند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه توطئه نفتی خیانتی بزرگ به جهان اسلام است، گفت: مدعیان تمدن غرب داشته‌های خود را از اسلام ودیعه گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام سید محمد حسینی‌شاهرودی شامگاه یکشنبه در دیدار شیوخ و خلفای طریقه‌های عرفانی شهر سنندج، با اشاره به فرامین الهی درباره ضرورت تقویت انس و الفت میان مسلمانان اظهار داشت: نخستین بهره برگزاری این جلسات تقویت الفت بین قلوب مسلمانان است و این امر همواره کننده راه برای حل مشکلات جامعه است.

وی گفت: بحث‌هایی که در این گونه جلسات مطرح می‌شود تقویت کننده تقریب مذاهب است و در ایران اسلامی که کشور اهل بیت(ع) بوده و همه عاشق اهل بیت(ع) هستند این امر موهبتی بی‌بدیل است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امت اسلام پیرو پیامبری هستند که خداوند و ملائک همواره بر او درود می‌فرستند و وجود مبارک رسول‌الله سبب خلق همه افلاک بوده و این امر افتخاری بزرگ برای جهان اسلام است.

اقدام سخیف "شارلی ابدو" نه توجیه عقلی دارد نه احساسی

وی با اشاره به اقدام نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس رسول‌الله(ص) گفت: این اقدام سخیف نه توجیه عقلی و نه احساسی دارد زیرا نه هیچ عقل سلیمی احساسات نزدیک به 2 میلیارد مسلمان را علیه خود تحریک می‌کند و نه احساس انسانی چنین عملی را مورد پسند می‌داند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی افزود: اهانت به پیامبر اسلام(ص) عامل جریحه‌دار کردن قلب همه مسلمانان شده و خشم جهان اسلام را برانگیخته و این خشم به این زودی‌ها فرو نخواهد نشست.

مدعیان تمدن غرب داشته‌های خود را از اسلام ودیعه گرفته‌اند

وی گفت: زایش تمدن در جهان به زمان اعلام موجودیت اسلام باز می‌گردد و اگر اکنون برخی در غرب مدعی تمدن هستند آنچه دارند را از اسلام به ودیعه گرفته‌اند و هیچ کس نمی‌تواند منکر این امر باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان افزود: دشمنان اسلام در موضوع اهانت به پیامبر اسلام(ص) مرتکب بی‌شرمی و بی‌حیایی شدند و در مقابل این اقدام، پیام ظریف، عمیق و حکیمانه مقام معظم رهبری قرار گرفت که جوانان اروپایی و آمریکایی را به مطالعه و پژوهش درباره اسلام دعوت کرد تا حقایق برای آن‌ها روشن شود و این پیام تاریخی دشمنان اسلام را وحشت زده کرده است.

وی به وضعیت منطقه و کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: در مقطع زمانی حاضر عده‌ای تروریست تکفیری که نه عقل دارند و نه از عواطف انسانی بهره‌ای برده‌اند به نام اسلام دست به اقداماتی می‌زنند که انسان از یادآوری آنها شرمسار است.

طریقه‌های عرفانی ظرفیتی بالا برای روشنگری درباره اقدامات تکفیری‌ها دارند

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به ضرورت روشنگری درباره اقدامات این گروه‌ها اشاره کرد و افزود: طریقه‌های عرفانی ظرفیتی بالا برای روشنگری در این زمینه دارند و مخالفت بزرگان طریقه‌های مختلف عرفانی با این اقدامات فرصت‌های بسیاری را از مروجان تفکرات تکفیری گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به توطئه نفتی برخی کشور‌ها گفت: این توطئه خیانتی بزرگ به جهان اسلام و مسلمانان است.

وی به حمایت معنوی نظام از فعالیت دینی پیروان طریقه‌های عرفانی اشاره کرد و افزود: این حمایت در کردستان به واسطه دیدگاه مقام معظم رهبری به آن‌ها که در سفر معظم‌له به کردستان بیان شد، ویژه است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی به ویژگی‌های مذهب شافعی اشاره و خاطرنشان کرد: موضوعی که نباید فراموش شود و عامل تقویت وحدت بوده این است که فقه شافعی بیش از دیگر مذاهب اسلامی به فقه جعفری نزدیک است.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon